Goedemiddag. Ik ben bezig net inderhandelen met ienad die mij een gtx 1070 wil verkopen net een factuur van alternate na vooruitbetaling via bank. Ik heb specifiek om de factuur gevraagd om te controlleren of adres naam povereenkwam duurde ff naar gehad maar twijfel of hij echt is . Is er hier iemand die zou kunnen kijken eventueel? Ophalen is voor mij lastig helaas
Ik denk dat de verkoper niet blij word als wij zijn gegevens op de factuur gaan inzien op een openbaar forum
Is aangetekend + verzekerd verzenden of eventueel rembours geen optie voor jou?
Is aangetekend + verzekerd verzenden of eventueel rembours geen optie voor jou?
Nee daarom heb ik de factuur niet hier geplaatst uiteraard . Rembours is geen optie iig paypal helaas ook niet . Hij heeft het geld nml op korte termijn nodig. Ik heb 1x neegemaakt op marktplaats dat de factuur gewoon vervalst was helaas en ik kreeg het product toen niet en was geld kwijt
Vreemde reden, maar achSerman schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:10:
Hij heeft het geld nml op korte termijn nodig.
Bij rembours reken jij af bij de chauffeur, en het pakketbedrijf betaald dit weer door naar de afzender
Klinkt verder een beetje schimmig, als je het niet vertrouwd zou ik het ook niet doen
Hoe zorgt een valse factuur ervoor dat je het product niet kreeg en je geld kwijt was? Bedoel je dat de kaart stuk ging en je geen garantie kon krijgen, of dat diegene überhaupt niks opstuurde? Een factuur is overigens zeer eenvoudig te vervalsen (=strafbaar) maar helaas erg moeilijk te controleren. Alleen de webshop/retailer/winkel kan nakijken in hun database of de factuur matcht bij een aankoop, maar dit zullen ze niet zomaar voor je doen. Ten slotte betekent een factuur niet dat je niet opgelicht kan worden; iemand kan dus altijd een factuur vervalsen of andermans factuur gebruiken na een tweedehands aankoop, identiteitsfraude is helaas een koud kunstje.Serman schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:10:
Nee daarom heb ik de factuur niet hier geplaatst uiteraard . Rembours is geen optie iig paypal helaas ook niet . Hij heeft het geld nml op korte termijn nodig. Ik heb 1x neegemaakt op marktplaats dat de factuur gewoon vervalst was helaas en ik kreeg het product toen niet en was geld kwijt
Als je het niet vertrouwt moet je de kaart gewoonweg niet kopen. Is het een betrouwbare verkoper met veel V&A reviews? Wordt de kaart voor een normale prijs verkocht of is het te mooi om waard te zijn? Zijn de productfoto's zelf gemaakt? En zelfs dan weet je nooit zeker of je opgelicht wordt of niet.
Bij een verkoper die het geld 'op korte termijn' nodig heeft zou ik in ieder geval achterdochtig worden en waarschijnlijk afhaken.
Antwoord van alternate : Geachte heer/mevrouw S
Bedankt voor uw vraag. De factuur naam en het order/factuurnummer komen niet overeen. Deze staan op een andere naam en adres. Ook het product is anders. Bij deze raden wij u aan geen zaken met deze persoon te doen.
Met vriendelijke groet,
Bedankt voor uw vraag. De factuur naam en het order/factuurnummer komen niet overeen. Deze staan op een andere naam en adres. Ook het product is anders. Bij deze raden wij u aan geen zaken met deze persoon te doen.
Met vriendelijke groet,
Super, complimenten dat je even grondig onderzoek gedaan hebt!
Verder was voor mij het lezen dat rembours geen optie was omdat hij het geld snel nodig had ook een duidelijk signaal.
Verder was voor mij het lezen dat rembours geen optie was omdat hij het geld snel nodig had ook een duidelijk signaal.
Rembours voegt schijnveiligheid toe voor de koper (je mag het pakketje pas na betaling openmaken), en risico/rompslomp voor de verkoper (als de koper het pakketje weigert ben je de (hoge) rembourskosten kwijt.Farm schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:13:
Bij rembours reken jij af bij de chauffeur, en het pakketbedrijf betaald dit weer door naar de afzender
Meld dit ook even bij de verkoopsite.Serman schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:36:
Bij deze raden wij u aan geen zaken met deze persoon te doen.
Ga het melden. Wat een sneue figuren . De persoon in kwesteie weet nog niet dat ik hem door heb. Maar sowieso ga ik zijn gegevens aan correspondentie bewaren en kijken of hij geregistreerd kan worden als bekende oplichter
In negen van de tien oplichtingsgevallen is er geen enkele intentie om ook maar iets te gaan verzenden. In dat geval is alleen al het voorstellen om rembours of afhalen te gebruiken een goede tactiek om te peilen of de verkoper met smoesjes op de proppen komt.RemcoDelft schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:40:
[...]
Rembours voegt schijnveiligheid toe voor de koper (je mag het pakketje pas na betaling openmaken), en risico/rompslomp voor de verkoper (als de koper het pakketje weigert ben je de (hoge) rembourskosten kwijt.
Perfect is het inderdaad niet, er zijn zat voorbeelden van rembourspakketjes met een baksteen ipv. een laptop.
Goed dat je Alternate even hebt gemailt en zal dit zeker bij Tweakers melden over deze verkoper als ik jou was.
Zoals anderen al zeiden is onder rembours versturen absoluut geen zekerheid.
Gelukkig is het voor jou goed afgelopen (wat je aan jezelf te danken hebt uiteraard)
Zoals anderen al zeiden is onder rembours versturen absoluut geen zekerheid.
Gelukkig is het voor jou goed afgelopen (wat je aan jezelf te danken hebt uiteraard)
@Serman Is dit via V&A of buiten Tweakers om? Als het via V&A is, stuur dan even een mail naar va@tweakers.net met de gegevens van de betreffende gebruiker.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
nee, gelukkig niet, alhoewel ik ze hier ook tegenkom. dit was een gevalletje marktplaats. de oplichters vallenkuil. ik heb daar iig melding gedaan maar het is en blijft een zooitje daar. maar als ik hier wat tegenkom zal ik het uiteraard ook melden. het is meestal wel vrij duidelijk met nieuwe accounts zonder feedback en onder de gangbare 2e hands prijzen. het erge is dat ze nu dus blijkbaar ook mensen naar valse adressen laten gaan heb ik van iemand begrepen. dat was bij mij ook bijna gebeurd. marktplaats blijft echt hopeloos...
Verwijderd
Opgelost in ieder geval - in algemene gevallen zou dit meer passen in Shopping Forum, maar aangezien het al opgelost is doe ik hem op slot
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.