Een keer per jaar laat ik mijn auto uitlijnen. Omdat ik het jaarlijks doe, is de afwijking vaak minimaal. Echter wat 2 van de 5 keer gebeurt is dat NA het uitlijnen het stuur een beetje scheef staat: De uitlijnmonteur zet gewoon even snel het stuur voor z'n gevoel recht, controleert dat vervolgens niet en gaat wel uitlijnen. Gevolg: Eigenlijk staat het stuur niet exact recht en dat rijdt verschrikkelijk irritant. Meestal ga ik terug en dan moeten ze opnieuw uitlijnen.
Kun je ook gewoon het stuur eraf schroeven, een tandje opzij zetten en dan weer vastschroeven? Of werkt de stuurbekrachtiging op basis van een solenoid waardoor de pomp wellicht altijd blijft duwen (extra slijtage) als de stuurstang scheef komt te staan om het stuur recht te krijgen?
Ik ben er mee bekend dat ik ook terug kan omdat zij dat moeten oplossen. Dat heb ik in het verleden ook gedaan. Als ik het stuur simpelweg een standje scheef kan zetten, dan doe ik dat liever.
-edit-
Het betreft een oldtimer zonder airbag.
Kun je ook gewoon het stuur eraf schroeven, een tandje opzij zetten en dan weer vastschroeven? Of werkt de stuurbekrachtiging op basis van een solenoid waardoor de pomp wellicht altijd blijft duwen (extra slijtage) als de stuurstang scheef komt te staan om het stuur recht te krijgen?
Ik ben er mee bekend dat ik ook terug kan omdat zij dat moeten oplossen. Dat heb ik in het verleden ook gedaan. Als ik het stuur simpelweg een standje scheef kan zetten, dan doe ik dat liever.
-edit-
Het betreft een oldtimer zonder airbag.