Ik heb een Telfort glasvezel abonnement met daarbij een Experia V10 modem/router. Ik heb ook een eigen TP-Link Archer C7 router. Ik heb de Experia V10 aangesloten op poort 1 van de Archer C7. Op de Archer C7 heb ik DHCP uitgeschakeld. Ik heb dit zo ingesteld, omdat het WiFi-signaal van de Archer C7 sterker is dan van de Experia V10. Ik heb ook een TP-Link repeater E450 aangesloten. Deze versterkt het WiFi-signaal van de Archer C7.
Ik wil mijn laptop een vast IP-adres geven, aangezien ik hier een serverprogramma op draai. Ik heb op de Experiabox V10 d.m.v. DHCP-binding een vast IP-adres aan mijn laptop gegeven. Vervolgens heb ik port forwarding ingesteld op dit vaste IP-adres, zodat ik de server ook buiten mijn netwerk kan benaderen.
Het volgende probleem doet zich voor. Wanneer de laptop via de repeater verbinding maakt, dan heeft het geen toegang tot internet. Schakel ik de DHCP-binding uit, dan heeft de laptop wel via de repeater internet. Ik wil graag dat de laptop ook met DHCP-binding via de repeater internettoegang heeft.
(Ook mijn overige apparaten hebben geen internettoegang via de repeater wanneer voor deze apparaten DHCP-binding is ingeschakeld in de Experiabox V10).
Mijn vraag is dan ook hoe dit in te stellen? Alvast bedankt voor de hulp!
Relevante software en hardware die ik gebruik
Experiabox V10
TP-Link Archer C7
TP-Link repeater RE450
Ik wil mijn laptop een vast IP-adres geven, aangezien ik hier een serverprogramma op draai. Ik heb op de Experiabox V10 d.m.v. DHCP-binding een vast IP-adres aan mijn laptop gegeven. Vervolgens heb ik port forwarding ingesteld op dit vaste IP-adres, zodat ik de server ook buiten mijn netwerk kan benaderen.
Het volgende probleem doet zich voor. Wanneer de laptop via de repeater verbinding maakt, dan heeft het geen toegang tot internet. Schakel ik de DHCP-binding uit, dan heeft de laptop wel via de repeater internet. Ik wil graag dat de laptop ook met DHCP-binding via de repeater internettoegang heeft.
(Ook mijn overige apparaten hebben geen internettoegang via de repeater wanneer voor deze apparaten DHCP-binding is ingeschakeld in de Experiabox V10).
Mijn vraag is dan ook hoe dit in te stellen? Alvast bedankt voor de hulp!
Relevante software en hardware die ik gebruik
Experiabox V10
TP-Link Archer C7
TP-Link repeater RE450