Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

compact game pc

Pagina: 1
Acties:

• verdoaf
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04-2022
Beste Tweakers,

mijn huidige computer begint aan vervanging toe te zijn, wanneer ik er meer van vraag dan wat werken on word, kijken naar youtube of bladeren door het internet wordt ik op den duur terug naar het bureaublad geschopt, wordt het programma gesloten of krijg ik een blauw scherm te zien, afhankelijk van hoeveel ik ervan vraag.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

het primaire doel van de computer is voor thuiswerk maar omdat alle software die ik daarvoor nodig hebt wordt gehost op servers elders heb ik daar alleen een goede internet verbinding voor nodig, de huidige computer heeft daar gelukkig nog geen problemen mee.
daarnaast wil ik er wat op kunnen gamen, denk dan aan titels als witcher3, xcom2 en total war, op dit moment nog op 1080p maar na een latere upgrade ook op hoger resoluties

Wat mag het systeem gaan kosten?

de onderdelen die ik nu in de wenslijst heb staan kosten ongeveer 1200, ik denk dat dat voor deze onderdelen ook wel een mooie max is

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

in eerste instantie zal ik de GPU uit de huidige pc overzetten, ik heb die op een later moment geupgrade en moet naar mijn idee nog wel even meekunnen
dit is een Asus Strix GTX970, op een later moment wil ik ook deze en een van de monitoren vervangen met als doel op een hogere resolutie te gaan gamen

van alle randapparatuur ben ik al voorzien

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

wat ik nodig heb is een compleet systeem muv GPU en randapperatuur

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 315,-€ 315,-
1Asus ROG Strix Z270I Gaming€ 182,-€ 182,-
1NZXT Manta - Matte White/Black€ 109,-€ 109,-
1NZXT Kraken X52 (met AM4 support)€ 145,95€ 145,95
1Corsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3000C15€ 158,95€ 158,95
1Corsair RM550x Zwart€ 88,95€ 88,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 163,50€ 163,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.163,35

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

ik heb geen sterke merkvoorkeur, ik heb hier een moederbord van Asus in de wenslijst gezet omdat ik in het verleden eigenlijk altijd Asus producten heb gehad dus dat is waarmee ik vertrouwd ben maar er zullen gerust andere fabrikanten zijn die net zo betrouwbaar zijn

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

de kast heb ik liever iets compacter maar hoeft niet gelijk het minimum mogelijk te zijn. de kast in de wenslijst heeft volgens mij een mooi compacte afmeting en is nog aardig voorgegeven ook, ik ben me ervan bewust dat ik daardoor wat meer betaal voor het moederbord.
daarnaast heb ik voor mijn geluidsaansluiting iig een optische uitgang nodig.
tot slot ben ik wel een liefhebber van gekleurde lampjes, vandaar dat er een paar RGB onderdelen in zitten

Ga je overklokken?

met de onderdelen die ik heb geselecteerd was ik dat zeker wel van plan, de keuze voor het moederbord maakt dat makkelijk door een knop te bieden waar simpelweg op geklikt kan worden

Wat verwacht je van ons?[i]

voldoet de huidige build met toevoeging van een oude GTX970 om de games van tegenwoordig op 1080p te kunnen spelen en om met vervanging van een GPU en monitor volgend jaar(?) games in 1440p/4k te kunnen spelen?
de keuze voor een itx moederbord beperkt me natuurlijk tot 2 ram modules en 1 GPU, dat hoeft tegenwoordig toch geen probleem meer te zijn?
550W voeding van Corsair? voldoende watt? betrouwbaar model?
als er andere verbeterpunten zijn hoor ik dat natuurlijk ook graag

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:07
Op zich een prima build voor je doeleinden, maar de case vind ik net niks. In dit formaat heb je ook MATX en zelfs ATX cases, als je echt compact wilt zou ik eerder voor bijvoorbeeld een Nano S gaan.

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
Wekko306 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:29:
Op zich een prima build voor je doeleinden, maar de case vind ik net niks. In dit formaat heb je ook MATX en zelfs ATX cases, als je echt compact wilt zou ik eerder voor bijvoorbeeld een Nano S gaan.
Die behuizing is even groot als een fractal design define C o_0

Je hebt een mini-ITX mobo gekozen. Naar de behuizing is best gigantisch. Ik ben het met Wekko eens. Misschien beter een nano s.(pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart Window

[ Voor 27% gewijzigd door Derekboy2000 op 18-08-2017 21:49 ]

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

Verwijderd

Die klik op de knop OC van Asus zorgt vooral voor een flinke vCore wat tot een instabiel systeem tot gevolg kan hebben met BSOD en hoge temperaturen. Je zoekt je wezenloos naar de oorzaak en plaatst uit radeloosheid een topic op T.net. Overklokken doe je dus het beste met handmatige instellingen in het bios.

Mocht je voor de Nano S gaan, neem dan ipv de RM550x een pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold. Net zo goed maar omdat de lengte een paar cm minder is, is het inbouwgemak een stuk beter.

En btw, misschien ff wachten op de i7-8700K. Dan krijg je voor bijna hetzelfde geld 2 cores en 4 threads extra.