Samsung led tv werkt niet als computerscherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casper Onwijn
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-03 12:58
Hi guys,

ik red me over het algemeen prima met technische dingen maar ik kom hier even niet uit nu.
Wat ik in het kort wil is dat mijn samsung ue46d6750wsxxn uit 2011 fungeerd als beeldscherm voor mijn desktop pc verbonden middels hdmi, normaal gesproken geen probleem maar het werkt gewoon niet. Ik heb zelf al een aantal dingen uitgesloten zelf.
-Middels een laptop - hdmi - samsung tv werkt het wel.
-Desktop pc - hdmi - andere wat oudere philips tv werkt het wel.
-Desktop pc - hdmi - andere samsung led tv werkt ook niet.
Het is dus de combinatie van desktop pc en samsung tv die niet werkt.
Ik heb ter info een nvidia gtx 750 ti videokaart in de desktop pc zitten.
Wie kan mij helpen dit probleem te tackelen?

Groeten Casper.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Even een paar vragen
- je gebruikt de zelfde kabel voor je pc en voor je laptop?
- heb je een ander device waar je je desktop aan kan koppelen via die kabel?
- zit er ook een video kaart op je mobo?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat werkt er precies niet? Herkent Windows het scherm wel? Verder schrijf je "normaal gesproken geen probleem maar het werkt gewoon niet", dus de combinatie tussen deze PC en TV heeft in het verleden wel gewerkt? Wat is er veranderd sinds dien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casper Onwijn
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-03 12:58
@jeanj, ik gebruik voor dit alles steeds dezelfde hdmi kabel. Wat ik al vertelde heb ik een 2e samsung tv getest waarbij het ook niet werkt, een andere philips tv die ik teste werkte wel als beeldscherm. Wat bedoel je met 'videokaart op je mobo?

@TommyboyNL, de tv geeft aan dat er geen signaal is, hij krijgt op de specifieke hdmi ingang dus geen signaal door, windows ziet, als ik in het configuratiescherm kijk bij beeldschermen de tv ook niet. Deze specifieke combinatie heeft niet eerder gewerkt, wel de combinatie met een oudere philips tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Probeer een andere HDMI kabel. Het kan zijn dat je 750ti te weinig signaal uitstuurt. En dat samsung iets kieskeuriger is met het signaal. Als dan je hdmi kabel niet 100% is. Werkt het niet.

Het philips scherm is waarschijnlijk minder kieskeurig kwa signaal. En werkt wel met "oude" hdmi kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-10 21:29
-Scherm grootte van de pc instelling, is dit wat de tv wilt?
Kijk wat in de tv boekje wat de standaard instellingen zijn, en stel dit in op je pc.

Vermoedelijk niet jou probleem:
Tv veranderd veel aan het beeld, die het daarna laat zien, dit kun je vaak beter uitzetten, google hier op welke instellingen dit zijn, dan heb je beter monitor beeld.
Pagina: 1