Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment eigenaar van een Canon 550D en wil graag een goede stap omhoog maken.
Ik gebruik mijn camera veelal voor video, en ben dus eigenlijk ook wel aan het kijken naar de 4K camera's.

Mijn budget ligt op €900 en hiervoor moet er dan ook een lens bij.

Want mijn 2 Canon lenzen kan ik niet gebruiken op een ander merk toch?
Verder wil ik graag checken of mijn pc de 4K aankan, welke specs moet ik hier neer zetten waarin iemand kan zien of het werkt of wat ge-upgraded moet worden.

Gr

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar welke camera's heb je al gekeken? Wat wil je filmen? Welke lenzen heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:47
Voor je pc zijn de processor, geheugen en videokaart van belang. Verder zou je prima bij Canon kunnen blijven vermoed ik. Nikon is minder met filmen afaik, Sony A mount lijkt op een dood spoor te zitten. Alleen als je naar een systeemcamera wilt is er meer keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja mijn blik viel op de Panasonic lumix g7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:03
GENETX schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:28:
Verder zou je prima bij Canon kunnen blijven vermoed ik. Nikon is minder met filmen afaik, Sony A mount lijkt op een dood spoor te zitten.
Vergeet alle dslr's. 4k is de eis en dat biedt geen enkele dslr met zijn budget.
Alleen als je naar een systeemcamera wilt is er meer keuze.
Sterker nog: de enige keuze als het gaat om camera's met wisselbare lenzen. En dan kun je bijna niet om Panasonic heen.
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:44:
Ja mijn blik viel op de Panasonic lumix g7
Dat lijkt me al een prima startpunt. Maar wat film je? Welke lenzen gebruik je nu op je Canon en wat bevalt je daar aan wel/niet? Graag wat meer input, dan kunnen wij beter helpen.

[ Voor 24% gewijzigd door Universal Creations op 20-08-2017 18:46 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

Ik gebruik op mijn canon nu een 18-55mm kitlens en een Sigma 18-200mm.
Ik film vooral low light opnames, dus denk hieraan aan afgelegen gebouwen, avonden filmen en ben ook gevraagd om een filmpje te maken van een feest in een discotheek.. dus al die dingen spelen wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
En hoe bevalt het beeld van je 550D met deze lenzen afgezien van het ontbreken van 4k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb veel ruis erop, ook op fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 21:06:
Ik heb veel ruis erop, ook op fotos
Kun je een voorbeeld plaatsen, met EXIF graag. Het kan namelijk ook aan je instellingen liggen. Een G7 met standaard lenzen gaat je namelijk niet minder ruis geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe krijg ik die EXIF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Naja, bij foto's zit die ingebakken, tenzij je de exif eruit haalt of op een website plaatst die het eruit haalt. Bij een filmpje gaat dat niet, dus mijn vraag: met welke instellingen is dit gefilmd? En dit is iets heel anders dan die low-light opnames. In het filmpje wat je toont, kun je zelf het licht bepalen en dus ook je iso laag houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij de EXIF data:

EXIF DATA

Camera make : Canon
Camera model : Canon EOS 550D
Date/Time :2017/08/10 20:10:21
Resolution : 5184 x 3456
Flash used : No
Focal length : 18.0mm (35mm equivalent 28mm)
CCD width : 22.99mm
Exposure time : 0.033 s (1/30)
Aperture : f/5.6
ISO equiv. : 1600
Whitebalance : Auto
Metering Mode : center weight
Exposure : Manual
Exposure Mode : Manual
Jpeg process : Progressive

======= IPTC data : =======

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Met 18mm heeft jouw lens een maximaal diafragma van f/3.5 Als je hem daarop had gezet, dan had je de iso kunnen verlagen naar ongeveer iso640 en veel minder ruis gehad dan nu.
Maar goed. Wil je over het hele bereik f/2.8 dan wordt dat een kostbaar plaatje. Dus misschien dat je kunt aangeven met welke brandpuntsafstanden je graag wil filmen. Dan kun je kijken naar 2 lichtsterkere primes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, nu volg ik het niet helemaal meer sorry.
Ik kom er nu toch wel achter dat ik misschien beter eerst deze camera helemaal binnenste buiten moet trekken voordat ik uberhaupt aan een andere camera moet denken..

Maar is er een manier om mijn video scherper te krijgen?

Vooral situatie's met weinig licht is echt een probleem.

Komt dat echt door instellingen en editen? Of speelt de 50mm lens hier ook een grote rol?

[ Voor 21% gewijzigd door Universal Creations op 20-08-2017 23:00 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Gelieve niet te dubbelposten, maar gewoon editten.

Fotograferen bij weinig licht is lastig en dan helpt het zeker als je weet hoe je je camera moet gebruiken anders zit je met een nieuwe camera met hetzelfde probleem. Leer eerst de belichtingsdriehoek: diafragma, sluitertijd en iso. Leer dit vervolgens toe te passen op foto's met je huidige apparatuur.
Wat bedoel je met scherper? Heb je een voorbeeld van wat jij onscherp noemt (liefst een foto)? Instellingen > editten. Met editten kun je natuurlijk contrasten vergroten, ruis reduceren, kleuren aanpassen, maar als je instellingen niet goed zijn, is er niet veel aan te redden.
Je hebt het over de 50mm f/1.8? Dat is een lichtsterke lens die soms handig kan zijn om met weinig licht foto's te maken, maar de beeldhoek is krap (zet je 18-55 maar eens op 50mm) en je scherptediepte wordt met f/1.8 kleiner. Dit laatste kan heel mooi werken, maar is niet altijd gewenst (als je meer dan enkel de ogen van de persoon scherp wil hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit zo lees denk ik dat je je beter eerst kan focussen op het doorkrijgen van de basis technieken voor foto & video. Anders ga je geld uitgeven voor iets waarmee je uit eindelijk geen beter resultaat gaat krijgen, omdat je niet precies weet wat je aan het doen bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Een tijdje terug zag ik deze voorbij komen, en vind het een briljantje afbeelding.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/pehFC05cohw/hqdefault.jpg

@FrellozMedia Voor low light conditions (foto en video) kan ik een Rotolight (neo) aanbevelen. Tijdje mee gespeeld en werkelijk een pareltje. Zie youtube voor wat demonstraties zou ik zeggen.

[ Voor 41% gewijzigd door Greatsword op 21-08-2017 21:33 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey thanks!

Ja heb vandaag toch een Panasonic Lumix g7 aangeschaf, kon hem voor een leuke prijs krijgen dus kon het niet laten liggen.
Nu hoop ik dat er ook iemand meeleest die me kan vertellen aan de hand van mijn pc specs wat ik eraan kan veranderen om het nog even wat soepeler te laten lopen..

Merk HP
Serie Workstation
Product HP Workstation Z600 MT

Processoren : 2 x Intel® Xeon® Processor X5550 (8M Cache, 2.66 GHz, 6.40 GT/s Intel® QPI)
2 x Quad-core met Hyperthreading, dus 16 Threads tot je beschikking.(Turbo @ 3,06Ghz)
Werkgeheugen : 16GB 12288MB (4x4096) 1333MHZ DDR3
Harde schijf : 500GB.
OPTICAL DRIVE : DVD+/-RW DRIVE.
Videokaart : NVIDIA Quadro K2200

Ik werk met Adobe Priemere Pro, After Effects zou ik ook graag willen draaien maar dat gaat niet van een lije dakje nu.

Is er iemand met advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
SSD plaatsen om te beginnen dat maakt echt een groot verschil, verder zou ik zeker heel goed de instellingen bekijken is de videokaart goed in de instellingen gezet etc. Verder zijn de specs volgens mij goed genoeg.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ondertussen wezen stoeien met de instellingen en alles loopt smooth ondertussen!
Bedankt voor al het advies!
Pagina: 1