Sinds ongeveer een jaar gebruik ik een setje TP-Link AV500 powerline adapters. Dit werkt voor mijn doeleinden prima. Het is relatief goedkoop en ik haal er de snelheid mee van mijn internetabo (dus tenminste 40Mb/s). Enige wat ik heb is dat de verbinding soms opeens wegvalt en niet meer terugkomt. Oplossing is dan om de adapter even uit het stopcontact te halen en opnieuw erin doen. Aangezien dit maar eens in de paar weken gebeurt is het leed te overzien, maar aangezien ik steeds meer apparaten via die lijn heb aangesloten (wifi ap voor boven, raspberry pi fileshare, zonnepanelen monitor) is dat toch wel eens storend.
Nu snap ik dat powerline geen stabiel medium is vanwege storing op het net e.d. Toch zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn om in de adapters wat intelligentie in te bouwen in de trant van ALS er geen link meer is DAN verbinding resetten. De overlast is dan beperkt tot een minuutje geen verbinding ipv. nooit meer verbinding.
Heeft iemand ervaring met in dit opzicht stabielere/betrouwbaardere adapters? Of is het probleem dat ik omschrijf onoverkomelijk als je powerline gebruikt?
(verboden zin in dit topic is: trek een netwerkkabel, dat is veel stabieler)
Nu snap ik dat powerline geen stabiel medium is vanwege storing op het net e.d. Toch zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn om in de adapters wat intelligentie in te bouwen in de trant van ALS er geen link meer is DAN verbinding resetten. De overlast is dan beperkt tot een minuutje geen verbinding ipv. nooit meer verbinding.
Heeft iemand ervaring met in dit opzicht stabielere/betrouwbaardere adapters? Of is het probleem dat ik omschrijf onoverkomelijk als je powerline gebruikt?
(verboden zin in dit topic is: trek een netwerkkabel, dat is veel stabieler)