Ziggo Kabel - KPN Fiber verbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightmanone1984
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-05 15:51
Mede-auteur:
  • Nahata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 01:30

Nahata

Beste Mede Tweakers.

Ik heb Ziggo 300/30. Werkt allemaal zeer goed, zeer tevreden over.
Een vriend van mijn heeft KPN Fiber 500/500.
Af en toe delen we wel eens bestanden maar nou blijkt hetvolgende.

Als ik connect met zn netwerk (en we hebben zooooveel dingen geprobeert) Dan komt onze snelheid tussen ons niet boven de 55mbits.
Iperf, Nextcloud, owncloud, WebDAV. Noem maar op.
Je zou denken, nou dan ligt er aan de instellingen iets niet goed.

MAAR. Als we nou dingen rerouten via zijn VPS, dan kan ik dingen van hem downloaden met snelheden tot mijn max download, 321mbps.

Als hij het probeert via andere KPN netwerken krijgt hij ook volledige snelheid, maar tussen onze 2 netwerken zit ergens iets niet goed.

Als ik aan de andere kant speedtest doet vanuit mijn netwerk naar een KPN punt, volledige snelheid. Als hij het doet naar een Ziggo punt: volledige snelheid.

Mijn vraag is simpel, maar specifiiek. Zijn er andere tweakers die dit ook hebben meegemaakt, en ligt het inderdaad tussen Ziggo en KPN, of is er iets aan de hand met "ons" netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:58
Dit klopt volgens mij wel, in het verleden lagen de snelheden tussen glas en Ziggo op ongeveer 21Mbit/s. Ik haal nu tussen een T-Mobile glaslijn en Ziggo ongeveer 50Mbit/s. Of het capped is of dat de link vol zit zou ik niet durven zeggen. De enige oplossing is inderdaad via een server in een DC laten lopen vziw.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:44

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Even voor de duidelijkheid.

Jou vriend zijn verbinding is 500/500 Mbit via glasvezel en jou verbinding is 300/30 Mbit via de kabel (coax)(download/upload)

Dan kan die vriend als hij dingen vanaf jou download maximaal 30Mbit halen (omdat jou upload 30Mbit is)
Als hij dingen upload naar jou dan kan hij dit doen met een snelheid van 300Mbit omdat jou verbinding 300mbit downloaden aankan.

Andersom kan jij van hem downloaden met 300Mbit en uploaden naar hem met 30Mbit.

De verschillende protocollen waarmee je dingen verstuurd of ontvangt hoeft geen bottleneck te vormen mits je geen zware encryptie gebruikt en een te zwakke computer.

De verbinding tussen KPN en Ziggo gebeurd gewoon via glasvezel en dan praten we over 10Gbit minimaal (knooppunt is nog veel hoger) Het kan wel zijn dat Ziggo/KPN te weinig overhead heeft in de buurt of het een druk tijdstip betreft. Al lijkt mij dit dan meer het geval bij Ziggo omdat we hier praten over glasvezel bij DSL is het wel sneller KPN in theorie.

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightmanone1984
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-05 15:51
angerfist-yentl schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 22:48:
Andersom kan jij van hem downloaden met 300Mbit en uploaden naar hem met 30Mbit.
Natuurlijk heb ik dat erg goed door Angerfist-yentl :P

Wat blijkt nou. Dit is al langer een probleem tussen UPC (ziggo) en KPN!!

https://ziggoforum.nl/topics/52934/

En UPC zegt dat je bij KPN moet zitten en KPN zegt dat er niets aan de hand is met hun netwerk.

Ja erg leuk, maar dit is dus al een aantal jaar een probleem. Waarom wordt dit toch niet opgelost?!? |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:03
Volgens mij is dit niet de enige verbinding waar dit speelt.
Tussen Trined (Reggefiber glas) en Caiway (glas) speelde dit ook. Via FTP meerdere verbindingen op moeten zetten om volledige snelheid te kunnen benutten.
En inderdaad wijzen ze ook daar naar elkaar.

Ik meen me overigens te herinneren (speelde jaartje terug al) dat ik toendertijd een van oorsprong Roemeens IP adres had gekregen. Dit leverde blijkbaar rare routingproblemen op (en vaak geo-blokkades), toen ik om een NL IP adres vroeg en kreeg was dit volgens mij opgelost. Zou nog eens moeten testen, alleen NAS van vriend is down op het moment.

[ Voor 40% gewijzigd door Arjant2 op 21-08-2017 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Kan het zijn dat dit speelt sinds de overname door Liberty Global? Daardoor heeft Ziggo vermoedelijk te maken gekregen met de veel strengere peering policies van Liberty.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Pagina: 1