Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Port forwarding

Pagina: 1
Acties:

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 09:07
Ik blijf een probleem hebben dat ik sommige poorten niet kan forwarden. Het is erg eigenaardig want ik heb al eens de remote desktop port geforward (3389 TCP/UDP) en die doet het wel (gechecked met http://canyouseeme.org ). Wat ik dus heb gedaan is:

poort forwarden in router
poort forwarden in windows firewall instellingen

3389 is het bij RDP en die werkt gewoon. Als ik precies dezelfde stappen volg met een andere poort, dan werkt het niet. Ben ik iets vergeten?

Facts don't care about your feelings

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Blokkeert je provider niet gewoon die poorten? Welke poort gaat het om? Welke provider?

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 20-08-2017 12:53 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:17

Reptile209

- gers -

1. Hoe test je de nieuwe poort? Ook via Canyouseeme? Want van 'binnenuit' kan je je forward niet testen.
2. Draait de service op die poort wel? Kan je binnen je LAN wel verbinden met de service (is meteen een test of je firewall goed staat).

Als 2 niet goed gaat, zit het probleem in je firewall of in de service zelf. Als 1 daarna niet lukt, klopt je forward niet.

Zo scherp als een voetbal!

• YoshiBignose
In dit geval 3979. Maar heb hetzelfde bij 6112 gehad.
Reptile209 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:57:
1. Hoe test je de nieuwe poort? Ook via Canyouseeme? Want van 'binnenuit' kan je je forward niet testen.
2. Draait de service op die poort wel? Kan je binnen je LAN wel verbinden met de service (is meteen een test of je firewall goed staat).

Als 2 niet goed gaat, zit het probleem in je firewall of in de service zelf. Als 1 daarna niet lukt, klopt je forward niet.
Hoe test ik het van binnenuit? Het idee is toch juist dat de poort open is voor verkeer van buiten, niet andersom? Het is voor het hosten van een server.

[ Voor 85% gewijzigd door YoshiBignose op 20-08-2017 12:58 ]

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Vanaf een andere laptop/device kan je binnen je lan testen. Zo kan je troubleshooten waar het mis gaat. Wat voor server probeer je te draaien?

[ Voor 18% gewijzigd door Reptile209 op 20-08-2017 13:00 ]

• YoshiBignose
Doet er in dit geval niet zoveel toe, heb het eerder met wat anders ook geprobeerd en toen lukte het ook niet. Maar het is me ooit weleens gelukt. Nou kan ik natuurlijk gewoon de server veranderen naar de 3389 poort... maar ik wil gewoon weten waar dit aan ligt.

Overigens lijkt het niet aan de firewall te liggen want als ik die tijdelijk uitschakel verandert er niets. 3389 blijft open maar de rest niet.

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Je kan best zeggen "dat het er niet toe doet" en "dat het eerder ook werkte", maar blijkbaar doe je nu toch iets anders of verkeerd. Dus moet je gaan troubleshooter waar het mis gaat.
De firewall is dus blijkbaar niet het (enige) probleem, blijft over de server of de forwarding. Als de server niet (goed) draait, zal canyouseeme ook een fout geven, dus dat zegt niet alles. Als je lokaal - vanaf een ander apparaat - wel kan verbinden, dan weet je dat de server ok is.

Pagina: 1