Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Is het mogelijk om verschillende soorten RAM kaarten in mijn computer te pluggen en het te laten werken?

Relevante software en hardware die ik gebruik

op het moment gebruik ik: "Crucial CT2K4G4DFS8213"
8GB DDR4 (kit van 2)
pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik wil graag nog een extra 8GB aan RAM kopen, alleen dit keer in een kit van 1 zodat ik er later misschien nog 1 kan toevoegen: "Crucial CT8G4DFD8213"
8GB DDR4 (kit van 1)
pricewatch: Crucial CT8G4DFD8213

Bedankt voor het lezen van deze post,
Bram.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:15

SpamLame

niks

Ja dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo makkelijk? geen twijfel?

Dat zou super zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Zonder het type moederbord te weten kun je hier geen sluitend antwoord op geven. Op de QVL van het moederbord staat welke geheugentypes en -combinaties wel en niet werken. Deze lijst kun je terug vinden op de website van de fabrikant. Zeker als je verschillende types geheugen gaat combineren kan dit belangrijk zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Bee.nl op 19-08-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ow oke goed om te horen, mijn huidige moederbord is: "Gigabyte GA-B150-HD3P"
pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P

Is er een snelle manier om te zien of ze compatible zijn met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 20:38
Ja, de qvl bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 09:47
Waarschijnlijk kan het wel. Maar - hoeveel ram denk je nodig te hebben? Je kan ook de kit van 2 kopen, dat werkt ook prima. En dan heb je 16GB ram. Voor normaal gebruik is dat voorlopig zat.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

QVL is alleen maar een richtlijn en is nooit dekkend met wat er op de markt is.
In de praktijk werkt nagenoeg alles als het nieuwe geheugen even snel of sneller is dan wat je al had.

Er zijn allicht uitzonderingen, maar die zijn er zo weinig dat je je eigenlijk nooit een bult zal vallen.
De kans dat je gewoon een defect setje koopt is groter dan dat je iets koopt wat in technische zin niet zal werken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is op GoT de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voor je hier een topic opent. We stellen nadrukkelijk geen minimumeisen qua kennis, wel qua eigen inzet.
Is er een snelle manier om te zien of ze compatible zijn met elkaar?
Heb je al op de pagina van de fabrikant gekeken? Lijkt van niet...
https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-B150-HD3P-rev-10#ov

-> Support -> Support list -> Memory Support List

Voortaan aub eerst op de site van de fabrikant kijken voor je een topic opent. Deze gaat dicht wegens onvoldoende inzet.
McKaamos schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:03:
QVL is alleen maar een richtlijn en is nooit dekkend met wat er op de markt is.
In de praktijk werkt nagenoeg alles als het nieuwe geheugen even snel of sneller is dan wat je al had.

Er zijn allicht uitzonderingen, maar die zijn er zo weinig dat je je eigenlijk nooit een bult zal vallen.
De kans dat je gewoon een defect setje koopt is groter dan dat je iets koopt wat in technische zin niet zal werken.
1) dan nog, pas als je de kennis hebt dat makkelijk te troubleshooten is het verstandig het op de proef te stellen.
2) mijn ervaring is dat het toch echt vaker raak is, bij verschillende platforms (AMD, Intel), bij verschillende moederbordmerken en bij verschillende DIMMs.

Als je echt niet iets van QVL kunt vinden kun je het - bewust van de risico's - prima proberen daarbuiten, maar als QVL RAM volop beschikbaar is, waarom zou je risico lopen. Aan iemand die een DIMM een "RAM kaart" noemt en de weg naar de site van de fabrikant niet kan vinden aanraden om welke risico dan ook te nemen lijkt me slecht advies.

En als je op de QVL kijkt in dit geval sowieso niet van toepassing O-)

[ Voor 49% gewijzigd door dion_b op 19-08-2017 13:07 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.