Recent kreeg ik een Medion PC welke één mankement heeft. Na exact 30 minuten valt de PC uit. Dit fenomeen herken ik uit een laptop met HM70 chipset (enkel support voor celeron en pentium), welke met een i3 processor weliswaar werkte, maar ook na 30 minuten uitviel (wegens ontbreken van de microcode ondersteuning).
In het bios bij het tabblad met informatie staat dan ook aangegeven:
Intel ME subsystem configuration
ME version: N/A
De oorzaak hiervan is mij onbekend.
Het moederbord is een (OEM) MSI MS-7797 en werkt gedurende de (op seconde nauwkeurig) 30 minuten volledig naar behoren. Er is geen nieuwer bios versie uitgebracht door Medion en de processor (i5-3350P) is de originele vanuit de fabriek.
Medion's premium hotline kon niet verder gaan dan mij verwijzen naar hun website met drivers, wat teleurstellend was. Er bestaat slechts 1 bios versie en deze is ook niet aangeboden via hun website.
Wie weet er een methode om deze vervelende 30 minuten uitval te verhelpen?
In het bios bij het tabblad met informatie staat dan ook aangegeven:
Intel ME subsystem configuration
ME version: N/A
De oorzaak hiervan is mij onbekend.
Het moederbord is een (OEM) MSI MS-7797 en werkt gedurende de (op seconde nauwkeurig) 30 minuten volledig naar behoren. Er is geen nieuwer bios versie uitgebracht door Medion en de processor (i5-3350P) is de originele vanuit de fabriek.
Medion's premium hotline kon niet verder gaan dan mij verwijzen naar hun website met drivers, wat teleurstellend was. Er bestaat slechts 1 bios versie en deze is ook niet aangeboden via hun website.
Wie weet er een methode om deze vervelende 30 minuten uitval te verhelpen?
[ Voor 7% gewijzigd door steff85 op 19-08-2017 08:04 ]