Mijn vraag is simpel (denk ik). Ik ben van plan om op mijn PC een plex-server te draaien, en te streamen naar m'n Smart TV (43UH610V). Om plaats te besparen sla ik al mijn video op als MKV/HEVC, wat op zich een recente encoding is. Ik vind hier dat de tv HEVC ondersteunt. Mag ik er dan van uitgaan dat de Plex server geen transcoding hoeft te doen, en dat het dus geen zwaar werk is voor mijn computer zelf?
Ik gebruik de PC nl. voor het werk, en het gebeurt vaak dat ik veel simultane processen draai die m'n i7-7700K toch wel ~80% belasten enkele dagen aan een stuk. Ik zou dus niet willen dat het streamen hierdoor niet soepel verloopt. Maar ben ik juist in aan te nemen dat als er geen transcoding moet gebeuren de vereiste CPU-kracht voor de PC praktisch nihil is?
Bedankt!
Ik gebruik de PC nl. voor het werk, en het gebeurt vaak dat ik veel simultane processen draai die m'n i7-7700K toch wel ~80% belasten enkele dagen aan een stuk. Ik zou dus niet willen dat het streamen hierdoor niet soepel verloopt. Maar ben ik juist in aan te nemen dat als er geen transcoding moet gebeuren de vereiste CPU-kracht voor de PC praktisch nihil is?
Bedankt!