Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat ik wil gaan doen met het nieuwe systeem is vooral gamen en daarnaast wil ik hem ook gaan gebruiken voor mijn studie, en mijn studie is op dit moment applicatieontwikkeling (we werken vooral met c++, c# SQL).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het inieder geval nu nog rond de 800 euro houden, omdat ik denk dat het net zo makkelijk is om de dingen waar ik nu nog op kan besparen (denk aan RAM, en interngeheugen) later pas uit te breiden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, dat zijn twee BenQ GL2760H schermen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dat weet ik dus niet zo heel goed, ik wil gewoon eigenlijk een pc bouwen die de games van nu smooth kan spelen en de komende jaren nog volhoudt (hoeft niet op een overdreven hoge kwaliteit te zijn), wel het liefste 1080p maar ik heb begrepen dat het moeilijk is om aan een goede videokaart te komen sinds miners deze veel opkopen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het enigste waar ik een voorkeur voor heb is de Ryzen 5 1600, mede omdat hier al een koeler bij zit en het lijkt mij dat deze processor best goed is voor de komende jaren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee ik heb geen specifieke wensen.

Ga je overklokken?
Ik ben op dit moment niet van plan om te gaan overklokken omdat ik nieuw ben in het bouwen van pc's.

Wat verwacht je van ons?
Ik weet niet veel van het bouwen van een pc, dus wat ik verwacht is goede advies of de build die ik nu heb een beetje toekomst bestendig is en of het uberhaupt wel een goede build is, en wat ik beter anders kan doen.

Alvast bedankt!

edit:
Opsomming van uitbreidingen die ik van plan ben later te doen, behalve als dit anders geadviseerd wordt
  • 8GB RAM uitbreiden naar 16GB
  • Bij de 1TB HDD een 500gb SSD toevoegen
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 201,95€ 201,95
1Asus Prime B350-Plus€ 89,-€ 89,-
1Gigabyte GTX 1060 WINDFORCE OC 3G€ 225,71€ 225,71
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1A2666C16R€ 73,95€ 73,95
1be quiet! System Power B8 550W€ 54,95€ 54,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 759,46

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2017 18:52 . Reden: Kleine opsomming van uitbreidingen die ik van plan ben later te doen, behalve als dit anders geadviseerd wordt. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik denk dat het standaard advies is om een SSD te plaatsen ipv een traditionele harde schijf (of en-en).
categorie: Solid state drives

Sowieso vind ik 1TB erg weinig, ik zou zeker kiezen voor 2 tot 4 TB (vaak goedkoper (per TB. Als je echt weinig ruimte nodig hebt, dan kan je je wellicht tot de SSD beperken.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bombadil schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:32:
Ik denk dat het standaard advies is om een SSD te plaatsen ipv een traditionele harde schijf (of en-en).
categorie: Solid state drives

Sowieso vind ik 1TB erg weinig, ik zou zeker kiezen voor 2 tot 4 TB (vaak goedkoper (per TB. Als je echt weinig ruimte nodig hebt, dan kan je je wellicht tot de SSD beperken.
Ja dat begrijp ik, ik dacht er zelf eigenlijk aan om pas op een iets later moment uit te breiden naar een SSD, en te beginnen met een 1TB HDD.
En daarnaast heb ik eigenlijk zelf niet meer dan 1TB nodig sinds ik hiernaast nog een laptop zal gaan gebruiken en ook nog een externe harde schijf heb van 1TB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:43
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:41:
[...]

Ja dat begrijp ik, ik dacht er zelf eigenlijk aan om pas op een iets later moment uit te breiden naar een SSD, en te beginnen met een 1TB HDD.
En daarnaast heb ik eigenlijk zelf niet meer dan 1TB nodig sinds ik hiernaast nog een laptop zal gaan gebruiken en ook nog een externe harde schijf heb van 1TB.
Juist als je al een externe 1TB harde schijf hebt, is het helemaal aan te raden om alleen voor een leuke SSD te gaan in dit systeem. Ik weet zeker dat je daar achteraf heel erg tevreden mee zult zijn. Een Samsung 850 EVO is zeer goed en ondertussen goed betaalbaar, maar er zijn natuurlijk goedkopere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 20:58
Ik weet het niet zeker. Maar 3GB kan een bottleneck zijn voor 2x 1080p. Misschien kan je beter voor de 6GB versie gaan van de 1060.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fleximex schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:56:
Ik weet het niet zeker. Maar 3GB kan een bottleneck zijn voor 2x 1080p. Misschien kan je beter voor de 6GB versie gaan van de 1060.
Ah oke, bedankt voor de tip. Ik wilde eigenlijk de 6gb versie vermijden omdat de prijs hiervan (en beschikbaarheid) heel erg is aangetast door de miners. Daarnaast vind ik het ook niet erg om bijvoorbeeld 720p te gamen hoor haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-09 14:54
Beetje custom 1060 6GB kost net iets boven de 300. De prijs is dus een hele 40 euro hoger dan voor de minig craze begon. Storm in een glas water.
Dat gezegd kun je de bovengenoemde games prima spelen met 3GB VRAM.

Systempower zijn echt te low end voor dit systeem. Of er nou genoeg wattage op de sticker staat of niet. Pure Power 10 is minimaal vind ik.
System power is echt bedoeld voor ultra budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
youridv1 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:48:
Beetje custom 1060 6GB kost net iets boven de 300. De prijs is dus een hele 40 euro hoger dan voor de minig craze begon. Storm in een glas water.
Dat gezegd kun je de bovengenoemde games prima spelen met 3GB VRAM.

Systempower zijn echt te low end voor dit systeem. Of er nou genoeg wattage op de sticker staat of niet. Pure Power 10 is minimaal vind ik.
System power is echt bedoeld voor ultra budget.
Ah oke, ja ik weet niet precies hoe dat werkt met Power supplies. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-09 14:54
Bij het hardware en componenten mapje op het forum kun je het grote voedingen topic vinden. Voor alle categorien staat er iets.
Pagina: 1