Zoals Nielson aangeeft heb je volgens mij ook een losse eindversterker nodig. De equalizer dient enkel als "correctie" van het signaal voor een betere in-room response.
Andere optie is om de bron rechtstreeks op de equalizer aan te sluiten en deze op zijn beurt weer op een van de ingangen van de receiver. Dan dient je receiver als eindversterker.
Zover ik weet kan dezelfde receiver niet zowel als voor- als als eindversterker dienen, wanneer het signaal tussendoor de receiver verlaat (dus via de pre-out naar equalizer en weer terug naar input), omdat je dan een probleem krijgt met de bron-selectie. Wil je geluid dan moet je de equalizer als bron kiezen, maar deze krijgt dan geen signaal binnen, omdat de geluidsbron op een andere ingang op de receiver zit.
Je hebt dus 3 opties.
- equalizer als bron en deze op een input op de receiver.
- equalizer buiten beschouwing laten en de receiver de speaker laten aansturen
- eindversterker kopen en de equalizer en speakers hierop aansluiten en de receiver enkel als hub voor de bronnen gebruiken.
Persoonlijk denk ik dat je het beste voor optie 2 kunt gaan, aangezien de Marantz ook equalizing software aan boord heeft. Meestal zijn er ook bepaalde presets die het geluid een bepaalde klank geven. Het laat je niet volledig vrij, maar het is niet zo dat de bose-equalizer zoveel uitgebreider zal zijn, als die dat al is.