Toon posts:

PC start niet meer op na ram bijzetten... Help!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem.

Ik heb vandaag mijn bios geprobeerd te updaten op een asus P8z68-v Pro moederbord. Dat deed ie niet zei hij in de bios. Daarna gewoon opgestart en games gespeeld.

Omdat er maar 4 gig aan ram in zat deed ik er 4 gig bij. Toen ik dus vervolgens de pc uit had gezet en er extra ram (wel ander merk) in deed, startte hij niet meer goed op. Eerst had hij piepjes (1 lang, 2 kort). Maar hij startte niet door (de pc blijft draaien, maar ik zie geen beeld). Daarna de nieuwe ram eruit gehaald, geen piepjes meer. Maar hij bleef zwart beeld houden en de lampjes van bijvoorbeeld de muis lichten niet op zoals normaal de muis oplicht.

Wat doet hij wel: opstarten en dan na 3 seconden weer uit en dan weer opstarten en dan blijft hij draaien.

Wat heb ik geprobeerd:

- Ik heb de cmos (batterij) verwijderd en vervolgens ook nog met de pins geprobeerd te resetten
- ik heb beide rams geprobeerd in verschillende sockets

Bij de ene ram geeft hij die piepjes (die ik er als laatst bij deed) en bij de andere (oude) ram dus niet.

Maar goed ik kom niet in de bios, muis en keyboard lichten niet op... Ik zie enkel zwart beeld.

Hellupppp

Alle reacties

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 12:07

DirtyBird

Praktiserend denker

Zitten beide ram sticks in dezelfde kleur sleuf? Is het voltage voor beide gelijk? Probeer ze er nog eens opnieuw in te doen, misschien zit het net niet lekker.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
DirtyBird schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:22:
Zitten beide ram sticks in dezelfde kleur sleuf? Is het voltage voor beide gelijk? Probeer ze er nog eens opnieuw in te doen, misschien zit het net niet lekker.
Bedankt voor je reactie. Ik heb ze er inmiddels beiden op verschillende slots ingedaan. En ook degene die er als eerst inzat in meerdere slots geprobeerd. Maar dat helpt niet.

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Volgens de beep ziet hij geen geheugen.
Al met 1 (oude) ram geprobeerd?

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat zijn de exacte types van je RAM latjes? Wat is de bron van je "nieuwe" RAM latje?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:58

Duinkonijn

Huh?

Mogelijke oplossing is om de geheugensloten schoon te blazen of zuigen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Duinkonijn schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 23:09:
Mogelijke oplossing is om de geheugensloten schoon te blazen of zuigen
Noot: zuigen kan statische elektriciteit veroorzaken. Meestal gaat het wel goed, maar voor de zekerheid zou ik het dus niet aanraden.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heb je bij het knutselen nog meer bewust los gehad? Of heb je misschien onbewust iets half losgetrokken of scheef geduwd? Zitten de voedingskabels goed in hun aansluitingen? Ook op de videokaart? Zitten evt. kaarten goed in de slots? Videokaart niet half uit de slot? Loop al dat soort zaken even goed na, alsof je hem net nieuw gebouwd zou hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb alles geprobeerd wat hierboven is beschreven, maar niets heeft me geholpen. Uiteindelijk heb ik eenzelfde moederbord 2e hands gekocht en erin gezet. Nu werkt ie weer! Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1