Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe build, en case, upgrade vanaf Alienware X51 R1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op dit moment nog met een oude X51 R1 die ik ooit eens cadeau had gekregen. Ondertussen is deze al geupgrade met een GTX 1060 FE maar omdat alles belemmerd is door de voeding (1 met genoeg power maar die niet stroom drained als me pc idle is), casing size en moederbord/CPU support wil ik graag gaan opnieuw gaan bouwen maar het budget drukken met bestaande onderdelen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Over het algemeen gamen, de 1060 FE die er nu in zit, dan wel niet die aller snelste, is voor nu voldoende. Het is helaas geen 1080 (paste niet in de case en de koeling was niet te doen) maar ik speel vooral MMORPG's/RPG's die ik speel pakken nooit echt de top van de kaart, zelfs zonder OC, met 1080p settings.
2k/4k gaming is op dit moment niet nodig voor mij maar ik wil wel makkelijker kunnen uitbreiden naar een betere of zelfs dubbele GPU in de toekomst dus een goede case is wel belangrijk.
Verder grafisch werk (3D modeling en rendering als ik thuis werk), wat programmeer werk en de standaard pc dingen die iedereen doet (email, browsen enzovoort).
Op dit moment heb ik verder alles van de originele x51 R1 (SandyBridge meen ik, het oude I7-2600 model) er in zitten en wat naast een goede snelle CPU. (die wel een tijd mee zou gaan) belangrijk is zijn in elk geval 32GB snelle RAM (4x8 denk ik) zodat ik van me SWAP af kan, een snelle en stabiele HDD die lang mee gaat (PC staat vaak lang aan) welke het liefst groter is als de Seagate Barracuda 1TB die ik er OEM in heb zitten maar het liefst geen SSD (geprobeerd, super super snel, en 2x helaas super snel stuk omdat me I/O vrij hoog is en SSD's veel gelimiteerder zijn in hun lees en schrijf cyclus, geprobeerd, voor mij helaas geen succes).
Verder zijn een flinke serie USB 3.0 poorten belangrijk voor rand apparaten (externe HDD's enz.) en een goede Bluetooth verbinding voor mijn geluidssysteem en keyboard/muis, goede koeling en ruimte in de case en een goede voeding voor een redelijke prijs.
Het is een game PC maar hoeft geen lichtshow te geven dus LEDs enzo zijn totaal onbelangrijk voor me, wifi is onbelangrijk want hij is altijd bedraad..
Ik wil graag wel me oude HDD nog overzetten als extra backup schijfje en zo veel mogelijk oude onderdelen hergebruiken indien mogelijk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Een echt max van 1000 euro, het liefst meer rond de 800, gewoon zo goedkoop mogelijk zonder veel in te moeten leveren natuurlijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[i]Zoals al gemeld, zoveel mogelijk wat ik nog uit me X51 R1 kan trekken en nog nut heef, een paar USB 3.0 externe HDD's, muis en keyboard, soundbar (Yamaha YAS 105)t/i]

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
New gen I5 of liever I7 CPU, goed moederbord met goed geïntegreerde basis dingen (bluetooth en USB poorten bijvoorbeeld).32GB DDR5 (of wat op dit moment aanbevolen voor type maar de 32GB vind ik wel belangrijk, ook al is het SWAP een debat ik weet dat ik dat wil, SWAP kan altijd nog op externe partitie)., voeding,, casing (incl koeling), andere benodigdheden die ik mis

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stabiele hoge fps met games op max settings, snelle werking ook bij het gamen en open hebben van meerdere programma's (browsers bijvoorbeeld)

Ga je overklokken?
Ja maar niet direct, alleen om het onderste uit de kan te halen voor de volgende upgrade

Wat verwacht je van ons?
Helpen kiezen naar het absolute beste binnen mijn budget

• xer_00
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-11 18:27
Om er eccht op vooruit te gaan moet je wel aan een I7 of ryzen 1700 denken. Onderstaande lijstje lijkt me een leuke start.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700 Boxed€ 299,90€ 299,90
1MSI B250 PC Mate€ 88,55€ 88,55
1Fractal Design Define S€ 81,05€ 81,05
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 19,49€ 19,49
1G.Skill Flare X F4-2400C16Q-32GFX€ 232,25€ 232,25
1Corsair RM550x Zwart€ 88,95€ 88,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 810,19

Verwijderd

Topicstarter
De win 10 heb ik nog een gratis update van in de wachtrij staan maar sta ik niet echt om te springen nog maar verder inderdaad een leuke set.
Zou de 7700k voor 10 euro extra niet meteen een betere optie zijn?

Nog een idee voor een HDD want die ik nu heb loopt op zijn laatste beentjes.

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:34
Lees wel even het DAA beleid door. Er wordt wel van je verwacht dat je zelf eerst een opzet maakt. Met behulp van de Handleiding Pricewatch kun je zelf een eerste opzet maken.

M.b.t de SSD gebruik je die desnoods alleen voor je OS. De rest (rendering,tools,andere meuk) zet je dan op de 3,5" hdd's. voeding zou ik niet meenemen en je hebt aan een 450W al genoeg.

Je geeft aan later te willen uitbreiden naar een dubbele GPU. Ben je van plan om 2x een GTX1080 serie erin te zetten?

Een K processor neem je alleen als je een hogere default cpu clock wil hebben en je wil gaan overklokken. Je dient dan wel ook een Z moederbord erbij te nemen en een beetje fatsoenlijke aftermarket cooler.

Uitbreiden kan een beperkende factor zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Lees wel even het DAA beleid door. Er wordt wel van je verwacht dat je zelf eerst een opzet maakt. Met behulp van de Handleiding Pricewatch kun je zelf een eerste opzet maken.
Bij deze mijn excuus dat topic heb ik geheel gemist, anders had ik wel wat samengesteld.
M.b.t de SSD gebruik je die desnoods alleen voor je OS. De rest (rendering,tools,andere meuk) zet je dan op de 3,5" hdd's. voeding zou ik niet meenemen en je hebt aan een 450W al genoeg.
Ik weet het iedereen zou aanraden een SSD te gebruiken hiervoor maar ik heb er nu een paar gehad en de langste die ik heb kunnen gebruiken was een 128gb samsung 830 serie en die was na 6 maanden helemaal dood. Ik had toen ook alleen me OS erop staan maar op de 1 of andere manier heb ik niet echt veel succes met de SSD techniek op het moment dus vandaar ga ik nog maar even door met de oude HDD's, helaas...

Ik heb zelf al zitten kijken naar wat ik dan als main HDD zou kunnen doen maar ik kom wat snelheid betreft telkens terug op Seagate Barracuda's en voor zover ik weet zijn die niet zo geweldig (ook al gaat mijn 1TB barracuda al 5 jaar mee nu met zwaar gebruik, misschien puur geluk), ik heb net ook weer 2 externe Seagates RMA kunnen sturen na een berg fouten op de nieuwe disk dus ik weet niet wat nu wijsheid is.

Ik moet inleveren wat snelheid betreft door het gebrek aan een SSD maar wat voor HDD zouden jullie mij dan adviseren als heavy use, main, 2(+) TB HDD welke toch een "redelijke" read/write speed heeft (in vergelijking tot een Seagate Barracuda die er nu in zit)

Wat de power betreft, 450 is zat inderdaad maar ja 550 geeft toch weer speling voor OC/dual GPU en andere rommel in de toekomst, ook al zal ik waarschijnlijk nooit boven de 450 komen.
Ik kom nu net uit een 330w limiet vandaan en zit liever met extra speling als constant moeten rekenen of me voeding het wel zou trekken.
Je geeft aan later te willen uitbreiden naar een dubbele GPU. Ben je van plan om 2x een GTX1080 serie erin te zetten?
Op den duur zeker, of sneller, het ligt een beetje aan de techniek en VR ontwikkeling maar als ik weer een mooie ruime zelf
Een K processor neem je alleen als je een hogere default cpu clock wil hebben en je wil gaan overklokken. Je dient dan wel ook een Z moederbord erbij te nemen en een beetje fatsoenlijke aftermarket cooler.

Uitbreiden kan een beperkende factor zijn.
Ik keek er eigenlijk ook naar voor de default clockrate die net even iets hoger ligt en ik weet dat de mogelijkheid tot overklokken je in de toekomst altijd wat meer levensduur geeft maar als het echt veel extra benodigdheden vereist en het een beperkende factor gaat worden in verder uitbreiden is het misschien geen goede optie dan.

Even terzijde, omdat ik veel render werk doe en dus gigantische textuur files moet opslaan heb ik op dit moment 15TB verdeeld over 3 externe HDD's constant aan de PC hangen. De USB bus in mijn huidige Alienware is absoluut niet geschikt hiervoor, throttled gigantisch (zelfs met 1 USB connection max 187Mb/s extern en na een uur testen van een disk misschien nog 85Mb/s en hoog nodig aan een reboot toe) en soms heb ik helemaal geen toegang tot me disks meer, zo erg dat ik vaak een reboot moet doen en zelfs een keer een CMOS reset om me PC weer werkende te krijgen nu hij echt ouder aan het worden is (of liever gewoon antiek te noemen maar wel zonder fouten op de disks etc).

Zou de MSI B250 PC Mate USB bus dit wel aankunnen?
Ik ben niet constant gigantische files heen en weer aan het slepen hoor maar ze zijn wel licht actief omdat ze allemaal voor andere doeleinden gebruikt worden (de 1 voor pure opslag de andere voor enviroment testing in boxen van renderings en de laatste voor karakter testing in VB's en logs) enzovoorts.

Het blijft een thuiswerk/game pc en niet zo'n beest als ik op me werk heb staan maar ik moet er wel mee kunnen doen wat ik moet doen natuurlijk :).

En meteen op de vraag waarom extern en niet intern. Omdat hij dan ook van huis naar werk meegenomen kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn lijstje nu:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B250 PC Mate€ 88,55€ 88,55
1Seagate Barracuda, 3TB€ 91,-€ 91,-
1Fractal Design Define S€ 77,50€ 77,50
1G.Skill Flare X F4-2400C16Q-32GFX€ 254,05€ 254,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 899,95

en 3x 5TB external USB drive, 1x external bluetooth dongle, 1x programma dongle (werk ding).

Zie boven voor extra info.

Heeft iemand nog suggesties om het iets te verbeteren (geen SSD) of is het zo goed, de prijs mag meer naar de 1000 neigen.
Zou echt een beetje hulp nog kunnen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt er op dat de RAM ook alleen geschikt is (of geoptimaliseerd is voor) niet Producten maar AMD architectuur dus kan iemand me alsjeblieft verder helpen?

Ik zat al te kijken naar Kingston HyperX Predator HX324C11PB3K4/32 als vervanging omdat ik toch 32G wil hebben maar geen idee heb wat er bij deze I7, B250 of Z270 mobo passen.. en ook niks nuttigs kan vinden online.

Sorry dan ik hem telkens bump maar me systeem hier begint steeds slechter te werken dus ik heb echt vervanging nodig, en best snel.

Dus aub help,

• Moogie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-07 20:07
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:23:
Het lijkt er op dat de RAM ook alleen geschikt is (of geoptimaliseerd is voor) niet Producten maar AMD architectuur dus kan iemand me alsjeblieft verder helpen?

Ik zat al te kijken naar Kingston HyperX Predator HX324C11PB3K4/32 als vervanging omdat ik toch 32G wil hebben maar geen idee heb wat er bij deze I7, B250 of Z270 mobo passen.. en ook niks nuttigs kan vinden online.

Sorry dan ik hem telkens bump maar me systeem hier begint steeds slechter te werken dus ik heb echt vervanging nodig, en best snel.

Dus aub help,
De pricewatch: Kingston HyperX Predator HX324C11PB3K4/32 is zonde, dit is een DDR3 geheugen module en je MDB ondersteund DDR4.. Een snellere variant.

Ik zou gaan voor de pricewatch: Kingston HyperX Savage HX424C12SB2K4/32
Lekker snel en wordt ook ondersteund door je CPU zonder tweaks. Vraag me wel af of het niet iets too much is.

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
Al eens gekeken naar Ryzen? Zover ik weet zijn die voor rendering beter dan de i7 7700k dus kan je weer wat winst oppakken. Tenzij je/programma's echt een harde Intel voorkeur hebt/heeft. In gaming doen die ook niet veel onder vergeleken met de rest, maaarja er zijn nou een aantal games die meer voorkeur hebben van het eene kamp dan de andere. Dus dit verschilt ook nog eens per game.

Het SSD verhaal kan ik me wel in vinden. Ik had een Crucial die er ook ineens vrij weinig meer deed. Echter heb ik nu al anderhalf jaar a 2 jaar een Samsung Evo 840 en die werkt nog steeds prima. Ik zou toch eens kijken of je het echt niet nog een keer wilt proberen. Het is gewoon veel sneller :) Let op dat je je defragmentatie en index uitzet in windows, dit is de reden waarom SSD's zo snel de gest geven. Echter zijn de aantal overschrijvingen al zo hoog tegenwoordig dat ze zelfs in data centers gebruikt worden maarja... beter voorkomen dan genezen he ;)

[ Voor 76% gewijzigd door Kadardar op 22-08-2017 16:34 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Verwijderd

Topicstarter
Moogie schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:14:
[...]

De pricewatch: Kingston HyperX Predator HX324C11PB3K4/32 is zonde, dit is een DDR3 geheugen module en je MDB ondersteund DDR4.. Een snellere variant.

Ik zou gaan voor de pricewatch: Kingston HyperX Savage HX424C12SB2K4/32
Lekker snel en wordt ook ondersteund door je CPU zonder tweaks. Vraag me wel af of het niet iets too much is.
Dat was me niet eens opgevallen dank je.

Het is wel een gigantisch verschil weer in prijs met de G.Skill Flare X F4-2400C16Q-32GFX.
Die is echt niet geschikt voor mijn setup toch?
Dat is wat ik er uit begrijp in elk geval.
Misschien de Kingston HyperX Fury HX424C15FR2K4/32 de Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M4A2400C14 of zelfs de G.Skill Ripjaws 4 F4-2400C15Q-32GRR?
Ik wil natuurlijk dat het zo snel/soepel mogelijk loopt maar toch, ik zit veel userbenchmarks te kijken ook en heel veel gaan echt van snel naar slecht verschillend per user dus ik wil niet met klote RAM eindigen natuurlijk.

Ik heb ook al besloten om toch voor een MSI Z270 Gaming Pro Carbon of MSI Z270 SLI Plus bordje te gaan omdat het wat uitbreiding in de toekomst makkelijker maakt en SLI mogelijk is.
Al eens gekeken naar Ryzen? Zover ik weet zijn die voor rendering beter dan de i7 7700k dus kan je weer wat winst oppakken. Tenzij je/programma's echt een harde Intel voorkeur hebt/heeft. In gaming doen die ook niet veel onder vergeleken met de rest, maaarja er zijn nou een aantal games die meer voorkeur hebben van het eene kamp dan de andere. Dus dit verschilt ook nog eens per game.

Het SSD verhaal kan ik me wel in vinden. Ik had een Crucial die er ook ineens vrij weinig meer deed. Echter heb ik nu al anderhalf jaar a 2 jaar een Samsung Evo 840 en die werkt nog steeds prima. Ik zou toch eens kijken of je het echt niet nog een keer wilt proberen. Het is gewoon veel sneller :) Let op dat je je defragmentatie en index uitzet in windows, dit is de reden waarom SSD's zo snel de gest geven. Echter zijn de aantal overschrijvingen al zo hoog tegenwoordig dat ze zelfs in data centers gebruikt worden maarja... beter voorkomen dan genezen he ;)
De Ryzen's presteren net weer iets beter voor het renderen maar weer een stuk slechter voor het testen in de echte omgevingen dus die heb ik maar aan de kant gezet, de I7 geeft tijdens het renderen een iets mindere prestatie maar over het algemeen (ook voor zelf gamen) geeft het gewoon een veel betere ervaring.
De games die ik zelf spelen verschillen ook heel erg, de 1 is heel CPU intensief en de ander juist heel GPU intensief, het verschilt gigantisch per engine en algemene code, graphics en effecten.
Natuurlijk loopt de 1060 al niet helemaal op zijn top maar een SLI 1080 of zoiets in de toekomst zou dat totaal op moeten lossen.
Voor nu werkt dat eventjes goed genoeg, het meeste kan toch op ultra in 1920x1080 60hz.
Ik pas nog wel even voor de I7 7700K, je moet echt liquid gaan koelen om die echt goed te laten werken en dat gaat me een beetje boven mijn budget, ook hoor ik veel problemen met de standaard koel pasta die erin zit dus gewoon de I7 7700 nemen en met de volgende generatie of de generatie daarop vervangen en herzien.

Hoe is de Samsung Evo?
Ik zat zelf al te kijken naar de WD Black PCIe SSD 256GB welke er erg leuk uit zag, zelfs al heb ik een slechte ervaring met SSD's en TRIM die niet werkte enzo wat zeer frustrerend was.

Bedankt voor de ideeën allebei, ik wil niet weer de helft terug moeten sturen omdat het niet past of slecht presteert in mijn setup :X

Dit zou hem dan worden zonder SSD (dat moet ik even later beslissen maar ik geef het denk ik nog een kans).

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z270 Gaming Pro Carbon€ 168,20€ 168,20
1Seagate Barracuda, 3TB€ 89,95€ 89,95
1Kingston HyperX Savage HX424C12SB2K4/32€ 320,24€ 320,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.044,74

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2017 19:55 ]

• Moogie
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:15:
[...]

Dat was me niet eens opgevallen dank je.

Het is wel een gigantisch verschil weer in prijs met de G.Skill Flare X F4-2400C16Q-32GFX.
Die is echt niet geschikt voor mijn setup toch?
Dat is wat ik er uit begrijp in elk geval.
Misschien de Kingston HyperX Fury HX424C15FR2K4/32 de Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M4A2400C14 of zelfs de G.Skill Ripjaws 4 F4-2400C15Q-32GRR?
Ik wil natuurlijk dat het zo snel/soepel mogelijk loopt maar toch, ik zit veel userbenchmarks te kijken ook en heel veel gaan echt van snel naar slecht verschillend per user dus ik wil niet met klote RAM eindigen natuurlijk.

Ik heb ook al besloten om toch voor een MSI Z270 Gaming Pro Carbon of MSI Z270 SLI Plus bordje te gaan omdat het wat uitbreiding in de toekomst makkelijker maakt en SLI mogelijk is.
TIP: pak gewoon URL van de pricewatch die je opzoekt, het forum maakt er automatisch een link van, makkelijker voor ons om te kijken
Prijs verschil is inderdaad aanwezig ja. Waar je ook voor kan gaan is de: pricewatch: Corsair Vengeance CMK32GX4M4A2400C12

Qua prijs gunstig, 2400mhz (maximale wat je CPU ondersteund) en juiste voltage. Ook erg snel.
Hier een setup die ik zou aanbevelen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600K Boxed€ 229,-€ 229,-
1MSI Z270 PC Mate€ 117,55€ 117,55
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 65,-€ 65,-
1Corsair Vengeance CMK32GX4M4A2400C12€ 249,50€ 249,50
1Corsair RM650x Zwart€ 99,95€ 99,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 95,-€ 95,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 933,50

Een stille en goed presterende HDD, daarnaast toch een SSD.
Een SSD is tegenwoordig niet meer te missen uit een PC van deze tijd.
Voeding iets zwaarder, misschien wat overkill voor nu. Maar als je in de toekomst SLI wilt, en misschien nog het een en ander wilt upgraden kan het geen kwaad voor dat 10tje meer..

Verwijderd

Topicstarter
i5 ga ik niet doen dus, dat is een te kleine prestatie boost voor het geld vind ik. Heb heel veel benchmarks gekeken en voor wat ik er ongeveer mee wil doen ziet de 7700 er echt het beste uit.
Zeiden ze op me werk ook al, daar ga ik het echt niet mee redden met de i5-6700k, misschien als ik echt ga klokken maar dan werd waterkoelen weer aanbevolen en kon ik beter met de 7700k gaan werken omdat ze beide evenveel stroom trekken, alleen de 6700k dan weer minder kracht had dan de 7700k terwijl de 7700 dan wel niet overklokbaar is maar wel weer 30w minder pakt en over een jaar of 2 makkelijk te vervangen is.

De WD is weer significant langzamer met lezen en schrijven als de barracuda en een TB kleiner, is er echt iets speciaal beter aan?
De barracuda die ik nu heb gaat ook al 5 jaar mee dus ik vraag het maar.

Op zich heb ik wel geld voor de SSD maar geen tijd om alles weer opnieuw te installeren en de programma's opnieuw op te zoeken vandaar dat ik eerst even de SDD laat liggen en die later op pik (er komt er dus hoe dan ook 1).

Welk ram is beter met oog op de toekomst? De eerste of de laatste. Ik heb er namelijk geld voor vrij gemaakt dus ik kan pricewatch: Kingston HyperX Savage HX424C12SB2K4/32 prima nemen.

Is er iets mis met het gaming pro carbon bordje dat ik heb in me lijst gezet had? Ik vind de led show namelijk onzin maar vind het wel fijn dat er een digital optic out op zit. anders had ik de SLI Pro erin gezet maar alleen voor de optic toch deze erin gezet.

Het lijkt er op dat hij mijn laatste edit niet gepakt heeft.

Deze erbij: pricewatch: WD Black PCIe SSD 256GB

Ik geef liever ietsjes meer uit en zit dan meteen met makkelijk upgradebaar als dat ik nu ga inleveren :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2017 11:18 ]

• Moogie
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:48:
i5 ga ik niet doen dus, dat is een te kleine prestatie boost voor het geld vind ik. Heb heel veel benchmarks gekeken en voor wat ik er ongeveer mee wil doen ziet de 7700 er echt het beste uit.
Zeiden ze op me werk ook al, daar ga ik het echt niet mee redden met de i5-6700k, misschien als ik echt ga klokken maar dan werd waterkoelen weer aanbevolen en kon ik beter met de 7700k gaan werken omdat ze beide evenveel stroom trekken, alleen de 6700k dan weer minder kracht had dan de 7700k terwijl de 7700 dan wel niet overklokbaar is maar wel weer 30w minder pakt en over een jaar of 2 makkelijk te vervangen is.
Ik vraag me af wat je precies niet gaat redden? Een hoge FPS? Ja, de i7 behaalt hogere FPS, maar of dat nou echt een bottleneck wordt tijdens gamen betwijfel ik..... Maar.. Eigen keuze!
De WD is weer significant langzamer met lezen en schrijven als de barracuda en een TB kleiner, is er echt iets speciaal beter aan?
De barracuda die ik nu heb gaat ook al 5 jaar mee dus ik vraag het maar.
Niks speciaals aan. Alleen stil, en over algemeen goede preformance, en leuke kwaliteit/prijs verhouding.
Welk ram is beter met oog op de toekomst? De eerste of de laatste. Ik heb er namelijk geld voor vrij gemaakt dus ik kan pricewatch: Kingston HyperX Savage HX424C12SB2K4/32 prima nemen.
Als het geld je niet uitmaakt, kan je beter voor de Kingston gaan. Deze draait op juiste voltage. Voor de rest zijn de specs qua CAS, snelheid en Latency identiek.
Is er iets mis met het gaming pro carbon bordje dat ik heb in me lijst gezet had? Ik vind de led show namelijk onzin maar vind het wel fijn dat er een digital optic out op zit. anders had ik de SLI Pro erin gezet maar alleen voor de optic toch deze erin gezet.
Nee, is niks mis mee met dit moederbord. Alleen misschien iets te duur, of te hoog gegrepen voor wat jij wilt. Ik heb dit moederbord ook op mijn wenslijst, maar dan icm een i7 7700K die ik wil gaan overclocken naar 5,00ghz. Maar ook met deze geld, eigen keuze....

Kan je mij uitleggen waarom je overigens 32GB RAM geheugen nodig denkt te hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af wat je precies niet gaat redden? Een hoge FPS? Ja, de i7 behaalt hogere FPS, maar of dat nou echt een bottleneck wordt tijdens gamen betwijfel ik..... Maar.. Eigen keuze!
Dat heeft 2 redenen, ik werk zelf in gamedesign, al dan niet de grafische kant, maar vind het af en toe fijn om wat werk mee naar huis te nemen. Daarom draai ik ook 3 externe schijven, alle 3 met hun eigen doel (extern zodat ik het ook weer makkelijk mee kan nemen naar me werk). Over het algemeen ben ik dan met meerdere virtual boxes bezig waar een deel van een game in geladen is en de omgeving dan getest kan worden, karakters etc. ik zal je de exacte details besparen maar dat vereist wel redelijke kracht.
Nu doe ik het meeste gewoon op me werk omdat ik dat met deze setup nog steeds niet zou kunnen draaien ook al zou ik het willen maar daarom ga ik ook specifiek voor de I7 in plaats van de Ryzen, ook al zou de Ryzen voor me render werk veel lekkerder zijn gaat hij gigantisch bottlenecken in de test omgevingen.
Een beetje beknopt uitgelegd, doordat ik aan de grafische kant zit heb ik niet echt de know how van tech die de programmeurs hebben en aangezien we beide afdelingen apart zijn is het ook niet makkelijk even aan een collega te vragen.

Reden twee is dat ik een semi-future ready setup wil hebben die ik makkelijk kan upgraden, nu met gemak alle games mee kan spelen in mijn vrije tijd en goed mijn werk op kan doen. Ik zou zelf voor de i7 7700k zijn gegaan als ik niet zoveel algemene hitteproblem/slechte koelpasta etc.verhalen had gehoord. Daarnaast wil ik nu ook niet meteen over op waterkoeling dus wacht ik even op de next-gen die weer 30 watt minder gebruikt en dezelfde specs draait waarschijnlijk (ook de reden dat ik dit mobotje neem).
Niks speciaals aan. Alleen stil, en over algemeen goede preformance, en leuke kwaliteit/prijs verhouding.
Eigenlijk dezelfde gedachte die ik met de Barracuda had, ik ben niet echt een seagate fan (ook al heb ik nooit problemen met hun producten gehad) maar zag dat tot de 3TB versie de read speed toch erg hoog bleef, voor eigenlijk weinig kosten. Ik weet van mijn 1TB ongeveer wat de schrijf prestaties zijn en die liggen op zich best netjes, zelfs na 5 jaar zeer intensief gebruik.
Nou is de extra TB toch wel lekker, kan ik ook is een backup maken van me OS maken (zal er wel niet van komen omdat ik de ruimte dan weer nodig heb maar ik blijf goede hoop houden haha).
Als het geld je niet uitmaakt, kan je beter voor de Kingston gaan. Deze draait op juiste voltage. Voor de rest zijn de specs qua CAS, snelheid en Latency identiek.
Ok toch de Savage dus. Ze draaien wel op 1.3v ipv 1.2v volgens mij (niet dat het mij veel uit maakt) maar als de CAS, snelheid en Lag echt identiek zijn is de lagere voltage dan niet beter of is de savage beter geschikt voor een overklok in de toekomst?
Nee, is niks mis mee met dit moederbord. Alleen misschien iets te duur, of te hoog gegrepen voor wat jij wilt. Ik heb dit moederbord ook op mijn wenslijst, maar dan icm een i7 7700K die ik wil gaan overclocken naar 5,00ghz. Maar ook met deze geld, eigen keuze....
Eigenlijk al beantwoord, dit is een beetje een noodoplossing omdat me usb bus het aan het begeven is (en de pc gewoon oud is) maar ik zal zeker sneller gaan bij de next gen.
Kan je mij uitleggen waarom je overigens 32GB RAM geheugen nodig denkt te hebben?
Ik ga de virtuele swap gedag zeggen. Ik heb het op mijn werk nu al een tijd en het werkt zo veel fijner omdat de gehele HDD beschikbaar is voor I/O van je programma's ipv opslag en stress van je virtuele RAM. Daarnaast is het ook langzamer omdat je HDD gewoon langzamer is als je RAM.
Dat is meer een persoonlijke voorkeur denk ik, veel mensen merken het niet omdat ze nooit zoveel RAM gebruiken.
Verder is het ook, wederom, wat future proof als het op vrije tijds gaming aankomt.

Straks met een SLI 1080 ofzo, goede SSD en een lekker draaiende CPU (die als het kan op lucht kan blijven draaien, ik ben niet zo van de water setups) kan ik er weer een tijd tegenaan. En simpel upgraden en vervangen :).

• Moogie
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:05:
[...]

Dat heeft 2 redenen, ik werk zelf in gamedesign, al dan niet de grafische kant, maar vind het af en toe fijn om wat werk mee naar huis te nemen. Daarom draai ik ook 3 externe schijven, alle 3 met hun eigen doel (extern zodat ik het ook weer makkelijk mee kan nemen naar me werk). Over het algemeen ben ik dan met meerdere virtual boxes bezig waar een deel van een game in geladen is en de omgeving dan getest kan worden, karakters etc. ik zal je de exacte details besparen maar dat vereist wel redelijke kracht.
Nu doe ik het meeste gewoon op me werk omdat ik dat met deze setup nog steeds niet zou kunnen draaien ook al zou ik het willen maar daarom ga ik ook specifiek voor de I7 in plaats van de Ryzen, ook al zou de Ryzen voor me render werk veel lekkerder zijn gaat hij gigantisch bottlenecken in de test omgevingen.
Een beetje beknopt uitgelegd, doordat ik aan de grafische kant zit heb ik niet echt de know how van tech die de programmeurs hebben en aangezien we beide afdelingen apart zijn is het ook niet makkelijk even aan een collega te vragen.

Reden twee is dat ik een semi-future ready setup wil hebben die ik makkelijk kan upgraden, nu met gemak alle games mee kan spelen in mijn vrije tijd en goed mijn werk op kan doen. Ik zou zelf voor de i7 7700k zijn gegaan als ik niet zoveel algemene hitteproblem/slechte koelpasta etc.verhalen had gehoord. Daarnaast wil ik nu ook niet meteen over op waterkoeling dus wacht ik even op de next-gen die weer 30 watt minder gebruikt en dezelfde specs draait waarschijnlijk (ook de reden dat ik dit mobotje neem).

[...]

Eigenlijk dezelfde gedachte die ik met de Barracuda had, ik ben niet echt een seagate fan (ook al heb ik nooit problemen met hun producten gehad) maar zag dat tot de 3TB versie de read speed toch erg hoog bleef, voor eigenlijk weinig kosten. Ik weet van mijn 1TB ongeveer wat de schrijf prestaties zijn en die liggen op zich best netjes, zelfs na 5 jaar zeer intensief gebruik.
Nou is de extra TB toch wel lekker, kan ik ook is een backup maken van me OS maken (zal er wel niet van komen omdat ik de ruimte dan weer nodig heb maar ik blijf goede hoop houden haha).

[...]

Ok toch de Savage dus. Ze draaien wel op 1.3v ipv 1.2v volgens mij (niet dat het mij veel uit maakt) maar als de CAS, snelheid en Lag echt identiek zijn is de lagere voltage dan niet beter of is de savage beter geschikt voor een overklok in de toekomst?

[...]

Eigenlijk al beantwoord, dit is een beetje een noodoplossing omdat me usb bus het aan het begeven is (en de pc gewoon oud is) maar ik zal zeker sneller gaan bij de next gen.

[...]

Ik ga de virtuele swap gedag zeggen. Ik heb het op mijn werk nu al een tijd en het werkt zo veel fijner omdat de gehele HDD beschikbaar is voor I/O van je programma's ipv opslag en stress van je virtuele RAM. Daarnaast is het ook langzamer omdat je HDD gewoon langzamer is als je RAM.
Dat is meer een persoonlijke voorkeur denk ik, veel mensen merken het niet omdat ze nooit zoveel RAM gebruiken.
Verder is het ook, wederom, wat future proof als het op vrije tijds gaming aankomt.

Straks met een SLI 1080 ofzo, goede SSD en een lekker draaiende CPU (die als het kan op lucht kan blijven draaien, ik ben niet zo van de water setups) kan ik er weer een tijd tegenaan. En simpel upgraden en vervangen :).
Oké, dat maakt een paar dingen duidelijk.

Inderdaad wordt voor de 7700K wel een waterkoeler aangeraden.
Zelf de X52 van NZXT op het oog, deze houdt hem prima cool... ;).
Hopelijk weet je zo wat meer.

Wat betreft je RAM, pak de Kingston. Die kan goed overweg met je MDB en CPU.

Verwijderd

Topicstarter
Dat was inderdaad wat ik er ook al over kon vinden, dan wacht ik liever even.
Daar zal ik is een keer een kijkje naar nemen.

Hartstikke bedankt voor de hulp iedereen, ik ga zo me boodschappenlijstje bestellen :).

• Moogie
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:37:
Dat was inderdaad wat ik er ook al over kon vinden, dan wacht ik liever even.
Daar zal ik is een keer een kijkje naar nemen.

Hartstikke bedankt voor de hulp iedereen, ik ga zo me boodschappenlijstje bestellen :).
Nice! Je zult ongetwijfeld veel plezier beleven aan je setup!
Neem je toch een SSD, of durf je de gok niet aan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga de gok toch nog wel een keer aan.
Hij zat deze keer niet in de winkelwagen omdat ik toch eerst alles van mijn vorige HDD (1TB) in veiligheid moet brengen, dan op moet zoeken welke programma's ik weer mee moet nemen van mijn werk en welke 3rd party zijn, licenties in veiligheid brengen en je kent het wel. Zo veel jaren van mensen die HDD's switchen en er is eigenlijk nog nooit iemand met een programma gekomen waar je bepaalde onderdelen uit je OS vandaan kunt strippen zodat je ze zo weer in je nieuwe OS kunt plaatsen (is ook een hels werk want elke distributie werkt weer anders :P ).

Ik zat nu net een review te lezen van het moederbord dat jij dus ook op je verlanglijstje hebt staan i.c.m. de 7700k en een MSI air cooling en zit nu een beetje aan me hoofd te krabben of ik hem niet toch beter had kunnen nemen.
Misschien heb jij er wat aan, het ging mij meer om de prestaties dan om de uitleg van wat wat precies deed want het meeste is over duidelijk maar hij presteerde erg goed met de air cooling op 5Ghz... dan wel in een vrij ideale test omgeving natuurlijk (mijn huis is warmer als 18 graden haha) maar het is het lezen misschien waard.

productreview: MSI Z270 Gaming Pro Carbon review door pclinde

Alles is besteld en volgens mij morgen binnen dus dan gaan we weer aan het knutselen :).

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-11 22:07

pclinde

TechGaming.nl

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:40:
Ik ga de gok toch nog wel een keer aan.
Hij zat deze keer niet in de winkelwagen omdat ik toch eerst alles van mijn vorige HDD (1TB) in veiligheid moet brengen, dan op moet zoeken welke programma's ik weer mee moet nemen van mijn werk en welke 3rd party zijn, licenties in veiligheid brengen en je kent het wel. Zo veel jaren van mensen die HDD's switchen en er is eigenlijk nog nooit iemand met een programma gekomen waar je bepaalde onderdelen uit je OS vandaan kunt strippen zodat je ze zo weer in je nieuwe OS kunt plaatsen (is ook een hels werk want elke distributie werkt weer anders :P ).

Ik zat nu net een review te lezen van het moederbord dat jij dus ook op je verlanglijstje hebt staan i.c.m. de 7700k en een MSI air cooling en zit nu een beetje aan me hoofd te krabben of ik hem niet toch beter had kunnen nemen.
Misschien heb jij er wat aan, het ging mij meer om de prestaties dan om de uitleg van wat wat precies deed want het meeste is over duidelijk maar hij presteerde erg goed met de air cooling op 5Ghz... dan wel in een vrij ideale test omgeving natuurlijk (mijn huis is warmer als 18 graden haha) maar het is het lezen misschien waard.

productreview: MSI Z270 Gaming Pro Carbon review door pclinde

Alles is besteld en volgens mij morgen binnen dus dan gaan we weer aan het knutselen :).
Thanks! Mochten jullie nog specifieke vragen hebben; let me know!

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand toevallig hoeveel van je RAM het moederbord in beslag neemt?
Er staat een hele vage beschrijving in de manual online als volgt:
Due to chipset resource usage, the available capacity of memory will be a little less
than the amount of installed.
Iemand enig idee?

Weet iemand daarnaast ook 1 of 2 extra case ventilators voor de pricewatch: Fractal Design Define S
Ik zat zelf te kijken naar de pricewatch: be quiet! Silent Wings 3 PWM, 120mm 120mm of 140mm en de High speed of gewone PWM.
De Define S fans zijn helaas geen PWM en omdat ik toch met die snelle RAM zit en zag dat de pricewatch: WD Black PCIe SSD 256GB ook wel warm kan draaien, daarnaast straks ook nog over ga naar een hoge CPU koeler die vrij wel de airflow van de middelste standaard ventilator zal blokkeren leek het mij wel een goed idee om alles een beetje extra cooling te geven.
Ik heb alleen geen idee wat wijsheid is in dit geval, het moet goed koelen maar ook weer niet klinken alsof me PC gaat opstijgen.
Pagina: 1