Toetsenbord/keyboard voor gamen wireless of via monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yailen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-05 14:14
Ik zoek een Toetsenbord
Ik ben net overgestapt naar een PC (kom van PS4) en heb nu een nieuwe desktop, monitor en muis. Er mist alleen nog een keyboard, voornamelijk voor gamen maar ook voor tekstverwerken.

Mijn vragen hieronder staan nog los van de soorten toetsenborden; mechanisch, soorten switches, etc. Dat komt hierna en is afhankelijk van mijn opties en nogal persoonlijk.

Wat is je budget?
Ik heb geen maximum. Ik zou 50 euro netjes vinden, maar mag meer zijn als de kwaliteit echt toeneemt.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja, ik ben stiekem een Logitech fanboy.. maar sta open voor alternatieven als het niet anders kan.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De PC staat in de woonkamer (de kast staat onder het bureau) en ik vind het mooier als het bureau leeg is als de computer niet wordt gebruikt. De muis (bedraad) is klein genoeg om achter/naast de monitor te leggen.. maar een toetsenbord niet.

Mijn monitor heeft een USB-3 poort en ik kan hierop mijn toetsenbord aansluiten en redelijk gemakkelijk afkoppelen.
Maar het makkelijkste zou een draadloos toetsenbord zijn.

Ik kan geen informatie vinden of er anno 2017 nog steeds last van lag is met draadloze toetsenborden, heeft iemand hier ervaring mee?
Zou ik ook last van lag hebben als het toetsenbord op mijn monitor wordt aangesloten? Er zit dan wel een extra 'obstakel' tussen het toetsenbord en de PC.

Indien het antwoord op bovenstaande vragen ja is... Het enige alternatief wat ik heb kunnen vinden is de Logitech PRO, dit keyboard kan worden ontkoppelt waardoor er alleen een draadje achterblijft op mn bureau. Maar deze oplossing is schreeuwend duur.
Kennen jullie voordeligere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan je tb toch gewoon uit je scherm trekken als je klaar bent? Daar zul je iig geen vertraging op merken.
Ik zou gewoon wat reviews van bedraade toetsenborden opzoeken, en daar een keuze uit maken.
Daar kan ik je verder geen advies over geven, aangezien ik al jaren op cheapass bordjes game :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-06 16:54

Pykow

Angelo OTR

fm77 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:38:
Je kan je tb toch gewoon uit je scherm trekken als je klaar bent? Daar zul je iig geen vertraging op merken.
Ik zou gewoon wat reviews van bedraade toetsenborden opzoeken, en daar een keuze uit maken.
Daar kan ik je verder geen advies over geven, aangezien ik al jaren op cheapass bordjes game :P
Voor gamen ben ik geen voorstander voor een draadloze toetsenbord of muis.
Als nieuwe pc gamer game je gewoon een goedkoop toetsenbordje kopen met knoppen die goede feedback geven. (Dus geen platte laptop toetsen).
Helaas kan ik je verder niet helpen.
Ik heb altijd een game toetsenbord gehad en momenteel heb ik een mechanische toetsenbord van 150 euro.
Voor mij is dat zijn geld waard.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-06 16:51
Dat draadloze muizen en toetsenborden onbruikbaar zijn voor elke vorm van gaming vind ik al jaren onzin. Console controllers zijn al jaren draadloos en het is niet alsof die minder bandbreedte nodig hebben dan een toetsenbord. Mijn muizen zijn al meer dan 10 jaar draadloos, dat draadje stoort me meer dan dat ik last heb van storing of traagheid (nooit eigenlijk). Het is een persoonlijke keuze, je kunt de draad ook zo goed mogelijk leggen dat deze niet aan je muis trekt en met een draadloze muis moet je er dan weer op letten dat de batterij nog voldoende mee kan. Ik kan geloven dat het voor pro gamers niet ideaal is, maar voor wie voornamelijk singleplayer speelt of maar een recreatief potje speelt, maakt het weinig uit, ik kan meeste singleplayer games op hoge moeilijkheidsgraden uitspelen zonder dat mijn peripherals me er bij hinderen. Je moet wel rekening houden dat er geen storingsbronnen tussen de ontvanger en je randapparaat zitten (dus geen telefoon er tussen leggen of een WiFi router naast je ontvanger zetten).

Aan de andere kant wordt een toetsenbord bijna steeds op dezelfde plaats gebruikt en heeft een draadloze variant niet echt voordelen behalve dat die makkelijker weggelegd kan worden en op andere plaatsen te gebruiken is, en het is weer iets waarbij je op de batterijen moet letten. Dat maakt dat er eigenlijk geen draadloze toetsenborden zijn die ik zou willen gebruiken.

In jouw geval had ik wel een draadloze muis genomen, en een bedraad toetsenbord met verwijderbare kabel. Er zijn nog meer toetsenborden met een verwijderbare kabel die echt geen 150 euro hoeven te kosten, maar meestal zijn die wel wat duurder dan 50 euro omdat dit meestal mechanische toetsenborden zijn. CM Storm heeft zo een aantal toetsenborden, vroeger de Quickfire reeks en nu de Masterkeys (niet de Lite variant maar wel de Pro en de gewone zoals deze pricewatch: Cooler Master Masterkeys L PBT MX Brown of pricewatch: Cooler Master Masterkeys Pro M White (Cherry Brown) Qwerty US. Moet je nog wel kijken welke soort toetsen je wilt (hier wat uitleg over de verschillende soorten), Mijn mechanische toetsenbord heeft MX Blue switches, die typen heerlijk maar hebben een wat zware en heel hoorbare aanslag, niet ideaal voor in de woonkamer, voor mij maakt dat net een heel aangenaam toetsenbord omdat ik nogal "zwaar" typ. Voor gaming wordt eerder MX Red of Silver aangeraden, eventueel MX Brown, maar dat is een heel andere discussie. Best zou zijn dat je een keer kunt gaan testen waar ze de verschillende soorten toetsen uitgestald hebben staan, of je koopt een switch tester http://www.wasdkeyboards....rry-mx-switch-tester.html. Maar ik ben gewoon op de beschrijvingen afgegaan toen ik voor MX Blue heb gekozen en heb het me niet beklaagd.

EDIT: Vergeten om wat uitleg over de soorten mechanische switches te voorzien: http://www.keyboardco.com...y-mx-mechanical-switches/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yailen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-05 14:14
Super! Bedankt voor het meedenken!