Wat zou er stuk zijn? De CAM adapter of de CAM module

Pagina: 1
Acties:

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 21:51
Aloha!

Mijn prachtige UE46F6500 heeft de laatste tijd last van zwak signaal. Het klopt, ik heb zwak signaal. Maar ik kon nog wel de meeste zender probleemloos bekijken. Sommigen helaas met problemen.

Vandaag heb ik alleen nog NPO 1, 2 en 3 over en het Ziggo Info kanaal. De rest is gecodeerd en werkt totaal niet meer.

Ik heb een CI+ module en een Samsung adapter. In het menu van Zender is het "Algemeen Interface menu" grijs. Net alsof er geen CAM module in zit. Samsung gebeld en getest dat de interface aan de TV kant het goed moet doen. Mute 2 4 7 exit was de procedure en gaf een OK.

Overgebleven pijnpunten lijken te zijn de CAM adapter of de CAM module. De adapter is met 25 euro vervangen, dus dat kan het probleem oplossen. Maar ik verdenk de CAM module eerder met de kaart, omdat dit mij complexer aanvoelt en dus meer kans op "stuk".

Wat zijn jullie ervaringen? Wat zou er eerder stuk gaan de CAM module of de adapter? De adapter lijkt heel simpel te zijn, maar ja... USB stekkers lijken ook simpel, maar zitten ook onderdelen in die stuk kunnen. En wat zou naar verwachting de beste stap zijn? Kan je bij een Ziggo winkel niet ook een CAM module testen?

I've visited the Mothership @ Cupertino

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-12 12:08
Welke CAM gebruik je?

iRacing Profiel

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:48
Kun je zonder CAM meer zenders zien ? Er zijn namelijk tientallen zenders niet gecodeerd bij Ziggo. Ik zou eerder de kabels of je TV verdenken...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:46
Probeer je module in een andere TV, dan weet je het meteen. Overigens, in het verleden zijn er wel vaker problemen met die adapters geweest.

In plaats van een nieuwe adapter kun je natuurlijk ook kijken of je deze van iemand anders over kunt nemen. Zat mensen die via IPTV kijken die helemaal niets aan dat ding hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door hcQd op 19-08-2017 18:34 ]

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 21:51
In de tussentijd gebeld met Samsung, test gedaan en de uitslag zou zijn: het is de CAM adapter of de CI+ module of mogelijk de smart card.

Een nieuwe CAM adapter is 25 euro, dus tja... kan nog.

Ik ben naar de Ziggo winkel gegaan in Den Haag. Daar mijn CI+ module en mijn smartcard laten testen. Conclusie: CI+ module doet het niet goed. Zelfde foutmelding op hun kleine Samsung scherm "geen contact met de CAM module".

Bij de MediaMarkt heb ik een CI+ module gekocht, thuis er in gedaan en Et Voila! Alles doet het weer. Smartcard en CAM adapter bleken in orde.

Blij :)

I've visited the Mothership @ Cupertino