Hostingprovider met externe mysql toegang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumpie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 06:46
Hallo Tweakers :),

Op dit moment ben ik bezig met een python script waarbij ik data schrijf gelijk naar mijn mysql database echter het probleem is dat mijn huidige hosting bij Transip geen toestemming geeft om dit voor mekaar te krijgen.

Zoals ze zelf aangeven: "Je kunt jouw MySQL database omwille veiligheidsredenen niet beheren via externe tools"

Weet iemand een hosting provider die dit wel toe zou laten?

mvg,

Lars

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nooit nooit nooit je database server direct toegankelijk stellen voor het Internet. Dit vraagt issues op veiligheid en dat is exact de reden dat jouw hosting partij er niet aan mee wilt werken. Want voor je weet is er een veiligheidsissue met MySql of via een gekoppelde webapplicatie en is plot de hele database server open voor de misbruiker.

Ik kan je allerlei ideeen geven voor bijvoorbeeld een VPS en dat je zelf MySql openstelt (alhoewel hostings dat ook weer verbieden), maar veel beter is je data uitsluitend beschikbaar stellen voor je webapplicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumpie
Hey RObert,

Bedankt voor je bericht!
Is het dan niet mogelijk om via een python script automatisch te schrijven naar een mysql database? Want op dit moment schrijf ik alles naar een .csv bestand maar ik wil eigenlijk dat dit automatisch telkens geimporteerd wordt naar mysql.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tuurlijk kan dat, alleen niet zomaar rechtstreeks vanaf een externe bron.
Je moet dan namelijk je mysql server internetfacing openzetten en dat wil je simpelweg niet, want levert teveel ellende. Zeker op een gedeeld platform van je hostingprovider. Dus dat gaat hem niet worden.

Lees je eens in over clouddiensten. Wat jij wilt kan prima met een tweetal AWS instances, pay as you go. Of een applicatieserver die je dichttimmert bij je huidige host.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumpie
Ik had inderdaad al een gevoel dat AWS een optie zou kunnen zijn alleen weet ik niet hoe complex het dan gaat worden.

Ik ga me er eens in verdiepen en wat rondvragen welke AWS instanties ik dan moet gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aurora instance (AWS MySQL compatible ding) en een t2 nano is denk ik het handigste. Die T2 naon kun je in de free tier laten draaien, Aurora weet ik ff niet maar zou me niks verbazen als ne een kleintje gewoon gratis kunt hebben.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder andere siteground.com en versio.nl bieden hosting aan waarbij MySql extern benaderbaar is. Hierbij kun je ip-adressen whitelisten welke op afstand in mogen loggen.

Als je bij je huidige provider wilt blijven is een andere optie om in bijv. PHP een API hiervoor te maken maar dat is best wat werk en die zul je ook goed moeten beveiligen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2017 15:21 . Reden: Versio toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumpie
Bedankt voor de reacties. Ik ga me er eens verder in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Laatst online: 09-10 10:34
Bij vedaweb krijg je als je het aanvraagt ook externe mysql toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 05:12
Wat je eigenlijk moet zoeken, is een host waar je een VPN verbinding naar kunt opzetten. Dan kun je over dat VPN veilig je database benaderen.
Pagina: 1