Samsung Soundbar icm Samsung TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-03-2024
Mijn vraag
Ik heb een Samsung TV (Curved) UE55HU8500 met softwareversie 1380 (up to date zegt de tv)
de Soundbar is de Samsung hw-h751.
nu valt het geluid best tegen, terwijl alle reviews heel goed zijn.
dingen gelezen dat ik op de tv moet instellen dat hij op Dolby digital moet staan, maar die is greyed out (staat op PCM).
hij is geconnect via Bluetooth (TV Connect van Samsung).

nu heb ik de app geinstalleerd en met WIFI verbonden, hij is al de hele dag bezig met een update (staat ruim een uur op 99%).
iemand ervaring mee? en tips hoe ik die Dolby Digital aan krijgt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:53

FeaR

In GoT we trust

Kan je überhaupt Dolby Digital versturen via Bluetooth? Het zou me niet verbazen als je beide apparaten via een andere digitale interlink moet verbinden. Sowieso heb ik altijd mijn twijfels bij wireless audio zoals Bluetooth.

Overigens zegt "PCM" niet veel. PCM betekent heel makkelijk gezegd dat de audio al uit is gepakt en dat de weergever de oorspronkelijke track niet meer kent. Onder de streep zou er geen verschil moeten zijn als je bijvoorbeeld Dolby Digital 5.1 vergelijkt met de PCM versie (uitgepakte versie) van dezelfde track. Je weet alleen niet of je bron ook echt Dolby Digital doet, wat ook weer niets zegt omdat je Dolby Digital ook gewoon in 2.0 hebt maar ook in 5.1 surround. Welke je uitstuurt hangt van je bron af.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
Heb de set ook via hdmi doorverbonden met de setop box maar dan kan ik wel 2.5 neo instellen maar geen dolby digital.
Heb vernomen dat de geluidskwaliteit echt beter is als ik dat instel.
Vind het heel gek dat ik gewoon niet de goede geluidskwaliteit krijg terwijl iedereen louter positief is en het een hele goede soundbar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
Inmiddels ook met Optical kabel aangesloten, ook dan blijft de functie uit.
wel weer de DTS 2.5 NEO is dan aankiesbaar.
soundbar is inmiddels wel geupdate, helaas geen verandering.