Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xDariius
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-06 13:27
Hallo daar,

Ik ben begonnen met mijn eerste PC te bouwen ( het werd tijd ) omdat ik nu als student editor toch ook vaker thuis bezig ben en ik ook wel mijn games op wat hogere graphics wil spelen. Nou ben ik dus student en heb ik niet bakken met geld te besteden dus heb ik een build bij elkaar gehaald van ongeveer 1200 euro.

Alleen ben ik nu aan het twijfelen over de videokaart. Ik wil niet te veel uit geven aan een videokaart omdat ik uiteindelijk een GTX 1080 wil dus liever niet een te dure tijdelijke kaart te halen. Ik had eerst in gedachte een GTX 770 omdat ik daar wel veel goeds over heb gehoord. Maar van een vriend hoorde ik dat het beter was als ik een GTX 960 haalde.

Nou is dus de vraag aan jullie wat de beste oplossing zou zijn. Het liefst besteed ik niet meer dan 120 euro aan de tijdelijke kaart en tweedehands kaarten vind ik helemaal prima om mee te werken.

Hier nog even de build:
  • i7 6700K Processor
  • GIGABYTE Z270X- Ultra Gaming Mobo
  • Fractal Design Define C Case
  • Corsair RM650x PSU
  • Corsair Vengeance 2400 Mhz 8Gb Ram ( ga ik uiteindelijk upgraden naar 32 Ram )
  • 2TB HDD
  • 240GB SSD
  • Cooler Master Hyper TX3 Evo CPU Cooler ( ga ik uiteindelijk upgraden naar AIO Watercooling )
  • ????? GPU

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:15
Waarom zou je 120 euro weggooien om een videokaart te kopen die je waarschijnlijk toch maar heel even gebruikt ?

Mijn mening, wacht lekker en koop dan die GTX1080.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xDariius
Dracoz schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:30:
Waarom zou je 120 euro weggooien om een videokaart te kopen die je waarschijnlijk toch maar heel even gebruikt ?

Mijn mening, wacht lekker en koop dan die GTX1080.
Naja, ik ga dus niet heel even wachten. Een 1080 kost toch alweer een dikke smak geld. Daar doe ik wel even over om dat geld bij elkaar te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:15
xDariius schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:34:
[...]

Naja, ik ga dus niet heel even wachten. Een 1080 kost toch alweer een dikke smak geld. Daar doe ik wel even over om dat geld bij elkaar te halen.
Dan snap ik je, welke games wil je tot die tijd spelen ?

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xDariius
Dracoz schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:37:
[...]

Dan snap ik je, welke games wil je tot die tijd spelen ?
Ik ben van plan om sowieso World of Warcraft, Battlefield 4 & 1, Forza Horizon 3 en GTA 5 te spelen. Niet alles op ultra natuurlijk. Als ik maar op de 60fps zit vind ik het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farm
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-07 12:03
Die processor heeft een intergrated GPU, die kan je wel gebruiken tot je een GPU neemt
Je pc zal gewoon bruikbaar zijn, maar gamen waarschijnlijk geen groot succes

Ik zou lekker op de igpu werken tot je genoeg hebt voor je 1080, dn heb je in ieder geval al je nieuwe systeem in gebruik

Anders kan je eventueel een 2e hands gpu overwegen, ik kan nog steeds prima overweg met een radeon 7950 die ik voor €80 heb gekocht

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit is toch heel simpel ? Kijk welke kaarten je voor je maximale budget kan kopen en zoek wat reviews op om te zien welke het snelste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10 20:08
Koop een kaart 2e hands. Veel meer waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xDariius
ISaFeeliN schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:39:
Koop een kaart 2e hands. Veel meer waar voor je geld.
Jaja, dat stond ook in m'n post dat een 2e hands kaart prima is. Alleen welke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farm
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-07 12:03
xDariius schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:52:
[...]
Jaja, dat stond ook in m'n post dat een 2e hands kaart prima is. Alleen welke...
Neem eens een kijkje op marktplaats of vraag en aanbod, dan zie je vanzelf wat er te krijgen valt ;)
Je kan vervolgens zelf vrij gemakkelijk de modellen googlen en vergelijken
Als je een selectie heb gemaakt en afgewogen kan je altijd vragen wat (volgens ons) het beste bij jouw systeem zou passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:50
Ik heb eerder een andere vraag:
Heb je de pc al gekocht?
Want de vraag is dan eerder. Ga je overclocken en zo ja, wat is de reden dat je wilt overclocken?
Wellicht kun je genoeg besparen om een erg goede pc te bouwen met de 1080 erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10 20:08
xDariius schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:52:
[...]

Sja uh .. even in verdiepen :) Ik heb een tijdje terug zelf een GTX970 gekocht, maar je kunt nu al vast beter krijgen voor dat geld. Ik zou iig. wel bij Nvidia blijven, maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xDariius
Arunia schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:01:
Ik heb eerder een andere vraag:
Heb je de pc al gekocht?
Want de vraag is dan eerder. Ga je overclocken en zo ja, wat is de reden dat je wilt overclocken?
Wellicht kun je genoeg besparen om een erg goede pc te bouwen met de 1080 erin.
Ik heb de PC nog niet helemaal. Ik heb alleen het mobo, case en PSU. Maar omdat editten prioriteit nummer 1 is behoudt ik sowieso de CPU. Waarschijnlijk is de GPU maar voor een half tot heel jaar. Maar in die tijd wil ik wel gewoon kunnen gamen en dan niet de intergraded graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xDariius
ISaFeeliN schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:09:
[...]

Sja uh .. even in verdiepen :) Ik heb een tijdje terug zelf een GTX970 gekocht, maar je kunt nu al vast beter krijgen voor dat geld. Ik zou iig. wel bij Nvidia blijven, maar dat is persoonlijk.
Zeker mee eens. Amd blijf ik bij weg. De 970 had ik ooit voor 100 zien voorbij gaan op marktplaats, maar dat gaat denk ik niet meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xDariius
Farm schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:53:
[...]

Neem eens een kijkje op marktplaats of vraag en aanbod, dan zie je vanzelf wat er te krijgen valt ;)
Je kan vervolgens zelf vrij gemakkelijk de modellen googlen en vergelijken
Als je een selectie heb gemaakt en afgewogen kan je altijd vragen wat (volgens ons) het beste bij jouw systeem zou passen
Heb ik dus ook zeker al gedaan. En hieruit heb ik dus de GTX 770 2GB en de GTX 960 4GB gevonden. Wat zou beter passen? Editten is prioriteit nummer 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:50
@xDariius dan kun je in mijn ogen ook de 7700 pakken ipv de 6700k. Als je niet hardcore gaat overclocken, schiet je er iig weinig mee op. Hooguit omdat je het moederbord al hebt en het wellicht weinig verschil maakt. Just saying.
Heb zelf eigenwijs een 3770k gekocht toen. Achteraf nooit gaan overclocken en nu nog steeds niet. Volgende zal geen k versie worden iig. En een i7 dan weer wel. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xDariius
Arunia schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:51:
@xDariius dan kun je in mijn ogen ook de 7700 pakken ipv de 6700k. Als je niet hardcore gaat overclocken, schiet je er iig weinig mee op. Hooguit omdat je het moederbord al hebt en het wellicht weinig verschil maakt. Just saying.
Heb zelf eigenwijs een 3770k gekocht toen. Achteraf nooit gaan overclocken en nu nog steeds niet. Volgende zal geen k versie worden iig. En een i7 dan weer wel. ;)
Oh excuus, ik was vergeten bij mijn reactie te plaatsen dat ik wel van plan was te overclocken, daarom haal ik ook uiteindelijk watercooling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-10 15:34
xDariius schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:09:
[...]

Oh excuus, ik was vergeten bij mijn reactie te plaatsen dat ik wel van plan was te overclocken, daarom haal ik ook uiteindelijk watercooling.
Met welke software ga je precies editen?
Misschien heeft die software wel baat bij meer threads, dan is Ryzen denk ik een mooie oplossing(heb je ook geen waterkoeling nodig). Als je tijdelijk wilt gamen is de 7950 denk ik de beste oplossing, lichter kaarten als 7870, gtx 670/660 kunnen ook maar sommige games hebben niet meer genoeg aan 2GB vram.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xDariius
aminam schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:20:
[...]

Met welke software ga je precies editen?
Misschien heeft die software wel baat bij meer threads, dan is Ryzen denk ik een mooie oplossing(heb je ook geen waterkoeling nodig). Als je tijdelijk wilt gamen is de 7950 denk ik de beste oplossing, lichter kaarten als 7870, gtx 670/660 kunnen ook maar sommige games hebben niet meer genoeg aan 2GB vram.
Ik edit altijd met Adobe. Maar zelf ben ik ook niet zo van de AMD. Maar mijn keuze voor mijn CPU staat vast, alleen nog opzoek naar een GPU. De 7950 ziet er zeer goed uit, ga ik zeker naar kijken, bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door xDariius op 19-08-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Jammer en ook jammer dat je al een aantal onderdelen hebt, want het had zoveel beter gekund. Volgende keer zou ik eerst advies vragen, tenminste als je het best mogelijke systeem voor het beschikbare geld wil.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1