Problemen met De Lock PCI Express USB 3 card 4
productreview: Delock PCI Express Card > 4 x USB 3.0 review door BRNRDS
Het systeem crashte meerdere keren na hardware installatie.
De software vanaf CD werkte niet.
Driver gedownload, maar de kaart werd niet herkend en de setup werd automatisch geannuleerd. Met veel moeite handmatig additionele drivers (xHCX64Install.exe and xHCInstall.dll) toegevoegd, anders werkte de setup niet volgens een PDF op de CD. Deze drivers deden er maar liefst een uur over om toe te voegen (bestandjes van niks) Daarna duurde het nog een half uur voor de setup werd afgerond.
Het systeem hing al die tijd en was niet af te sluiten of te stoppen.
Support meent dat het met de power te maken heeft, zou op alle W7 moeten werken, wat niet spoort, want later startte het geheel wel op zonder wijzigingen in de hardware.
Vanavond
Ineens werkte mijn hele toetsenbord niet meer en verkenner gooide de pagina uit beeld.
Computer was niet meer te restarten enz. Zelfs het BIOS weigerde verdere dienst.
De verdenking ging direct naar het nieuwe USB kaartje en ja hoor, bingo.
Kaart verwijderd en alles functioneerde weer normaal.
Lijkt mij een duidelijk technisch mankement.
Retour bij SI computers kan 20 Euro onderzoekskosten betekenen als het daar (for the time being) wel zou blijken te werken plus verzend en retourneringskosten.
Kopen op afstand houdt een retourrecht in en de bewijslast ligt niet bij de cliënt.
Ook het berekenen van retourkosten is volgens mij niet terecht.
Geen aanbeveling dus voor een kaartje van 25 Euro.
Sorry voor de dubbele post maar zette dat per ongeluk onder de reviews.
productreview: Delock PCI Express Card > 4 x USB 3.0 review door BRNRDS
Het systeem crashte meerdere keren na hardware installatie.
De software vanaf CD werkte niet.
Driver gedownload, maar de kaart werd niet herkend en de setup werd automatisch geannuleerd. Met veel moeite handmatig additionele drivers (xHCX64Install.exe and xHCInstall.dll) toegevoegd, anders werkte de setup niet volgens een PDF op de CD. Deze drivers deden er maar liefst een uur over om toe te voegen (bestandjes van niks) Daarna duurde het nog een half uur voor de setup werd afgerond.
Het systeem hing al die tijd en was niet af te sluiten of te stoppen.
Support meent dat het met de power te maken heeft, zou op alle W7 moeten werken, wat niet spoort, want later startte het geheel wel op zonder wijzigingen in de hardware.
Vanavond
Ineens werkte mijn hele toetsenbord niet meer en verkenner gooide de pagina uit beeld.
Computer was niet meer te restarten enz. Zelfs het BIOS weigerde verdere dienst.
De verdenking ging direct naar het nieuwe USB kaartje en ja hoor, bingo.
Kaart verwijderd en alles functioneerde weer normaal.
Lijkt mij een duidelijk technisch mankement.
Retour bij SI computers kan 20 Euro onderzoekskosten betekenen als het daar (for the time being) wel zou blijken te werken plus verzend en retourneringskosten.
Kopen op afstand houdt een retourrecht in en de bewijslast ligt niet bij de cliënt.
Ook het berekenen van retourkosten is volgens mij niet terecht.
Geen aanbeveling dus voor een kaartje van 25 Euro.
Sorry voor de dubbele post maar zette dat per ongeluk onder de reviews.