Advies voor een receiver bij B&W 600-serie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 960033

Topicstarter
Beste Tweakers,

ben nu al een tijd opzoek naar een nieuwe reciever die goed past bij mijn boxen set, bestaande uit
B&W 683x2 Front
B&W HtM61 Center
B&W 686X2 Surround speaker
B&W AWS 610 Subwoofer

Ik zoek een?
Reciever

Wat is je budget?
tussen de 500 en 1000 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films,series games.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Denon AVR-X3300W
pricewatch: Marantz SR6011 Zwart
[url]https://https://www.hobo.nl/anthem-mrx-310.html[/url]

extra info
Ik weet dat je het beste kunt luisteren, alleen niet alle combinaties zijn mogelijk,heb wel naar de combinatie
van B&W anthem geluisterd en dat klonk fijn. echter als ik voor minder geld een net zo goede reciever heb ga ik daar natuurlijk voor

Alvast bedankt voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-06 20:44
Ik heb net ook een bericht geplaatst over de SR6011, ik kan die aankomen voor 750 euro, en ik denk dat 700 ook nog haalbaar zal zijn.

Ik zei dat ik interesse had in de Denon X3400 en de Marantz SR6011 en 5012. Hij verwees mij gelijk naar de 6011, betere componenten, beter gebouwd. Alleen geen heos, maar dat is geen probleem voor mij.

Deze zal ook gebruikt worden voor films/serie/gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Ik luister al jaren naar een combi van Marantz en B&W's. Ik zweer hierbij. Alle muziekstijlen en films komen volledig tot hun recht. Tevens is mijn Marantz al heel wat jaren oud en vertrouw daarom ook op de kwaliteit. Ik zeg doen die Marantz. Tip: 2de hands een iets oudere kopen kan je heel wat centen besparen. Happy listening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-06 23:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voor receivers raad ik je in eerste instantie aan om NIET voor een duur merk als Arcam, Anthem, Integra, Cambridge etc. te gaan. Niet omdat het niet goed is, maar vooral omdat de duurdere merken steken laten vallen op het gebied van audio- en videomogelijkheden. Dan mis je ineens Dolby True HD of bijv. 4K passthrough. Wil je dit er dan wel op hebben, dan kom je gelijk bij de nog duurdere modellen uit. Geen idee waarom ze dat doen, want volgens mij verlies je hier klanten mee. Een goede AV-receiver kan je m.i. prima kopen van Marantz, Pioneer, Denon, Onkyo of Sony.

Een AV-receiver uitzoeken is gelukkig niet zo heel moeilijk. Dat kun je vrij eenvoudig doen in de Pricewatch van Tweakers.

(1) Bepaal het aantal benodigde speakerkanalen > bijv. minimaal 5.1 en hoger
(2) Bepaal het minimaal aantal benodigde HDMI-aansluitingen + 1 (let op: HDMI 2.0 (en hoger) met HDCP 2.2)
(3) Filter op benodigde opties > True HD, 4k passthrough, Spotify, etc
(4) Filter op extra opties

Degene die dan overblijven zul je even moeten kijken of ze qua Ohm en dergelijke passen bij je speakers, maar B&W is inmiddels zo gangbaar dat ik denk dat je daar ook niet veel moeilijkheden mee zult hebben. Je kunt je opties altijd weer in dit topic laten evalueren. Wellicht zit er dan ook een optie van Anthem tussen, dus dan kan je altijd nog voor dat merk kiezen. Uit je topicstart maak ik niet op, of je er ook muziek op wilt luisteren, maar ga in elk geval niet voor een stereo versterker als je ook films kijken wilt. Deze versterkers missen sowieso alle audio codecs zoals Dolby en DTS en missen ook de HDMI-aansluitingen.

Your Friendly Neighborhood Moderator