Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProVine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-08 22:13
Vorige week heb ik besloten om de windows 10 op mijn computer opnieuw te installeren, het systeem werkte perfect voor de herinstall.

Ik heb de ISO van de microsoft site zelf gedownload en geinstalleerd op de PC, dit ging allemaal prima totdat de installatie klaar was. Na een minuut of 5 loopt de startbalk vast, als ik met mijn muis over een icoon van het startbalk hover dan zie ik het icoon nog wel aktief worden. klikken erop doet helaas niks. Alle vensters doen het nog wel echter na een paar minuten lopen ook deze vast en reageert het systeem nergens meer op. De muis zelf kan ik nog wel bewegen. Als ik de computer een tijd met rust laat gaat deze uiteindelijk het scherm uitzetten en deze krijg ik met geen mogelijkheid meer aktief.

omdat ik dacht dat het mischien aan mijn hardware lag heb ik verschillende ram geheugens geprobeerd en meerdere SSD's geprobeerd. Dit verhielp het probleem helaas niet.

De iso die ik gebruikt heb om de pc te installeren heb ik ter controle ook op mijn laptop gebruikt, dit leverde geen problemen op en kan de laptop perfect gebruiken.

toch besloten om een illegale windows 10 versie te downloaden waar nog geen updates bij zaten. Na install (en dus geen updates geinstalleerd) had ik geen last meer van het vastlopen van het systeem. Omdat het systeem onbruikbaar is zonder updates (videokaart drivers willen bijvoorbeeld niet installeren vanwege een te oude windows 10 versie) toch besloten om alle updates te installeren. na het installeren van de updates kwam het probleem helaas weer terug. In de korte tijd die ik heb na het opstarten heb ik een virusscan gedraaid( deze vond niks) heb ik via de site van mijn MB alle drivers geupdate en heb ik de MB naar de nieuwste Firmware geflashed. Dit had helaas geen resultaat.

via google kwam ik verschillende oplossingen tegen zoals bijvoorbeeld het energieprofiel op maximaal zetten. Dit werkte helaas niet.

Ik heb dus sterk het gevoel dat er iets niet lekker werkt met de nieuwste update van windows 10 ICM mijn hardware maar ik begin zo langzaam aan geen idee meer te krijgen waar ik moet zoeken.

heeft iemand een idee ?

mijn Specs:

Moederbord : Gigabyte Z87-HD (met nieuwste firmware)
Processor : Intel Core ® ™ i5-4430
Videokaart: MSI GTX1080
Geheugen: Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz CL10 2x (nu 1 erin gedaan voor de zekerheid)
HDD/SSD: Samsung 840 128GB 2x en een 4TB WD Green HDD. ( nu alleen een Samsung 840 SSD erin)
Voeding: Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan dit eens proberen om betere drivers te krijgen https://sdi-tool.org/ . Wellicht helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:05

Nogne

>.<

Je hebt verschillende SSD's probeerd zeg je. Heb je die allemaal getest met dezelfde SATA-kabel? De kans is heel klein maar het kan voorkomen dat je kabel niet meer heel goed is, waardoor je random freezes kan krijgen.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProVine
@musicmaster, ben deze nu aan het installeren. Thanks!
@Nogne, de ssd's heb ik allemaal aangesloten met hun eigen kabel en een aparte poort op de moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:44

Dutch_Celt

Jollygood

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 13:23:
Je kan dit eens proberen om betere drivers te krijgen https://sdi-tool.org/ . Wellicht helpt het.
Ik zou toch enige voorzichtigheid betrachten bij het gebruik van deze tool.
Bepaalde drivers die vanuit daar aangeboden worden werken juist zeer slecht imo, ook al wordt er aangegeven dat deze beter zouden zijn.

on topic:
Even voor de dubbelcheck, welke site heb je de iso precies van gedownload?
En waarom niet een herstel / herinstallatie vanuit windows zelf, werkt ook best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProVine
Dutch_Celt schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 13:35:
[...]

Ik zou toch enige voorzichtigheid betrachten bij het gebruik van deze tool.
Bepaalde drivers die vanuit daar aangeboden worden werken juist zeer slecht imo, ook al wordt er aangegeven dat deze beter zouden zijn.

on topic:
Even voor de dubbelcheck, welke site heb je de iso precies van gedownload?
En waarom niet een herstel / herinstallatie vanuit windows zelf, werkt ook best aardig.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10, via het hulpprogramma kon ik kiezen om windows direct te herinstalleren of via een USB, beide opties heb ik geprobeerd en hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProVine
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 13:23:
ik heb alle drivers 1 voor 1 geinstalleerd ( meer kon niet ivm vastlopen) echter is het probleem er nog steeds :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ProVine schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:21:
[...]

ik heb alle drivers 1 voor 1 geinstalleerd ( meer kon niet ivm vastlopen) echter is het probleem er nog steeds :-(
Heb je toevallig Rapid Mote aanstaan op je Samsung SSD? Dat gaf bij mij problemen. Zet die anders eens uit en kijk wat het doet. Is een functie van Samsung Magician.

NB: en check eens wat erop je SSD staat. Ik had een zogenaamde kale SSD maar er stond bij mij een bestand op (weet niet meer wat precies :? ) wat het zelfs onmogelijk maakte in eerste instantie Win 10 te installeren. Anders eruit halen en die echt helemaal kaal formateren via een andere pc en daarna een nieuwe installatie Win 10 doen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProVine
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:36:
[...]

Heb je toevallig Rapid Mote aanstaan op je Samsung SSD? Dat gaf bij mij problemen. Zet die anders eens uit en kijk wat het doet. Is een functie van Samsung Magician.

NB: en check eens wat erop je SSD staat. Ik had een zogenaamde kale SSD maar er stond bij mij een bestand op (weet niet meer wat precies :? ) wat het zelfs onmogelijk maakte in eerste instantie Win 10 te installeren. Anders eruit halen en die echt helemaal kaal formateren via een andere pc en daarna een nieuwe installatie Win 10 doen.
Wow thanks! ik heb Samsung Magician geinstalleerd en zag dat Rapid Mode uitstond, echter zag ik wel dat de firmware van de SSD oud was. na het updaten van de firmware via de applicatie werkt het systeem vooralsnog prima! Nu maar even opnieuw installeren met een legale windows 10 ISO Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ProVine schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:22:
[...]

Wow thanks! ik heb Samsung Magician geinstalleerd en zag dat Rapid Mode uitstond, echter zag ik wel dat de firmware van de SSD oud was. na het updaten van de firmware via de applicatie werkt het systeem vooralsnog prima! Nu maar even opnieuw installeren met een legale windows 10 ISO Thanks! _/-\o_
Top! Graag gedaan, of eigenlijk heb je het zelf gedaan. 8)
Pagina: 1