Vraag

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09-2025
Ik heb vandaag m'n Kodi geüpdate van Isengard naar de laatste versie van Krypton. Nu valt het mij op dat de kleuren van m'n video's er plots een pak fletser uitzien. Alsof er een waas over hangt en de kleuren eruit gezogen zijn. Als ik dezelfde film afspeel met VLC is dit niet dus dit ligt sowieso aan Kodi. Iemand een idee hoe ik de kleuren terug kan instellen zodat ze er terug levendiger uitzien zoals in Isengard?

Ik ben alle settings al afgegaan maar kan nergens iets vinden. Want indien dit niet mogelijk is ga ik sowieso terug downgraden.

Alle reacties

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:40

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Bij de video-instellingen moet je sowieso even controleren op welke color space kodi ingesteld staat. Het kan zijn dat het beheerdersniveau even aan moet passen van basis naar expert voor het zichtbaar wordt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Neem toch aan dat je in de changelogs van de tussenliggende Kodi-versies nog wel iets kan vinden of ze iets hebben aangepast en zo ja of dat over bepaalde renderers gaat?

Het is me trouwens niet bekend op welk OS je draait; zonder verdere info kan ik zomaar aannemen dat jouw OS helemaal niet meer geschikt is voor Krypton of dat je een bepaalde codec geinstalleerd hebt staan die nu ruzie maakt met Krypton.

Lees voor heeeeeeel veeeeel info eens op [ervaringen] Kodi - deel XVI

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 25-08-2017 22:28 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:40

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Kleine aanvulling vanaf mijn kant, ik draai OSMC (kodi op een Raspberry Pi). Daarin was altijd wel een optie aanwezig om de color space aan te passen, maar met huidige versie (17.3) niet meer. Echter, op een pc (aangezien VLC genoemd wordt, ga ik uit van een volwaardige pc, niet een Pi) zou dit nog wel aanwezig moeten zijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier