Specs:
Gigabyte Aorus X399 Gaming 7
AMD Ryzen Threadripper 1950X
G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK
Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING
M2 Samsung 960 EVO 500GB
Windows 10
Nieuw systeem gebouwd, maar ik kom niet echt verder in de Windows 10 setup.
Toen ik het systeem samenstelde heb ik wel geprobeerd memory te kiezen wat in de lijst bij Gigabyte stond maar dit was niet te verkrijgen, daarom heb ik geheugen gekozen wat er veel bij in de buurt kwam.
Pc post wel en de bios kan ik ook in, kan het xmp profiel ook kiezen zodat hij het geheugen op 3200mhz zet.
Maar tijdens het starten van de setup stop hij, valt het toetsenbord en muis uit en geeft de error op het mini display van het moederbord code 61 wat staat voor Nvram initialisation.
Ik heb ook al een ander setje geheugen geprobeerd wat uit mijn andere i7 komt ( Balistix Sport LT 32GB(4x8GB) 2400MHz C1 ) beide geven het zelfde euvel.
Is het nou echt zo dat met Ryzen & Treadripper een drama is met geheugen?
Als iemand een idee heeft wat te doen?
Gigabyte Aorus X399 Gaming 7
AMD Ryzen Threadripper 1950X
G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK
Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING
M2 Samsung 960 EVO 500GB
Windows 10
Nieuw systeem gebouwd, maar ik kom niet echt verder in de Windows 10 setup.
Toen ik het systeem samenstelde heb ik wel geprobeerd memory te kiezen wat in de lijst bij Gigabyte stond maar dit was niet te verkrijgen, daarom heb ik geheugen gekozen wat er veel bij in de buurt kwam.
Pc post wel en de bios kan ik ook in, kan het xmp profiel ook kiezen zodat hij het geheugen op 3200mhz zet.
Maar tijdens het starten van de setup stop hij, valt het toetsenbord en muis uit en geeft de error op het mini display van het moederbord code 61 wat staat voor Nvram initialisation.
Ik heb ook al een ander setje geheugen geprobeerd wat uit mijn andere i7 komt ( Balistix Sport LT 32GB(4x8GB) 2400MHz C1 ) beide geven het zelfde euvel.
Is het nou echt zo dat met Ryzen & Treadripper een drama is met geheugen?
Als iemand een idee heeft wat te doen?
[ Voor 10% gewijzigd door Centropy op 19-08-2017 15:21 ]
Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!