Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Domain provider, dyndns & ssl....

Pagina: 1
Acties:

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:33
Nu heb ik al jaren een eigen domain (waar ik nu niets mee doe) en al jaren een dynamic provider (die ik wel gebruik maar waar ik van die gekke domains krijgt. bv mijndomain.mooo.com.

Nu heb ik in mijn thuisnetwerk een aantal servers zitten die ik van buiten wil bereiken. Liefst via unifi.mijndomain.com en bi.mijndomain.com en hass.mijndomain.com

Deze zitten echter op hun eigen IP & Poort (!) combinaties (ik kan dus maar 1x poort 80 'vergeven' terwijl ik naar drie servers moet).

Mijn domain provider geeft me de mogelijkheden voor A, AAAA, CNAME, Simple forwarding en cloaked forwarding. Zover ik getest en begrepen heb kan daar allemaal geen poort nummer bij.

Aangezien ik nu op deze drie servers (bereikbaar via de bovengenoemde domeinen) ook SSL wil gaan implementeren wil ik dit eindelijk een keer gefixed hebben.

Wie weet hoe?

p.s. mijn router in een USG van Unifi incl. controller etc.

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-10 12:56
Je zou kunnen kijken naar een reverse proxy in bijvoorbeeld apache en deze koppelen aan.een subdomein.

Dan kan bijvoorbeeld
x.domein.nl verwijzen naar een webserver op een andere locatie in je netwerk.

Een echte golver is nooit uitgeput

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Zet in je thuisnetwerk een reverse proxy op, bijv. HAProxy of nginx of Apache, en afhankelijk van het domein zullen de requests dan naar de betreffende server gaan.

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:33
Dank voor de tip! na veel zoeken en lezen gegaan voor caddy server. Super simpel!