Aanlopende voeding fan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-12-2025
Mijn vraag
Wat is een goede voeding tegen over de CX650m die ik nu heb?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Gigabyte Gaming AB350 3
Ryzen 5 1600
Asus r9 290 4GB
Crucial Ballistix 16GB DDR4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al wat rondgeneusd op internet maar wil graag jullie advies.

Ik heb deze computer vorige maand in elkaargezet met een Corsair CX550M. Na 2 weken begon hiervan de fan aan te lopen. (na een tik er op te geven was dit weer weg.) Dus heb ik deze ter RMA terug gestuurd naar Azerty. Hierna een CX650m besteld en je raad het al.. Ook deze begon na een tijdje aan te lopen wat tijdelijk opgelost word door er een tikje op te geven.
Ik heb zo het idee dat Corsair niet zo goed is. Wat raden jullie mij aan om te kopen? Ik zat aan een seasonic of Coolermaster te denken.

Graag hoor ik jullie advies.

Alle reacties

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:27
Voeding advies en informatie topic - Deel 33

Kijk daar eens wat er voor een mooie voeding. Een 500 kwaliteit voeding is prima voor je systeem.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-02 16:26
Wat bedoel je met "aanlopen"? Vind ik een behoorlijk vage term. Bedoel je dat deze meer geluid maakt dan te verwachten tijdens het draaien? Tikt deze ergens tegen?

Normaal gezien zijn Corsair voedingen vrij degelijk. Corsair maakt overigens zelf geen voedingen maar laat deze maken door andere fabrikanten (CWT in het geval van de huidige CX-M reeks). Cooler Master doet hetzelfde, dus door daar naar te veranderen heb je niet noodzakelijk een kwalitatievere voeding.

Van de 550W naar de 650W variant overstappen was met jouw systeem helemaal niet nodig overigens, als je nu nog eens verandert, houd het dan best weer bij 500-550W.

De ventilators in de CX-M reeks hebben een lagere kwaliteit glijlager, die gaan niet zo lang mee en zijn eigenlijk niet geschikt om horizontaal gemonteerd te worden zoals in een voeding, al zouden ze het wel langer dan 2 weken moeten houden. Corsair heeft duurdere voedingen met ook betere lagers of waarbij de fan niet altijd aan staat en dus minder snel slijt, je kunt moeilijk het hele merk af schrijven op basis van één van de goedkopere voedingen in het gamma.

In elk geval, hier kun je een aantal voedingen vinden die warm aanbevolen worden: Voeding advies en informatie topic - Deel 33.
Als ik er dan een paar zou uitkiezen, met oplopende kwaliteit (en prijs meestal):
- pricewatch: Cooler Master GM G550M
- pricewatch: be quiet! Pure Power 10 500W
- pricewatch: Seasonic G-series 550 watt
- pricewatch: Cooler Master V Series V550
- pricewatch: Corsair RM550x Zwart

En wat betreft het kort achter elkaar hebben van hetzelfde probleem, niet slecht bedoeld maar ben je zeker dat je omzichtig genoeg omspringt met die fans? Glij lagers houden niet zo van mishandeld worden (er tegen tikken doet misschien meer kwaad dan goed).

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-12-2025
MacPoedel schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:45:
Wat bedoel je met "aanlopen"? Vind ik een behoorlijk vage term. Bedoel je dat deze meer geluid maakt dan te verwachten tijdens het draaien? Tikt deze ergens tegen?

Normaal gezien zijn Corsair voedingen vrij degelijk. Corsair maakt overigens zelf geen voedingen maar laat deze maken door andere fabrikanten (CWT in het geval van de huidige CX-M reeks). Cooler Master doet hetzelfde, dus door daar naar te veranderen heb je niet noodzakelijk een kwalitatievere voeding.

Van de 550W naar de 650W variant overstappen was met jouw systeem helemaal niet nodig overigens, als je nu nog eens verandert, houd het dan best weer bij 500-550W.

De ventilators in de CX-M reeks hebben een lagere kwaliteit glijlager, die gaan niet zo lang mee en zijn eigenlijk niet geschikt om horizontaal gemonteerd te worden zoals in een voeding, al zouden ze het wel langer dan 2 weken moeten houden. Corsair heeft duurdere voedingen met ook betere lagers of waarbij de fan niet altijd aan staat en dus minder snel slijt, je kunt moeilijk het hele merk af schrijven op basis van één van de goedkopere voedingen in het gamma.

In elk geval, hier kun je een aantal voedingen vinden die warm aanbevolen worden: Voeding advies en informatie topic - Deel 33.
Als ik er dan een paar zou uitkiezen, met oplopende kwaliteit (en prijs meestal):
- pricewatch: Cooler Master GM G550M
- pricewatch: be quiet! Pure Power 10 500W
- pricewatch: Seasonic G-series 550 watt
- pricewatch: Cooler Master V Series V550
- pricewatch: Corsair RM550x Zwart
De ventilator lijkt ergens tegen aan te tikken. Wellicht helpt dit filmpje een beetje.

Ik zit dan aan de Coolermaster V series te denken. Iets duurder maar dan ook hopelijk beter.
En wat betreft het kort achter elkaar hebben van hetzelfde probleem, niet slecht bedoeld maar ben je zeker dat je omzichtig genoeg omspringt met die fans? Glij lagers houden niet zo van mishandeld worden (er tegen tikken doet misschien meer kwaad dan goed).
Haha, ja ik ben voorzichtig genoeg. ik ben er ook pas tegen gaat tikken (lees zachte tik) toen hij lawaai begon te maken.
PC staat bij mij op het bureau en word nooit bewogen. Na wat zoeken op internet lijkt dit wel een kwaaltje te zijn van Corsair.