NAS voor plex en als download server

Pagina: 1
Acties:

• dennis15510
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-02 11:56
Ik zoek een?
Ik zoek een NAS waar plex als media server kan draaien. Het zou ook super zijn als de NAS s'nachts voor me kan downloaden.

Wat is je budget?
500 euro maar liever wel minder

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik denk het liefst een synology maar ik sta open voor suggesties :)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Sinds ik niet over heel veel ruimte beschik wil ik de NAS het liefst in de meterkast stoppen.

Ik ben al een tijdje bezig met het vergelijken van NASsen die zouden werken met plex (via de plex compatibility list) maar ik zie door de bomen het bos niet meer en ik hoop dat iemand me misschien iets meer inzicht kan bieden.

Ik zat zelf te denken aan deze NAS maar het is helaas geen synology en op de compatibilitylist staat erbij dat hij geen hoge bitrate ondersteunt. Ik vraag me alleen af als dat nou wel zo erg zou zijn sinds ik niet pure geripte blu-ray schijven ga gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door dennis15510 op 19-08-2017 22:11 ]

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:51
Als je echt Plex wilt gaan draaien kom je toch bij de dure Synology's omdat de goedkopere een te zwakke processor hebben.

Synology heeft wel video station, dat is vergelijkbaar met Plex, lijkt je dat wat?

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:13
Voor een Plex NAS kom je eigenlijk altijd bij de Play serie van Synology uit. Deze zijn nieuwe zo rond de €250,-. Tweedehands zijn ze ook goed te vinden voor vriendelijkere prijzen.

Deze zou bijvoorbeeld goed zijn: pricewatch: Synology DiskStation DS216play

Zet er twee van deze jongens in: pricewatch: WD Red WD20EFRX, 2TB

En dan kan je aardig door en zit je een heel stuk onder de €500,-

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:23
Zelf heb ik deze

https://tweakers.net/pric...-ultra-4tb/specificaties/

Ook speciaal voor plex uitgezocht en draait prima bij mij.

• dennis15510
CryRaven schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:09:
Synology heeft wel video station, dat is vergelijkbaar met Plex, lijkt je dat wat?
Het ziet er erg goed uit. Weet je ook als de covers van de films en tv series automatisch gedownload wordt. Kun je me ook uitleggen hoe het werkt in combinatie met een smart tv?
Als ik het goed heb begrepen is deze NAS helemaal niet geschikt voor plex. De CPU is niet krachtig genoeg voor transcoding.
Verbeter me a.u.b als ik het fout heb :)
Zelf heb ik deze

https://tweakers.net/pric...-ultra-4tb/specificaties/

Ook speciaal voor plex uitgezocht en draait prima bij mij.
Volgens de compatibility list zou deze niet goed zijn in transcoding.
Als ik mag vragen kijk jij je films in 1080p?

Iedereen bedankt voor de reacties :D

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Waarom Plex, en niet Kodi ?
Als je je media toch al gaat downloaden, kan Kodi het één op één afspelen.
Alleen als je ( non-jailbreaked) iphone/ipad gebruikt, is dat lastig
Verder draait Kodi op 101 devices, en ondersteund het vrijwel alle codecs native, en kan je driect via het netwerk afspelen.

Transcoding is kwaliteitsverlies, en imho in heel veel gevallen niet noodzakelijk

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-02 17:27
Waarom zou je uberhaupt 3rd party gaan, synology videostation doet toch exact hetzelfde?

B650e | R5 7600 | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Met Plex kun je de content gemakkelijk ook aan anderen beschikbaar stellen, met Kodi kan dat niet of is het vrij omslachtig.
Als je je media toch al gaat downloaden, kan Kodi het één op één afspelen.
Dat kan Plex ook? :?
Alleen als je ( non-jailbreaked) iphone/ipad gebruikt, is dat lastig
Plex heeft een iOS app. :Y Geen jailbreak nodig dus.
Verder draait Kodi op 101 devices, en ondersteund het vrijwel alle codecs native, en kan je driect via het netwerk afspelen.
Dat doet Plex ook, dus ik zie geen reden waarom TS Kodi zou moeten gaan gebruiken. :)
Transcoding is kwaliteitsverlies, en imho in heel veel gevallen niet noodzakelijk
Transcoding gebeurd dan ook niet met Plex als je het goed doet en zolang het device het native kan afspelen. ;) En als dat niet afdoende is en je ruimte genoeg hebt, kun je overwegen om 'optimized versions' aan te maken, dan wordt het van te voren dus omgezet, zodat de client het native af kan spelen. Overigens valt de kwaliteitsverlies bij transcoding ontzettend mee, dus waar je dat vandaan hebt is mij wat onduidelijk. :)

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 20-08-2017 02:26 ]

Verwijderd

Waarom zou je Plex willen gebruiken na dit nieuws: Plex verwijdert opt-outmogelijkheid voor het verzamelen van telemetrie :S

Gebruik dan een open-source alternatief zoals Emby (https://emby.media) (ook ondersteund op Synology)

Heb geen ervaringen met transcoden op de NAS maar zolang je films alleen H.264 zijn hoef je toch niet te transcoden en kan je een simpele NAS zoals de DS216Play gebruiken?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 08:51:
Waarom zou je Plex willen gebruiken na dit nieuws: Plex verwijdert opt-outmogelijkheid voor het verzamelen van telemetrie :S

Gebruik dan een open-source alternatief zoals Emby (https://emby.media) (ook ondersteund op Synology)

Heb geen ervaringen met transcoden op de NAS maar zolang je films alleen H.264 zijn hoef je toch niet te transcoden en kan je een simpele NAS zoals de DS216Play gebruiken?
Omdat niet iedereen gelijk met zijn pitchsforms klaar staat als privacy om de hoek komt kijken. En ja ik heb genoeg te verbergen. Maar is dat alles wat ik doe omtrent Plex? Nee.
En de Emby clients zijn een drama.

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:51
dennis15510 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 01:58:
[...]

Het ziet er erg goed uit. Weet je ook als de covers van de films en tv series automatisch gedownload wordt. Kun je me ook uitleggen hoe het werkt in combinatie met een smart tv?

[...]

Als ik het goed heb begrepen is deze NAS helemaal niet geschikt voor plex. De CPU is niet krachtig genoeg voor transcoding.
Verbeter me a.u.b als ik het fout heb :)

[...]

Volgens de compatibility list zou deze niet goed zijn in transcoding.
Als ik mag vragen kijk jij je films in 1080p?

Iedereen bedankt voor de reacties :D
Het ligt eraan wat voor een smart tv je hebt, maar ik kan via mijn Smart tv navigeren naar mijn nas en dan een film afspelen, dat werkt maar ondertitels komen niet mee.

Ik gebruik vooral ds video in combinatie met Chromecast, dat vind ik tot nu toe het beste werken.

Verwijderd

loki504 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:26:
[...]

Omdat niet iedereen gelijk met zijn pitchsforms klaar staat als privacy om de hoek komt kijken. En ja ik heb genoeg te verbergen. Maar is dat alles wat ik doe omtrent Plex? Nee.
En de Emby clients zijn een drama.
Niet alleen privacy maar ook open source. Ik en andere vinden open source media software belangrijk. Daarom gebruik ik ook bv VLC voor media op me PC zelf.

Wat is er drama aan Emby clients? Werkt prima bij mij. En er zijn ook andere alternatieven zoals Mezzmo en TVmobbi

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:31:
[...]

Niet alleen privacy maar ook open source. Ik en andere vinden open source media software belangrijk. Daarom gebruik ik ook bv VLC voor media op me PC zelf.

Wat is er drama aan Emby clients? Werkt prima bij mij. En er zijn ook andere alternatieven zoals Mezzmo en TVmobbi
Als het Privacy gebeuren niet in het nieuws was geweest was Plex voor velen nog steeds the to go(zal na een maand ook wel weer rustig zijn zoals gewoonlijk). En Emby crasht regelmatig op mijn iPhone. Misschien hebben ze het verbetert. Is al weer een tijdje geleden dat ik het heb gebruikt.

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-02 21:42
Als je echt een Nas wilt die 1080p video on the fly kan transcoderen dan kun je inderdaad beter naar Qnap kijken dan naar Synology: simpelweg vanwege de processorkracht. Voordeel van Plex is natuurlijk de fijne bladerfunctie met covers e.d. Ook als je tv de codecs ondersteunt zal Plex met enige regelmaat gaan transcoderen, bijvoorbeeld voor subs.

Ikzelf heb gekozen voor een simpelere Nas en video's te gebruiken die mijn tv afspeelt. Helaas wel zonder Plex.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:55

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

De play kan wel transcoderen. Dat is een van de features van de play serie. Maar kennelijk werkt het alleen met DS video en niet met Plex:
productreview: Synology DiskStation DS216play review door Nutellaah

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:57
product: QNAP TS-253A Qnap is ook goed, meestal voor hetzelfde geld wat snellere hardware dan Synology

Hallo

• dennis15510
Transcoding gebeurd dan ook niet met Plex als je het goed doet en zolang het device het native kan afspelen. ;) En als dat niet afdoende is en je ruimte genoeg hebt, kun je overwegen om 'optimized versions' aan te maken, dan wordt het van te voren dus omgezet, zodat de client het native af kan spelen. Overigens valt de kwaliteitsverlies bij transcoding ontzettend mee, dus waar je dat vandaan hebt is mij wat onduidelijk. :)
Ik had nog niet gehoord van optimized versions het klinkt ideaal (sinds ik waarschijnlijk plex alleen ga gebruiken op mijn ps4). Na wat googlen kwam ik er helaas achter dat je elke film individueel moet optimaliseren. En ik probeer alles zo neer te zetten/configureren dat bijna alles automatisch gaat.
Maar het is zeker een goede tweede optie!

Volgens het (de?) privacy statement verzamelen ze alleen data over hoe ik films kijk en wat ik voor films kijk. Ik vind het persoonlijk niet zo'n heel groot issue. Als het wel een issue wordt kan ik gewoon de telemetrie blacklisten in mijn router.
Over dat films alleen downloaden in H.264 klinkt op zich zeer logisch alleen ik download films in veel verschillende formaten.
Het ligt eraan wat voor een smart tv je hebt, maar ik kan via mijn Smart tv navigeren naar mijn nas en dan een film afspelen, dat werkt maar ondertitels komen niet mee.
Voor mij is ondertiteling support wel een must dus ik ben bang dat deze oplossing niet geschikt is voor mij.
Als je echt een Nas wilt die 1080p video on the fly kan transcoderen dan kun je inderdaad beter naar Qnap kijken dan naar Synology:
Als zal nog eens een goed kijkje nemen naar de Qnap NASsen.
product: QNAP TS-253A Qnap is ook goed, meestal voor hetzelfde geld wat snellere hardware dan Synology
Volgens de compatibility list heeft deze nas moeite met middelmatige bitrate dus ik denk dat ik deze beter niet kan gebruiken.

Iedereen super bedankt voor de reacties.
Zou het misschien een oplossing zijn om een soort script te maken.
Dan zou het ongeveer zo moeten werken.
Film is klaar met downloaden > film wordt getranscodeerd naar een formaat waar mijn ps4 goed mee om kan gaan > bestand wordt verplaats naar de plex video folder.

Denken jullie dat dit mogelijk is met een NAS?

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Of zorg voor een speler die geen transcoding nodig heeft. Kan heel goedkoop met een Raspberry Pi 2 of 3 met Rasplex en als je een beetje een recente TV hebt dan kun je dat gewoon met de afstandsbediening van je TV bedienen.

En als het enkel om een Plex server gaat kun je ook overwegen om bijvoorbeeld een pricewatch: ASRock DeskMini 110 te nemen met een pricewatch: Intel Pentium G4400 Boxed of pricewatch: Intel Pentium G4560 Boxed met Windows 10 Prof voor Remote desktop. Die verslaat voor datzelfde geld elke NAS qua power, nadeel is wel dat je gelimiteerd bent tot 2.5" schijven met een max hoogte van 9.5mm. Momenteel zit je dan vast aan 2TB schijven.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
dennis15510 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:12:
[...]
Iedereen super bedankt voor de reacties.
Zou het misschien een oplossing zijn om een soort script te maken.
Dan zou het ongeveer zo moeten werken.
Film is klaar met downloaden > film wordt getranscodeerd naar een formaat waar mijn ps4 goed mee om kan gaan > bestand wordt verplaats naar de plex video folder.

Denken jullie dat dit mogelijk is met een NAS?
Als je dan toch download, waarom dan niet gelijk de juiste versie ?
Dubbel werk zou voor mij geen optie zijn, buiten het tijdsverlies.

Ik zou voor een oplossing zoals @Mick1990 aangeeft, een RPI.
Hier gaat al mijn media naar een owncloud server ( stack ) en de Pi's spelen die overal af, zolang er maar een netwerkverbinding beschikbaar is.

[ Voor 14% gewijzigd door FreshMaker op 20-08-2017 14:49 ]

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:20
Beetje praktijk ervaring delen dan maar? ;)

Ik heb een Syno 216+

Transcoding door de plex media server laten doen is BAGGER. CPU trekt het al niet bij een 1080P file van 4 GB als hij ondertiteling erbij moet voegen.

Zonder ondertiteling gaat het prima.

Gebruik je de plex apps, dan is het helemaal geen probleem.

Wil je echter plex op een device gebruiken of met apps die de transcoding niet over nemen, dan wordt het een drama op de goedkopere Synology modellen. Just my 2 cts

• dennis15510
Mick1990 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:29:
Of zorg voor een speler die geen transcoding nodig heeft. Kan heel goedkoop met een Raspberry Pi 2 of 3 met Rasplex en als je een beetje een recente TV hebt dan kun je dat gewoon met de afstandsbediening van je TV bedienen.
Het probleem is dat ik volgens mij altijd wel transcoding nodig ga hebben.
En als het enkel om een Plex server gaat kun je ook overwegen om bijvoorbeeld een pricewatch: ASRock DeskMini 110 te nemen met een pricewatch: Intel Pentium G4400 Boxed of pricewatch: Intel Pentium G4560 Boxed met Windows 10 Prof voor Remote desktop. Die verslaat voor datzelfde geld elke NAS qua power, nadeel is wel dat je gelimiteerd bent tot 2.5" schijven met een max hoogte van 9.5mm. Momenteel zit je dan vast aan 2TB schijven.
Volgens mij is dit een uitstekende oplossing. Als het goed is kan is deze cpu krachtig genoeg voor transcoding.
Ik ben alleen niet zo'n fan van Remote desktop. Het lijkt mij dan ook een leuk idee om synology op de desktop computer te installeren. Dat geeft mij gelijk wat meer gebruiksgemak.
Wel een heel klein beetje jammer dat er maximaal maar een 2,5 hdd in kan maar ik denk dat het net genoeg ruimte is.
FreshMaker schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:47:
[...]

Als je dan toch download, waarom dan niet gelijk de juiste versie ?
Dubbel werk zou voor mij geen optie zijn, buiten het tijdsverlies.
Omdat die niet altijd beschikbaar zijn vooral als ik een oudere film wil downloaden.
Hier gaat al mijn media naar een owncloud server ( stack ) en de Pi's spelen die overal af, zolang er maar een netwerkverbinding beschikbaar is.
Dat klinkt natuurlijk heel handig maar mijn internet is niet bepaald snel. Plus ik ben van plan om alles lokaal te houden.

@KnoxNL Bedankt voor het delen van je ervaring :)

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Een NAS gebruik je voor je data, ga hiervoor naar Synology. :)

Wil je media toepassingen dan kan je ook een rPi of ander (kant en klaar) kasje kopen met Kodi of iets waar je Plex op installeert en vervolgens verbinding maakt over NFS/SMB naar de share waar media staat.

Je kunt het ook combineren met één enkele NAS, maar mijn ervaringen zijn wat mixed. Tevens zijn die NAS'en over het algemeen wat duurder, over een paar jaar alweer obsolete omdat ze bepaalde codecs missen/niet goed kunnen transcoden, GPU's zijn vaak krachtiger maar gaat meestal ten koste van de CPU /andere mogelijkheden, ...
Bij die kleine kastjes is dit ook het geval, maar vervangen van deze doe je in een handomdraai en kost je veel minder. :)

Ben je handig - dan kun je altijd een NAS zelf bouwen en daarop Plex + stuff installeren.

[ Voor 19% gewijzigd door HollowGamer op 20-08-2017 15:24 ]

• Mick1990
  • Niet online
dennis15510 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:16:
[...]

Het probleem is dat ik volgens mij altijd wel transcoding nodig ga hebben.
Dat ligt aan de hardware en de gebruikte software. Een PC of RPi met OpenPHT / Rasplex of Kodi speelt alles probleemloos af zonder transcoding. Ik gebruik Rasplex op een RPi al sinds 2015 en heb nog nooit transcoding nodig gehad. OpenPHT / Rasplex is gewoon een fork van Kodi, dus qua ondersteuning van codecs zit je gewoon perfect.

Ga je echter Plex Media Player gebruiken, waar je met een PS4 dus aan vast zit, dan zul je veel moeten
gaan transcoden. Meestal moet alleen de audio of ondertiteling getranscoded worden, daar is nauwlijks kracht voor nodig. Maar soms is er toch video transcoding nodig en dan is een snelle CPU wel wenselijk. Zelf ben ik niet zo onder de indruk van Plex Media Player. Een niet ondersteunde audiocodec door je TV / geluidsinstallatie moet direct worden getranscoded, terwijl OpenPHT dat gewoon - zonder transcoding -
netjes downmuxed naar stereo. En dat is wel de magische kracht van Kodi.
Volgens mij is dit een uitstekende oplossing. Als het goed is kan is deze cpu krachtig genoeg voor transcoding.
Ik ben alleen niet zo'n fan van Remote desktop. Het lijkt mij dan ook een leuk idee om synology op de desktop computer te installeren. Dat geeft mij gelijk wat meer gebruiksgemak.
Wel een heel klein beetje jammer dat er maximaal maar een 2,5 hdd in kan maar ik denk dat het net genoeg ruimte is.
G4560 is echt een beest met een passmark van 5083. Ter info, een Celeron N3050 die je veel ziet in goedkope NASjes heeft een passmark van 883. Als je dan na gaat dat Plex een passmark van 2000 aanraadt om een 8Mbit 1080p stream te transcoden...

Remote Desktop gebruik ik zelf enkel voor als het nodig is, zelden dus :). Als je alles goed hebt ingesteld en er voor zorgt dat Win10 automatisch inlogt dan heb je er verder geen omkijken meer naar. Je maakt wat shares aan, installeert Plex server, en desnoods couchpotato en Sickrage of Radarr en Sonarr en je hebt er eigenlijk geen omkijken meer naar.

Kortom, wil je Plex alleen gebruiken op je TV dan zou ik Rasplex aanraden met een Rasperry Pi en zou je ook uit de voeten kunnen met een Synology of Qnap. Denk je wel transcoding nodig te hebben, omdat je geen RPi wilt en je PS4 wilt gebruiken, dan zou ik zelf wat in elkaar knutselen.

Ik zou zeggen probeer het eerst even uit. Installeer Plex Server en OpenPHT op je PC en test die combinatie en probeer de Plex Media Player op de PS4. Wat er zit wel een groot verschil in qua bediening.

• dennis15510
Mick1990 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:02:
[...]

Dat ligt aan de hardware en de gebruikte software. Een PC of RPi met OpenPHT / Rasplex of Kodi speelt alles probleemloos af zonder transcoding. Ik gebruik Rasplex op een RPi al sinds 2015 en heb nog nooit transcoding nodig gehad. OpenPHT / Rasplex is gewoon een fork van Kodi, dus qua ondersteuning van codecs zit je gewoon perfect.

Ga je echter Plex Media Player gebruiken, waar je met een PS4 dus aan vast zit, dan zul je veel moeten
gaan transcoden. Meestal moet alleen de audio of ondertiteling getranscoded worden, daar is nauwlijks kracht voor nodig. Maar soms is er toch video transcoding nodig en dan is een snelle CPU wel wenselijk. Zelf ben ik niet zo onder de indruk van Plex Media Player. Een niet ondersteunde audiocodec door je TV / geluidsinstallatie moet direct worden getranscoded, terwijl OpenPHT dat gewoon - zonder transcoding -
netjes downmuxed naar stereo. En dat is wel de magische kracht van Kodi.

[...]

G4560 is echt een beest met een passmark van 5083. Ter info, een Celeron N3050 die je veel ziet in goedkope NASjes heeft een passmark van 883. Als je dan na gaat dat Plex een passmark van 2000 aanraadt om een 8Mbit 1080p stream te transcoden...

Remote Desktop gebruik ik zelf enkel voor als het nodig is, zelden dus :). Als je alles goed hebt ingesteld en er voor zorgt dat Win10 automatisch inlogt dan heb je er verder geen omkijken meer naar. Je maakt wat shares aan, installeert Plex server, en desnoods couchpotato en Sickrage of Radarr en Sonarr en je hebt er eigenlijk geen omkijken meer naar.

Kortom, wil je Plex alleen gebruiken op je TV dan zou ik Rasplex aanraden met een Rasperry Pi en zou je ook uit de voeten kunnen met een Synology of Qnap. Denk je wel transcoding nodig te hebben, omdat je geen RPi wilt en je PS4 wilt gebruiken, dan zou ik zelf wat in elkaar knutselen.

Ik zou zeggen probeer het eerst even uit. Installeer Plex Server en OpenPHT op je PC en test die combinatie en probeer de Plex Media Player op de PS4. Wat er zit wel een groot verschil in qua bediening.
Ik denk dat ik het helaas moet houden bij mijn ps4 sinds ik geen hdmi poorten meer beschikbaar heb op mijn televisie.
Het kan natuurlijk zijn dat ik je verkeerd begrepen heb maar als ik OpenPHT (of Rasplex) wil gebruiken dan heb ik een Raspberry Pi nodig toch?
Ik denk dat een kleine mini pc in elkaar flansen de beste optie is. Ik twijfel nog wel aan als ik er synology er op zettem of standaard windows 10 maar dat zoek ik nog wel uit :)
P.S ik kan natuurlijk een hdmi switch 2.0 kopen maar dan moet ik één hebben met vier poorten en die geen extra latency veroorzaakt. Laten we maar niet aan dat avontuur beginnen _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door dennis15510 op 20-08-2017 17:00 ]

• Mick1990
  • Niet online
Klopt, Rasplex is voor de RPi en OpenPHT voor PC's.

Of je houdt enkel de PS4 rechtstreeks op de TV en neemt een switch voor de rest :P

• dennis15510
Het zou inderdaad nog gewoon kunnen als ik de PS4 rechtstreeks op de TV zet en dan wat kabels verwissel etc.
Maar dan zou ik het in principe alleen doen voor een iets mooiere interface. Waar ik dan ongeveer 40 euro voor betaal. Dus ik denk dat ik het hou bij de ps4 :)
OpenPHT dan moet ik dus in principe een computer bij mijn tv hebben staan en daar ben ik niet zo'n hele grote fan van.
Ik ga die mini pc maar bestellen als je nog advies hebt hoor ik het heel graag :D

• MarcoLem
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-01-2025
ik gebruik voor plex een zelfbouw server met unraid.6
meteen een backup lokatie voor mijn documenten en foto's

met dockers is unraid helemaal aan te passen.
auto downloads met sonarr of sickbeard / sickrage
VPN downloads met delugeVPN

wel duurder dan de kant en klare oplossingen maar helemaal aan je eigen voorkeuren aan te passen
Pagina: 1