WhatsApp maakt geen reservekopie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDriek
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-01 03:33
Mijn vraag
ik wil een reservekopie maken van mijn whatsapp maar mijn iPhone 5s weigert dit. Ik heb nog 30 gb vrij in mijn iCloud alleen nog maar 600 Mb op mn iPhone. Als ik handmatig een reservekopie wil maken krijg ik de melding dat ik eerst nog 3 Gb vrij moet maken op mijn iPhone.
Ik kan whatsapp niet opnieuw installeren, want mn laatste reservekopie is uit februari. En door grote apps en muziek te verwijderen komt er hooguit 1.5 Gb vrij.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik heb op internet nog niemand met het zelfde probleem gezienZ

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone 5s iOS 10

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als ik handmatig een reservekopie wil maken krijg ik de melding dat ik eerst nog 3 Gb vrij moet maken op mijn iPhone.
Hier het antwoord op je vraag.

Dat er 6, 60, 600, 6000GB vrij is in je iCloud heeft niets te maken met wat WhatsApp lokaal eerst wilt creëren (die backup). WhatsApp upload dat pas na het maken van de back-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:32
iTunes geen optie? Gewoon complete reservekopie maken. Ruimte vrijmaken. Backup van WhatsApp maken. En vanaf iTunes telefoon herstellen en de reservekopie terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je zou eerst de optie reservekopie van WA aan moeten zetten. Ik neem aan dat die uitstaat, als er nu een kopie van febr. te vinden is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Inderdaad iTunes backup dan. Is wel omslachtig, maar het is of ruimte vrij maken of pech hebben.

Als je foto’s en videos opslaat in je filmrol, dan zou je als ik t goed herinner veilig de optie “inclusief video’s” uit kunnen zetten voor de WA-backup. Ik neem aan dat je namelijk aan berichten niet tig gig hebt. Wellicht dat ie dan wel een iCloud backup kan maken. En dan de volledige backup met iTunes maken.

En anders... Wellicht ben jij een van de weinige waar een cleaner resultaat kan boeken. Dan flikkert je iPhone alle caches leeg doordat de opslag expres helemaal volgepompt wordt. Misschien dat je dan even een backup kan maken voordat die caches weer vollopen.

Zoals gezegd maakt WhatsApp eerst lokaal de backup aan. Dat is noodzakelijk voor de encryptie die er op toegepast wordt. Volgens mij gaat dat ook niet incremental meer namelijk.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)