Hallo Tweakers,
Al een tijdje ben ik mezelf aan het oriënteren op het gebied van HiFi. Nu heb ik eindelijk een keuze gemaakt en heb ik de Bowers en Wilkins CM6 S2 speakers aangeschaft. Deze heb ik tijdelijk aangesloten op een Nakamichi Amplifier 1 maar de versterker aan vervanging toe.
Mijn vraag
Welke versterker voldoet? Ik ga natuurlijk binnenkort naar een HiFi zaak om een aantal versterkers te vergelijken. Momenteel hebben wij een soundbar van Bluesound, de netwerkspeler bevalt héél erg goed en dit systeem zou ik willen uitbreiden.
Daarom heb ik al gekeken naar de Bluesound Powernode 2. Echter twijfel ik of deze versterker voldoende zal zijn voor de CM6 S2's omdat ik bij een review dit voorbij zag komen:
Heeft iemand hier op het forum toevallig ervaring met een combinatie van deze producten en/of suggesties?
Al een tijdje ben ik mezelf aan het oriënteren op het gebied van HiFi. Nu heb ik eindelijk een keuze gemaakt en heb ik de Bowers en Wilkins CM6 S2 speakers aangeschaft. Deze heb ik tijdelijk aangesloten op een Nakamichi Amplifier 1 maar de versterker aan vervanging toe.
Mijn vraag
Welke versterker voldoet? Ik ga natuurlijk binnenkort naar een HiFi zaak om een aantal versterkers te vergelijken. Momenteel hebben wij een soundbar van Bluesound, de netwerkspeler bevalt héél erg goed en dit systeem zou ik willen uitbreiden.
Daarom heb ik al gekeken naar de Bluesound Powernode 2. Echter twijfel ik of deze versterker voldoende zal zijn voor de CM6 S2's omdat ik bij een review dit voorbij zag komen:
Mocht de Bluesound te weinig vermogen leveren zou dit ook een optie zijn; NAD C368 Versterker. Maar dat gaat ver over het budget heen. Deze versterker kan een Bluesound module in geplaatst worden, maar de module kost enkel al €500,-. Dus dan kom je op een totaal van €1500 vs €900Tevens valt op dat de CM6 helemaal niet zo gemakkelijk is om aan te sturen. Ondanks het rendement van 88 dB / watt / meter. Het zit hem met name in het strak en gedefinieerd houden van het laag. Er is toch wel een heel stabiele versterker nodig om het laag wat power en strakheid te geven. De Arcam A29 lukt dat wel. Een degelijke NAD of Cambridge heeft er ook niet zo’n moeite mee. Maar een Marantz PM7005 mist aanzienlijk dynamiek en overtuiging. Het wordt direct een saaie speaker.
Heeft iemand hier op het forum toevallig ervaring met een combinatie van deze producten en/of suggesties?
Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L