Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:08

Boost9898

www.brambenik.nl

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Al een tijdje ben ik mezelf aan het oriënteren op het gebied van HiFi. Nu heb ik eindelijk een keuze gemaakt en heb ik de Bowers en Wilkins CM6 S2 speakers aangeschaft. Deze heb ik tijdelijk aangesloten op een Nakamichi Amplifier 1 maar de versterker aan vervanging toe.

Mijn vraag
Welke versterker voldoet? Ik ga natuurlijk binnenkort naar een HiFi zaak om een aantal versterkers te vergelijken. Momenteel hebben wij een soundbar van Bluesound, de netwerkspeler bevalt héél erg goed en dit systeem zou ik willen uitbreiden.

Daarom heb ik al gekeken naar de Bluesound Powernode 2. Echter twijfel ik of deze versterker voldoende zal zijn voor de CM6 S2's omdat ik bij een review dit voorbij zag komen:
Tevens valt op dat de CM6 helemaal niet zo gemakkelijk is om aan te sturen. Ondanks het rendement van 88 dB / watt / meter. Het zit hem met name in het strak en gedefinieerd houden van het laag. Er is toch wel een heel stabiele versterker nodig om het laag wat power en strakheid te geven. De Arcam A29 lukt dat wel. Een degelijke NAD of Cambridge heeft er ook niet zo’n moeite mee. Maar een Marantz PM7005 mist aanzienlijk dynamiek en overtuiging. Het wordt direct een saaie speaker.
Mocht de Bluesound te weinig vermogen leveren zou dit ook een optie zijn; NAD C368 Versterker. Maar dat gaat ver over het budget heen. Deze versterker kan een Bluesound module in geplaatst worden, maar de module kost enkel al €500,-. Dus dan kom je op een totaal van €1500 vs €900

Heeft iemand hier op het forum toevallig ervaring met een combinatie van deze producten en/of suggesties?

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Beste antwoord (via Boost9898 op 30-08-2017 21:06)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bluesound powernode is eigenlijk niks meer dan een streamer met ingebouwde versterker, en niet andersom. Als in, de nadruk ligt op het streamen en nietop de versterking.

Als die B&W's wel een slokje versterking lusten dan gaat dat ws idd onvoldoende zijn. Niet dat het niet gaat werken maar je haalt niet alles uit je speakers wat ze kunnen.

De vraag is: welke functionaliteit wil je? Wil je alleen kunnen streamen, of moet er ook meer kunnen? Sure, die NAD kan een bluesound module hebben, maar er zijn ook zat alternatieven. Om maar wat te noemen:
- willekeurige home cinema receiver in stereo modus
- los streamertje aan een versterker, al dan niet icm een DAC
- diverse kodi en raspberry pi opties.

Persoonlijk zou ik voor een home cinema receiver gaan. Kun je meteen alles qua streaming, keus zat en ook vermogens zat. Plus overal uit te testen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:03

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Persoonlijk zou ik zelf gaan luisteren in de winkel. Denk dat deze de speakers wel kan aansturen, maar of het een mooie combi is kun je beste beoordelen door zelf te gaan luisteren.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:09
De CM6 is een prachtige speaker. Ik had een poosje gedraaid met een Cambridge receiver (CXr120). Dat klonk zeker niet verkeerd. Ze vragen veel vermogen voor ze een beetje loskomen is mijn indruk. Combinatie Cambridge en B&W werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
Gaat er ook een subwoofer meespelen? Want dan kan de hele discussie over "stabiele versterker" de deur uit en zou alles met een sub-out aansluiting voldoen.

Gaat er geen subwoofer meespelen? Dan kan ik me ergens voorstellen dat degelijke versterkers met idem voeding wat meer uit de speakers kunnen halen, maar dat geldt mijns inziens vooral op de hogere volumes.

Het zou leuk zijn dat eens zelf te ervaren, maar dat werkt het beste wanneer je niet weet welke versterker er precies aan de speakers aangesloten is. Men is over het algemeen geneigd het eigen vermoeden mee te laten wegen wanneer de verschillen klein zijn, oftewel "duurder moet dan wel beter zijn".

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bluesound powernode is eigenlijk niks meer dan een streamer met ingebouwde versterker, en niet andersom. Als in, de nadruk ligt op het streamen en nietop de versterking.

Als die B&W's wel een slokje versterking lusten dan gaat dat ws idd onvoldoende zijn. Niet dat het niet gaat werken maar je haalt niet alles uit je speakers wat ze kunnen.

De vraag is: welke functionaliteit wil je? Wil je alleen kunnen streamen, of moet er ook meer kunnen? Sure, die NAD kan een bluesound module hebben, maar er zijn ook zat alternatieven. Om maar wat te noemen:
- willekeurige home cinema receiver in stereo modus
- los streamertje aan een versterker, al dan niet icm een DAC
- diverse kodi en raspberry pi opties.

Persoonlijk zou ik voor een home cinema receiver gaan. Kun je meteen alles qua streaming, keus zat en ook vermogens zat. Plus overal uit te testen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 10:00
Ik stuur met een powernode 1 zonder enige moeite een set focal 1028BE aan. Zeer strak en gecontrolleerd laag. Veel detail. Deze zijn wel 3db gevoeliger / beter rendement.

Het gaat voor mij meer dan voldoende hard, heb in de praktijk nooit last van te weinig power. Anders op leen regelen met een zaak, kun je het zelf thuis ervaren. Heb je lekker maar 1 unit, less is more!

En mocht je in de toekomst de sub-out van de powernode gaan gebruiken met een subwoofer, dan is zoals eerder gezegd er helemaal nooit een probleem. Tenzij je altijd op standje gehoorbeschadiging draait, maar dat kunnen die B&W's niet aan lijkt me.

[ Voor 24% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 20-08-2017 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb zelf de NAD C388 en ben er zeer content mee (B&W CM10 s2).

Je zou eens kunnen informeren bij Smits in Arnhem. Ik ben daar bijzonder goed geholpen door Frits. Hij is zelfs bij mij thuis geweest (60KM afstand!) toen er een probleem was en heeft dat kosteloos opgelost. Voor mij ook een reden om even later daar de C388 te kopen ter vervanging van mijn Denon AVR.

Het zou me niets verbazen als ze jou de C368 met module kunnen aanbieden voor een leuke combiprijs.

De nieuwe C serie van NAD is een goede no-nonsense versterker waar alles op zit wat je nodig hebt. Ook aan Bluetooth streaming is gedacht.

En nee ik heb geen aandelen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Fairy op 22-08-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
De powernode 2 is 60 W vs 80 W van een C368, ook niet extreem veel verschil.

Mijn NAD D-7050 beukt twee B&W 601 S1 door de computerkamer heen. In de audio zaak waar ik die gehaald heb, hebben we die op 2 enorme zuilen van 4500 euro per stuk gezet en ook dat kon zo hard dat je echt niet meer in de winkel kon zijn.

Mijn powernode 2 doet twee KEF Q4's triller, niet de beste speakers wellicht, maar qua vermogen iets meer dan de B&Ws die jij hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Het wattage is vaak het eerste waar veel consumenten naar kijken bij de aanschaf van een geluidsinstallatie. Maar is het weergegeven wattage altijd wel even betrouwbaar? De door de fabrikanten onderling afgesproken standaard geeft aan onder welke condities je zou moeten meten om tot een eerlijk vergelijk te komen. Helaas wordt die standaard niet door iedere fabrikant van audioproducten op de juiste manier gebruikt...

In deze is altijd nog beste om zelf te testen. Geluid is iets heel persoonlijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Topicstarter
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties. Ik wist niet dat er op Tweakers zo'n HiFi community aanwezig is.

Als ik terug thuis ben zal ik verder gaan met de speurtocht naar een versterker. : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Boost9898 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 01:36:
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties. Ik wist niet dat er op Tweakers zo'n HiFi community aanwezig is.

Als ik terug thuis ben zal ik verder gaan met de speurtocht naar een versterker. : )
Daar is dit forum voor he :+

BlueSound is verbonden met NAD, ze gebruiken NAD technologie voor het versterker gedeelte.

Omgekeerd biedt NAD modules aan voor BlueSound, zoals je al had gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Het topic is die kant op geschoven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Topicstarter
Vandaag ben ik bij HiFi Klubben in Breda geweest. De NAD en Bluesound heb ik vergeleken met de B&W CM6 S2 monitoren zonder subwoofer. Het was eigenlijk al vrij snel duidelijk. De NAD C368 draagt de muziek veel meer. Hij klinkt stabieler, warmer en vooral ook voller dan de Bluesound Powernode. Binnen 10 minuten was ik er eigenlijk al aan uit.

Blij dat ik uiteindelijk toch geluisterd heb. Letterlijk en figuurlijk. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

TOP !! Geluid ervaring is en blijft iets persoonlijks. ;-)

Pagina: 1