[Centraal] Starcraft Anthology / Remastered

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:05

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://static2.businessinsider.com/image/58d7d68f112f70d8628b5770-1854/scremasteredlogoart.jpg
Starcraft Remastered?
Omdat hij er nog niet was, bij deze een centraal topic voor de good old Starcraft. Per 14 augustus 2017 heeft Blizzard een remastered versie uitgebracht die aan te schaffen is voor $15. Belangrijkste troeven zijn het compleet oppoetsen van de game naar resoluties tot 4K en een verbeterde online machtfinding om hiermee de game weer helemaal bij de tijd te maken. Liefhebbers van de oude game kunnen ook hun lol gratis op; sinds enige tijd is ook Starcraft Anthology uitgebracht: de complete Starcraft & Broodwar game. Je krijgt hierbij de oude 640x480 en een beperkte battle.net functioniteit, maar wat beide games gemeen hebben is de gameplay. Blizzard heeft bewust niets van de 'beperkingen' in de game aangepast. Het is dus weer ouderwets maximaal 12 units selecteren en characters vinden hun weg soms niet helemaal goed door de map. De gameplay is geheel hetzelfde gebleven: in multiplayer kunnen Anthology spelers dus ook tegen Remastered spelen (uiteraard zonder de nieuwe HD textures).

Voor de volledigheid, dit zijn dus alle verschillende varianten van de game voor op de PC (windows én mac):
- StarCraft (31 maart 1998)
- StarCraft: Insurrection (31 juli 1998)
- StarCraft: Brood War expansion (20 november 1998)
- StarCraft Spawn (multiplayer only copy, 2000)
- StarCraft Anthology (StarCraft & Brood War 20th Anniversary Edition, 30 april 2017)
- StarCraft Remastered ( HD/4K remake van beide games, 14 augustus 2017)

Een aantal reviews:
Het spel heeft overwegend positieve reviews gekregen; wederom laat Blizzard zien dat ze bij een nieuwe realease altijd volledige aandacht en tijd nemen een goed product op de markt te zetten. Wel stel ik zelf mijn vraagtekens bij de prijs, wat mij betreft is dit toch wat aan de hoge kant. Niet in de laatste plaats omdat de game vooral voelt zoals hij er vroeger uit zag. Pas als je dan de HD uitschakelt zie je hoe dramatisch laag die resolutie vroeger was :)
http://www.ign.com/articl...arcraft-remastered-review
http://www.vandal.net/analisis/pc/starcraft-remastered/47260
http://www.pcgamer.com/st...-in-just-about-every-way/

Wat overige linkjes:
- Veel meer info en screenshots kun je vinden op de officiële Starcraft pagina van Blizzard.
- Uiteraard kondigde Tweakers keurig netjes aan dat deze klassieker eraan kwam...
- Kopen kun je Starcraft Remastered hier.
- Gratis downloaden van Starcraft Anthology kan hier.
- Voor de liefhebbers nog even de announcement met daarin de geupdate graphics goed zichtbaar:

[ Voor 49% gewijzigd door DeNachtwacht op 19-08-2017 18:06 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Aangezien ik nu alleen met een Surface 2 zit die geen topper is met games, komt Starcraft remastered wel mooi uit.

Het vergroot meteen mijn verlangen naar meer super high res sprite based RTS en andere games. :Y

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ik doe de campaign weer eens, is mooie jeugdherinnering. Maar wel een stuk minder moeilijk dan toen 😎

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

Het voelt meteen weer vertrouwd aan en het speelt echt heerlijk. Je rolt de AI in de eerste campaigns zo op als je starcraft 2 gewend bent.

Ik kan mij alleen niet herinneren dat het originele spel zo een pixelbrij was. maar goed we spelen tegenwoordig op stuk hogere resoluties dan toen (640x480) De animaties leken eerst wat houterig maar daar wen je vrij snel weer aan.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Gisteren ook weer opnieuw begonnen met starcraft hd.
Had hem 2 maanden geleden al betaald en was hem eigenlijk alweer vergeten.
Totdat ik diablo 3 wilde opstarten en zag dat hij aan het updaten was.
Gaat me weer heel wat avondjes bezig houden.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:00

Sagat

Is pappa x2!

Ik zuig met deze games. Vroeger vooral beetje over lan gespeeld en nooit ver gekomen met de campaign. Kijken of het nu beter gaat want...de ai is niet slim maar ik vind het desondanks enorm spannend :p

Zit nu geloof ik in missie 9 van terran. Doordat ik het spannend vind en best voorzichtig speel schiet het ook niet op. Net ruim uur over een missie gedaan.

Verder is mijn single player rts ervaring de org c&c en ra1 uitgespeeld en warcraft 2 ook.

Ik had het orgineel overigens 2x. 1x gewoon op cd een 1 keer in een blizzard battle chest. Speel nu de gratis re-release omdat ik dan niet naar fysieke media en codes hoef te zoeken...

Overigens sc2 ook gekocht maar die helemaal zo goed als niet gespeeld. :X

Moet van mezelf toch eerst deze klassieker eindelijk is uitspelen

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:58

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Man wat speelt dit weer fijn O+ Jammer dat het uitzoomen niet in de campaign zit maar alsnog fijn dat je daar wel iets meer ziet door moderne resoluties.

Heerlijk om alle units zo scherp te zien, helemaal als je even op F5 ramt tijdens het spelen (dan switched hij naar de oude graphics) en het verschil ziet.

Mooie is dat ze qua unitdesign trouw gebleven zijn aan het origineel en het echt alleen verscherping van de models is en niet complete rework. Enige dat wel anders is zijn de portraits van de units, daar zit soms echt veel verschil in (Raynor, Raszagal, Zeratul).

Inmiddels missie 3 of 4 van Brood War episode V beland (Terran), dus ben er al weer bijna doorheen, maar het speelt gewoon nog steeds zo ontzettend sterk.
Krijg ook meteen weer zin om Starcraft 2 opnieuw te spelen.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

zo, alle campaigns uitgespeeld. de laatste missies waren redelijk pittig.
Erg micromanagement intensief waar ik slecht in ben. Zerg air is nogal pittig om bij te houden, zonder dat je mutalisks bij bosjes doodgaan.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 16:32
Wist niet dat Starcraft Remastered al beschikbaar was. Meteen maar gekocht, maar ik kan de game niet downloaden/installen? Als ik op battle.net inlog zie ik het onder de tab Summary wel staan, maar als ik op die link klik krijg ik een lege pagina. Bij de transaction history staat wel dat de game aangeschaft is (transaction completed). Of komt de game in de Blizzard app gewoon onder "Starcraft" te staan?

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:33
Moi_in_actie schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:34:
Wist niet dat Starcraft Remastered al beschikbaar was. Meteen maar gekocht, maar ik kan de game niet downloaden/installen? Als ik op battle.net inlog zie ik het onder de tab Summary wel staan, maar als ik op die link klik krijg ik een lege pagina. Bij de transaction history staat wel dat de game aangeschaft is (transaction completed). Of komt de game in de Blizzard app gewoon onder "Starcraft" te staan?
Als ik me niet vergis kun je de normale starcraft ingame upgraden naar remastered,

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 16:32
Bossie schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:38:
[...]

Als ik me niet vergis kun je de normale starcraft ingame upgraden naar remastered,
Ah oke, straks na het werk eens uitproberen, thanks :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Pagina: 1