Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi!

Ik werk zo een 40-45 uur per week voor mijn werk met een Macbook Pro in combinatie met 2 externe monitoren, een docking-station en een nogal standaard toetsenbord en muis die overigens redelijk voldoen. Doordat ik graag wat ergonomischer te werk wil gaan ben ik op zoek gegaan naar een andere muis en uitgekomen bij de Logitech MX Master.

Soms sluit ik de Apple Magic Mouse nog weleens aan. Hoewel deze muis qua mogelijkheden prima is laat het comfort deze muis nogal in de steek.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze muis in combinatie met een Macbook of mogelijk zelfs een iMac. Op basis hiervan wil ik een beslissing nemen om de muis aan te schaffen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Doe jezelf een plezier en wip bij de lokale MM binnen om de muis zelf te proberen.

Ik kan wellicht heel lyrisch zijn over de MX master maar als ik linkshandig ben en jij rechtshandig terwijl jouw handen ook nog eens 2x zo groot zijn, heb je weinig aan mijn mening. Zeker bij actief gebruik a 40 uur per week is het belangrijkste dat hij voor jou lekker in de hand ligt.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 04:23:
Doe jezelf een plezier en wip bij de lokale MM binnen om de muis zelf te proberen.

Ik kan wellicht heel lyrisch zijn over de MX master maar als ik linkshandig ben en jij rechtshandig terwijl jouw handen ook nog eens 2x zo groot zijn, heb je weinig aan mijn mening. Zeker bij actief gebruik a 40 uur per week is het belangrijkste dat hij voor jou lekker in de hand ligt.
Vergeten te vermelden! Ik ben inderdaad al langs de MM geweest en hij ligt verder prima in de hand. Daar ben ik dan ook niet zo bang voor. Ik ben meer benieuwd naar hoe men het ervaart in combinatie met een Macbook / iMac in combinatie met de sneltoetsen.

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Ik heb ze en gebruik ze voor mac en Windows.
Je kan met de software de toetsen gewoon instellen.
Die werken allemaal.
Al gebruik ik er zelf maar 2 meestal.

Het is een super goede muis en ik zou je zeker aanraden deze onmiddellijk te kopen.

Zelf werk ik niet zoveel in de week op mac nu maar toen ik dit wel deed had ik een duo setup.

Links een magic trackpad en rechts een vorige versie logi muis.
Als je zoveel er achter zit is dit mss wel de moeite om in te investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 17:32
Als ik je een tip mag geven; wissel de muis eens af met b.v. een pen of een trackbal muis. Te veel dezelfde houding en repeterende handelingen veroorzaken klachten. Door verandering van houding en handelingen, bij zoveel uur aan de PC, lijkt het mij wenselijk om meerdere "muizen" tot je beschikking te hebben. Ook af en toe eens staande werken als dat mogelijk is. Kan ook heel veel klachten in de toekomst voorkomen.

Ik hoop dat je wat aan mijn adviezen hebt.