sub gekozen maar , laatste advies nodig

Pagina: 1
Acties:

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22
hey mensen ik ben er eindelijk uit denk ik.

oude topic
[topic=167358]

het word denk ik een rockford woofer uit de budget serie (rfz) ik denk een 12 inch. precies op mn budget 300 piek

nou is deze maar 100wrms en 200 piek . mn versterker is dus 400 max. nou snap ik dat dat waarschijnlijk wel minder is maar ga ik zo die sub niet binnen de kortste keren dood draaien?

verder valt me die magneet een beetje tegen tegenover bv die magnat xtc . weet iemand of zn budget woofertje toch lekker hard kan (heb em wel geluisterd maar was in een grote ruimte 4 tegelijk)

http://images.cardomain.com/products/roc/ROCRFZ2412_2.jpg

verder ziet ie er ok uit

http://images.cardomain.com/products/roc/ROCRFZ2412_1.jpg

ok alvast bedank ik heb in ieder geval veel aan jullie suggesties gehad :) thx!!!!!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

De magneetgrootte is geen graadmeter voor kwaliteit. Verder is het juist goed om een versterker te hebben, die meer levert maximaal, dan je speaker aankan.

Een speaker die net over het randje van maximaal gaat, gaat luid en duidelijk rammelen en vervormen. Je versterker blijft 'm verder gewoon van een keurig signaal voorzien. Als je een te kleine versterker hebt, krijg je eerder de situatie, dat je versterker het moeilijk krijgt en afgetopte sinussen gaan leveren. Dit is een soort vervorming die je niet heel snel kan horen, maar je speaker wordt er loeiheet van (gelijkstroom door de spoel :'( ). Je configuratie is dus prima zo.

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02 13:54

p@dd0

psychonaut

Op zondag 08 juli 2001 17:54 schreef Wekkel het volgende:
De magneetgrootte is geen graadmeter voor kwaliteit. Verder is het juist goed om een versterker te hebben, die meer levert maximaal, dan je speaker aankan.

Een speaker die net over het randje van maximaal gaat, gaat luid en duidelijk rammelen en vervormen. Je versterker blijft 'm verder gewoon van een keurig signaal voorzien. Als je een te kleine versterker hebt, krijg je eerder de situatie, dat je versterker het moeilijk krijgt en afgetopte sinussen gaan leveren. Dit is een soort vervorming die je niet heel snel kan horen, maar je speaker wordt er loeiheet van (gelijkstroom door de spoel :'( ). Je configuratie is dus prima zo.
Ik sluit me hier volledig bij aan!

Amantes amentes
--
Be inspired!

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22
het is dus uiteindelijk toch weer een andere geworden ... een 10 inch rf punch xlc

oude voorraad dus redelijk voordelig :) zit nu in in lekker kistje en klink ietsie pietsie harder dan mn boss audio woofer maar echt stukken strakker :),beter dus :)

nog bedankt allemaal !

mollie