[v&a] "Locatie & afstand" bug

Pagina: 1
Acties:

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:48

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ik weet niet wat er gebeurd in de back end maar om de 1 of andere reden word er het volgende weergegeven in de "Locatie & afstand" box:
2800 Mechelen België
en dit vind de Search engine niet leuk. Als ik dat verander naar e of ë dan gaat het goed maar een volgende keer gaat het weer fout.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het lijkt voort te komen uit een poging om onze iso-8859-15 om te zetten naar UTF-8... maar dan mislukt.

Die waarde komt van origine uit je profiel, maar dat is (op dit moment in ieder geval) gewoon juist opgeslagen in de database.
Daarna wordt het bij aanpassing overgenomen in je sessie, zodat je bij opnieuw zoeken de ingevulde waarde houdt... En ook dat staat goed opgeslagen in de database (zonder trema nu).

Sowieso hoor je standaard de waarde die je als laatste hebt ingevuld te behouden en niet steeds terug te keren naar een oudere tekst.

Als ik e.e.a. uit jouw profiel kopieer naar de locatie-box in V&A, dan gaat het bij mij verder goed in Firefox 54 (en Chrome).

Je gebruikt zo te zien een speciale firefox? Doet die wellicht gekke dingen ermee? Of een plugin?

[ Voor 22% gewijzigd door ACM op 21-08-2017 08:21 ]

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ik gebruik Waterfox :) heb 3 Addons draaien (Belgium eid, ublock origine, YT hd) maar ik heb dit probleem ook al gehad voor ik ublock gebruikte.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@ACM Ligt het aan mij of lijkt het op [bug]Locatie en afstand ?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat ziet er inderdaad hetzelfde uit, maar aangezien die niet is opgelost...

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ter info: ik heb het terug ingesteld als België, ben eens benieuwd of het terug komt.

Ik dacht wel aan iets: tijdje geleden van windows 7 naar win 10 overgeschakeld nieuwe installatie gedaan en daarna mijn profielen (Waterfox/Thunderbird) terug geplaatst, misschien gaat het daar mis?

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Jup is terug
2800 Mechelen België

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ah, dat staat (nu wel) ook in je sessie op die manier... Weet je nog of het eerst een tijd lang wel goed ging? Of heb je domweg al die tijd geen V&A gebruikt?

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ik let daar niet altijd op, maar gebruik v&a sporadisch.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Damic schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:21:
Ik let daar niet altijd op, maar gebruik v&a sporadisch.
Zie ik het goed dat je sinds je bericht van 30 augustus het weer had teruggezet naar België en het ondertussen weer is veranderd? Ik zie sinds 30 augustus eigenlijk geen bijzondere dingen in je gedrag op de site, maar blijkbaar zit daar toch ergens wat tussen :)

Ik heb in ieder geval ondertussen een intern ticket gemaakt om e.e.a. beter te onderzoeken en op te lossen.

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ja.

Pagina: 1