[Win10]DriverStore map 17,7GiB, Rapr werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-09 20:59
Hallo iedereen

Ik was mijn laptop aan het opschonen en via SpaceSNiffer kwam ik te weten dat de FIleRepository enorm groot is, waaronder 14GiB van Nvidia drivers. Dan maar DriverStore Explorer (Rapr) gedownload. Wanneer ik deze open krijg ik direct een onverwachte uitzondering. Is er een manier om deze fout op te lossen of om de nvidia mappen toch te verwijderen? Noot: ik draai DriverStore Explorer uiteraard als administrator!

Alvast bedankt!
Nickmans Rob

Beste antwoord (via NiRo op 20-08-2017 11:48)

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:49
Niet. Doen.
Instabiliteit en problemen liggen op de loer. Wanneer je geen idee hebt wat je doet en klakkeloos Nvidia mappen weg flikkert kan je daar problemen mee krijgen. Afblijven! Je moet namelijk ook rommelen met permissies (daar gaat het fout) want het is niet de bedoeling dat je er zomaar aan zit. Blijf uit die Windows folder als je daar niks te zoeken hebt. Na twee maanden installeert er opeens een update niet meer en is het de schuld van Microsoft.

Mocht je dan toch er aan willen zitten, is het echt nodig deze folder te verkleinen? Heb je hardware van Nvidia? Weet je dat zeker? (Zijn niet altijd alleen maar videokaarten)

Oplossing van je probleem zijn dus permissies

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:49
Niet. Doen.
Instabiliteit en problemen liggen op de loer. Wanneer je geen idee hebt wat je doet en klakkeloos Nvidia mappen weg flikkert kan je daar problemen mee krijgen. Afblijven! Je moet namelijk ook rommelen met permissies (daar gaat het fout) want het is niet de bedoeling dat je er zomaar aan zit. Blijf uit die Windows folder als je daar niks te zoeken hebt. Na twee maanden installeert er opeens een update niet meer en is het de schuld van Microsoft.

Mocht je dan toch er aan willen zitten, is het echt nodig deze folder te verkleinen? Heb je hardware van Nvidia? Weet je dat zeker? (Zijn niet altijd alleen maar videokaarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

+1
Da's niet met zekerheid te zeggen. Windows wil nog wel eens een nietbestaande directory interpreteren als "Access Denied". Lijkt me in dit geval niet onwaarschijnlijk

Dus die 17,7 gieg moet je ook met een "korreltje zout" nemen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Zeker niet zelf weg gooien. De enige correcte methode om alles schoon te krijgen is het vinkje "Schone installatie" aanzetten wanneer je NVidia drivers installeert. Anders laat hij echt een crap aan drivers achter.

Handmatig driversstore opschonen zorgt ervoor dat je problemen krijgt bij updaten drivers.

Overigens wat @Brahiewahiewa zegt klopt ook, korreltje zout, want onderwater is er heel veel gedeeld met andere folders waardoor er 1 bestand maar 1 keer is, maar wel 2 of 3 keer geteld wordt. En zeker bij de driverstore stikt het van de "hardlinks" naar andere bestanden en andersom.

Afblijven dus.

Wat je zou kunnen doen als je echt weinig ruimte hebt is:
Status opvragen van OS optimalisatie:
1. admin cmd prompt
2. compact /compactOs:query

Als die "never" terug geeft kan je:
1. admin cmd prompt
2. compact /compactOs:always

Dat kan 2- tot 4GByte schelen. Maar alleen als het echt niet anders kan.

[ Voor 50% gewijzigd door Wim-Bart op 20-08-2017 02:54 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-09 20:59
Bedankt voor de reacties! Ik dacht had er niet aan gedacht dat er wel eens hardlinks in konden zitten. Dan maar laten! Ik wou het eigenlijk doen om mijn SSD (256Gib) een beetje op te ruimen maar dan zoek ik wel andere dingen die ruimte vreten.

@xFeverr Ik zou het niet weten, videokaart sowiso maar hier een link naar Speccy gegevens, misschien dat ja er iets aan hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door NiRo op 20-08-2017 11:22 ]