Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenGreenfield
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-07-2019
Hallo allemaal,

Ik teken al een tijdje auto's na als hobby. Ik postte regelmatig foto's van mijn tekeningen op Instagram en kreeg via daar vragen van mensen om hun auto na te tekenen voor een vergoeding. Ik stuur de tekening dan op naar de eigenaar.
Het leek me makkelijk om de betaling via Paypal te regelen, omdat het snel, makkelijk en veilig werkt. Ik begrijp alleen niet wanneer er kosten zijn als iemand geld naar mij overmaakt vanuit het buitenland. Ik heb een tekening verkocht aan iemand in Canada, die heeft 60 euro via Paypal overgemaakt en daar zijn geen kosten van Paypal vanaf gegaan.
Later heb ik een tekening aan iemand in de VS verkocht, maar toen hij het geld overmaakte (75 euro) had Paypal 3,65 euro kosten gerekend. Kan iemand mij uitleggen waarom dit zo is?

Ik kwam deze link al tegen: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/paypal-fees#
De percentages die hier genoemd worden, komen alleen niet overeen met de kosten die bij deze transactie gerekend zijn. Ook heb ik geen zakelijke Paypal rekening.

Ik hoor het graag als iemand hier meer van weet!

Ruben

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-07 09:16

NSG

Je weet niks!

Is de eerste betaling die je hebt ontvangen toevallig als gift/cadeau overgemaakt? In dat geval zijn er sowieso geen kosten, gevolg is dat de koper dan geen aankoopbescherming heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenGreenfield
Nee, er staat geen categorie of zoiets bij, gewoon een zelfde soort transactie als die waar wel kosten gerekend zijn. Kan het ook zijn dat ze pas kosten rekenen als je opeens in een vrij korte tijd meerdere betalingen krijgt uit verschillende landen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 15:22

Basszje

Reisvaap!]

Kan verschillen per bank en land. Dus klant gebruikte wellicht CC die geld rekent. Zou volgens mij niet bij jou afgeschreven moeten worden.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Paypal rekent verschillende tarieven per land. Dus het kan best voorkomen dat uit Canada het gratis is terwijl het uit de US geld kost.
International payments:

There is a fee when you send a payment to someone in another country or if you receive a payment from someone in another country. The PayPal User Agreement has specific information. You can find the User Agreement by clicking Legal at the bottom of any PayPal page.
In most cases we charge a fee to receive a payment from someone in another country. For specific information, see the fees section of our User Agreement.
Alleen zijn de specifieke fees lastig te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Kenzi op 21-08-2017 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenGreenfield
Basszje schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:08:
Zou volgens mij niet bij jou afgeschreven moeten worden.
Ik heb gelezen dat geld versturen nooit kosten met zich meebrengt, als er kosten zijn is het altijd voor de ontvanger, als ik me niet vergis.
Kenzi schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:12:
Alleen zijn de specifieke fees lastig te vinden.
Dat is dan wel weer jammer. Als ik van tevoren weet of er kosten zijn en hoeveel als iemand geld naar mij overmaakt, kan ik er rekening mee houden. Nu blijft het maar afwachten...
Pagina: 1