Toon posts:

BNC ja of nee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een philips 109P monitor. Deze kan aangestuurd worden door een gewone kabel maar ook d.m.v. een BNC kabel. Wat geeft nou het beste beeld? Zo'n BNC ding of de gewone kabel? Waarom kan de monitor het eigenlijk allebei.. waarom kiezen ze niet gewoon het beste uit?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:31

mvds

Totally awesome!

Omdat het moeilijk is om een grafische kaart te vinden die BNC aansluitingen heeft. Je kan ook een D-SUB naar BNC kabel nemen, die geeft iets beter beeld maar het beste is gewoon van BNC naar BNC. Maar ja, de leek heeft gewoon een D-SUB aansluiting. Waarom? Omdat dat standaard is op alle grafische kaarten.

Verwijderd

Ja! :)

Verwijderd

Euh, persoonlijk vind ik DSUB->BNC prettiger werken dan DSUB->DSUB... Alleen zijn deze DSUB->BNC kabels waarschijnlijk duurder om te maken....

én bijkomend voordeel is dat DSUB->BNC kabels net iets langer zijn :)

edit:
typo's ... wordt laat geloof ik :(

Verwijderd

Even een beetje offtopic misschien

Maar ik heb ook zo'n monitor met BNC & D-SUB aansluiting ,nu kwam ik op het idee om twee pc's op 1 monitor aan te sluiten 1 via BNC en de andere via D-SUB Kan dat?

heb namelijk 2de pc maar geen monitor.

Verwijderd

Jep :) monitor selecteert automatisch de ingang met signaal, en anders kun je het via je OSD aangeven welke ingang hij moet gebruiken...

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ja dat kan, no problem :) .

PC Specs

Pagina: 1