Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sprinklers via fibaro unit (en vera) gaat spontaan aan?

Pagina: 1
Acties:

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 09:53

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Topicstarter
Gents,
Ik zit even met mijn handen in het haar....
Ik heb een Vera3 en ik heb tuinsproeiers aangesloten via een dubbele Fibaro module.
Een ruime week geleden heb ik op afstand (lees Duitsland) via de imperihome app een scene gestart die de gazonsproeiers 10 minuten aan zet.
Die scene gebruik ik vaker als het lange tijd droog is en normaal niets aan de hand.
Sinds ik nu thuis ben gaan iedere keer de sproeiers aan om ongeveer 22:15.
Ik heb al een request aagemaakt en ik kreeg als reactie dat een scene (die manually triggered is) start rond die tijd. Die scene zet alleen de sproeiers UIT gek genoeg.
Gisteren alle scenes uitgezet en daarbij liep mijn vera vast (probeerde de firmware te updaten maar dat wilde dus niet).
Ik heb vervolgens de stekker uit de vera getrokken om dit vandaag weer op te pakken maar wat blijkt... gisteren gingen de sproeiers gewoon aan zonder de vera uberhaubt aan te hebben!!
Ik heb nooit directe associaties aangezet dus ik snap hier geen hol van.
Iemand een slimme ingeving?
De module is overigens onder een koelkast ingebouwd dus echt handig kom ik er niet bij vrees ik...

Alvast hartelijk dank want ik snap er dus geen ruk meer van 8)7 8)7

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
With ImperiHome, control your smart-home systems and connected objects from a single app.
No need for a central server or dedicated setup. The application directly connects to your systems and objects using APIs and allows you to remotely interact with all your devices.
Als ik het zo lees kan die APP dus direct zelf aansturen? Mogelijk dat de app dat dus ook doet (Smart home isn't it ;) )

Staat die Fibaro modules niet direct nu in de APP? Of misschien doet ie onder water ;) die Vera3 sowieso negeren.

• DRuw

DRuw

Topicstarter
hmmm maar dan blijft daar een command hangen dan ofzo?
Ik heb het systeem ook uit de app gehaald en er weer in gezet maar dat werkt dus ook niet...

Moet ik dan de app de-installeren en opnieuw installeren anders ofzo?
Geen idee hoe dit kan..
Voor die API om te werken moet toch minimaal de vera aan staan zou je zeggen?
Dat is de interface die het zwave signaal verstuurt immers...?

[ Voor 22% gewijzigd door DRuw op 19-08-2017 08:37 ]

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Een zwave module reageert alleen via zwave (dus de vera) of een schakelaar.
Zit er een schakelaar op?
Kan het zijn dat de stroom er elke keer af gaat en bij er terug opkomen de module activeert?

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Nee en nee.....

7(8)7

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:44

HeroS

SmartHome Nerd

Heb ik ook weleens gehad op de Zipabox. Vage shit.

Ik heb het toen opgelost door de module te verwijderen en opnieuw toe te voegen.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• DRuw

DRuw

Topicstarter
tja, moet eerst mijn vera weer tot leven komen....
Dat wordt dan de koelkast en vriezer uitbouwen en de module tevoorschijn halen.
pff, daar gaat de vrije tijd in het weekend:(

• tlpeter
  • Nu online
Tip, maak er meteen een schakelaar aan en leg deze op een plek waar je bij kunt. Zo kun je met de hand schakelen naar daarmee ook excluden en includen. Hoef je niet elke keer de koelkast uit te bouwen :)

• DRuw

DRuw

Topicstarter
@tlpeter enig idee hoe vaak ik me afgelopen uur al voor mn kop heb geslagen dat ik dat niet eerder gedaan heb......
grrrr

eigenlijk hoeft dat maar 1 draadje te zijn want het is puur een verbinding met de plus die je ook met een draad uit een stopcontact kunt halen O-)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:29
Niet toevallig op moment dat de sproeiers aan gingen dat je langs een bewegingssensor o.i.d. liep?
Heb dit in het verleden ook wel eens gehad met Z-Wave, zat er een gekke association in tussen twee nodes onderling en sloeg zomaar de hele boel op tilt.

Ik zou de sprinkler ombouwen naar een ESP8266 met relay eraan en dan de boel aansturen via MQTT :P

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 19-08-2017 15:50 ]

• tlpeter
  • Nu online
ThinkPadd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:50:
Niet toevallig op moment dat de sproeiers aan gingen dat je langs een bewegingssensor o.i.d. liep?
Heb dit in het verleden ook wel eens gehad met Z-Wave, zat er een gekke association in tussen twee nodes onderling en sloeg zomaar de hele boel op tilt.

Ik zou de sprinkler ombouwen naar een ESP8266 met relay eraan en dan de boel aansturen via MQTT :P
Dit had ik ook laatst ging spontaan het licht aan en het zonnescherm naar beneden.
Ik had per ongluk een rookmelder gekoppeld aan deze nodes.

Verwijderd

Hallo,

Dat heb ik al vaak gehad met de fibaro modules.
Ik denk een keer of 15 nu met iedere keer een andere module.

Ook heb ik er geen scenes in zitten en ook geen gekoppelde modules.

Ook heb ik de fibaro HC2 uit gezet maar toch gingen de lampen en vanalles nog meer gewoon op verschillende tijden aan.

Als ik ze dan weer uit zet dan lijkt het erop dat het weer goed is maar toch komt dat gewoon weer terug en het lijkt of het steeds vlugger achter elkaar komt.

Om dat op te lossen moet ik de module geheel resetten en verwijderen en dan weer opniew toevoegen.

Ik weet er ook niet echt raad mee maar ik overweeg om heel mijn Fibaro systeem eruit te halen want ik word hier een beetje gefrustreerd van.

Heeft iemand een oplossing hiervoor om dit te voorkomen toevallig ?

Het probleem ligt volgens mij aan de software van de module.

Mvg Sjef
Pagina: 1