ipconfig /renew werkt niet met dhcp

Pagina: 1
Acties:
  • 793 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-06 21:21
Ik heb @home en nu komt het nogal vaak voor dat de verbinding wegvalt.
Ik heb het hier eens gevraagd wat ik dan moest doen, omdat ik dan geen IP meer heb en windows maakt er dan een 169.x.x.x van.
ipconfig/ renew zou de oplossing zijn, maar dit werkt helemaal niet bij mij. Hij kan dan geen verbinding met de dhcp server krijgen, terwijl die er wel is.
Een herstart is het gevolg. Dat is heel irritant, vooral meerdere malen op een dag soms.

Mijn broer heeft een router en kan zien in de logfiles dat de router ook vaak renewed.

Weet iemand waarom ik niet kan renewen? Kan iemand met @home misschien testen of het bij hem wel werkt met W2k?
Ik heb een firewall, maar ook uitgezet.
Het interne netwerk renewen werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:00
De eerste vraag is welke os je draait, ik geloof niet dat win9x ipconfig /renew gebruikt. Voor win9x zal je winipcfg moeten runnen. Met win2k zou het gewoon moeten werken, als die router tenminste die dhcp goed insteld.

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
De router renewed met succes.
Ik gebruik idd w2k, maar die wil niet renewen. Ik krijg mijn IP pas terug na een herstart. Komt dat omdat @home ook naar de comp.naam kijkt misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 16:51

DarkSide

theres no place like ::1

Win 9x kan dat ook.
Maar wat gebeurd er als je eerst ipconfig/release doet en dan renew.
En hoe zit het met de DHCP instellingen.
Wat staat er bij ipconfig/all
Wordt daar wel de goede DHCP server weergegeven?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
Als ik eerst release doe, krijg ik IP 0.0.0.0 en vervolgens werkt renew weer niet.

Als ik ipconfig/ all doe staat alles er wel goed. dhcp server 212.120.66.200
Lijkt me goed. Pingen op die server gaat ook goed. Doe ik renew, dan zegt hij, kan niet verbinden. Doe ik herstart, dan heb ik gewoon mijn IP terug.
Erg vaag allemaal, maar vooral lastig. Ik vermoed dat als renew werkt ik nergens last meer van heb, omdat de verbinding vaak heeel kort weg is, zodat windows direct kan renewen, en geen 169.x.x.x hoeft in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Ja $#%$%#^%#! Had ik laatst ook! @home had problemen dus ik doe IPCONFIG /RELEASE en /RENEW. Was de DCHP server niet beschikbaar. Als laatste redmiddel heb ik toen maar een reboot uitgevoerd. En ik had net zo'n mooie 31 dagen uptime :'(

De laatste tijd heeft de DCHP server van @home wel vaker problemen. Hij ligt er helemaal uit of geeft verkeerde adressen af etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 03:33
Bij Chello precies hetzelfde verhaal .. met Win2K tenminste.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Op zondag 08 juli 2001 17:19 schreef Bomberman het volgende:
Bij Chello precies hetzelfde verhaal .. met Win2K tenminste.
Nope, heb hier zowel Chello als Win2k en releasen en renewen gaat als een speer :)

Chello heeft de nare gewoonte om af en toe stront traag te worden, releasen en dan renewen(eventueel kabelmodem resetten) is dan de enige uitweg... heb gewoon wat iconen op mijn desktop aangemaakt die dit doen, kan ik lekker snel releasen/renewen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
Hmmm, ik heb maar eens Format C gedaan, had namelijk nog meer kuren, en nu werkt het wel :) Echt vreemd. Maar ik heb nu nog een kale installatie en heb ff voor nood de standaard ICS gebruikt ipv NAT. Ook heb ik nu geen eigen DHCP server via de andere netwerkkaart. Ik vermoed dat het wel eens aan 1 vd 2 kan liggen, waarschijnlijk de dhcp server.
Zijn er nog mensen met het zelfde probleem en hebben zij dan ook een dhcp server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28592

Op zondag 08 juli 2001 16:55 schreef DarkSide het volgende:
Win 9x kan dat ook.
Maar wat gebeurd er als je eerst ipconfig/release doet en dan renew.
En hoe zit het met de DHCP instellingen.
Wat staat er bij ipconfig/all
Wordt daar wel de goede DHCP server weergegeven?
Win9x kan dit niet. :P
Win9x kan wel winipcfg /renew. Niet ipconfig. Is alleen voor NT en 2K.

Ik had bij Sonera ook regelmatig dat mijn IP zoek was, sinds ik in ZoneAlarm de DHCP server bij mijn Local-Zone heb gezet weinig problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18287

Heb ik ook gehad in het begin. Is toen verholpen door de netwerkkaart een keer opnieuw te installeren, heb je dat al geprobeerd?
Pagina: 1