Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Media storage

Pagina: 1
Acties:

• jixepo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-11 10:39
Hallo iedereen,

Ik zou even kort de 'probleem' situatie proberen uitleggen:
-We hebben een smart tv (B&O)
-We hebben verschillende iphones thuis
-We hebben verschillende windows pcs thuis

Nu zoek ik een toestel dat volgende zaken zou kunnen realiseren:
-Foto's van de Iphone direct op de smart tv afspelen (hiervoor is er een CODI box, apple tv,... beschikbaar heb ik reeds vernomen)
-bestanden (i.e. filmen) die we vanop de pc op het toestel zouden kunnen zetten om deze vervolgens toegankelijk te maken voor alle andere toestellen

Ik heb gegoogled en kwam dus vanalles tegen: CODI, Apple tv, NAS, internet hdd, media pc's,.... Prijzen lopen van 10€ tot 1000€ op en kan door het bos de bomen niet meer zien.

Zou iemand mij duidelijk kunnen zeggen wat voor toestel (liefst 1 toestel en geen meerdere toestellen) ik nodig zou hebben om bovenstaande zaken aan te kaarten?

Budget: tot 500€.

Verwijderd

Ik zeg Synology Nas. Kan je alles centraal opslaan en afspelen op al je devices. Top ding!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Met alleen een Synology NAS kun je niet de foto's direct van de iPhones op de TV laten zien. Tenzij de B&O op de een of andere manier AirPlay ondersteunt.

Ik zou zeggen dat een AppleTV in combinatie met een Synology NAS aan jouw wensen voldoet @jixepo .

Synology NAS:
- voor opslag van bestanden - inclusief films en muziek
- enkelvoudige backup (van apparaten in huis naar NAS)
- mogelijkheid voor externe backup (via verschillende diensten die de NAS aanbiedt - vermoedelijk wel aanvullende kosten - zie het synology backupstrategieên topic)

AppleTV:
- voor streaming diensten zoals Netflix en HBO
- heeft een app waarmee je verbinding kunt maken met de bibliotheek op de Synology NAS
- ondersteunt AirPlay zodat je foto's op de iPhone direct kunt afspelen op de TV.

Verwijderd

DAzN schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:35:
Met alleen een Synology NAS kun je niet de foto's direct van de iPhones op de TV laten zien. Tenzij de B&O op de een of andere manier AirPlay ondersteunt.

Ik zou zeggen dat een AppleTV in combinatie met een Synology NAS aan jouw wensen voldoet @jixepo .

Synology NAS:
- voor opslag van bestanden - inclusief films en muziek
- enkelvoudige backup (van apparaten in huis naar NAS)
- mogelijkheid voor externe backup (via verschillende diensten die de NAS aanbiedt - vermoedelijk wel aanvullende kosten - zie het synology backupstrategieên topic)

AppleTV:
- voor streaming diensten zoals Netflix en HBO
- heeft een app waarmee je verbinding kunt maken met de bibliotheek op de Synology NAS
- ondersteunt AirPlay zodat je foto's op de iPhone direct kunt afspelen op de TV.
Als je met DS Photo je foto's bij binnenkomst huis en verbinding Wifi automatisch backup naar de NAS maakt (kan je instellen in DS Photo) je daarvoor geen Apple TV meer nodig. Je kan dan overal in huis via het netwerk je foto's bekijken, ook op een smart tv. Verder zegt hij een smart tv te hebben dus vermoed dat voor de door jouw genoemde diensten ook geen Apple TV nodig heeft. Alleen een Synology is de oplossing en het goedkoopst.

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:47:
[...]

Als je met DS Photo je foto's bij binnenkomst huis en verbinding Wifi automatisch backup naar de NAS maakt (kan je instellen in DS Photo) je daarvoor geen Apple TV meer nodig.
Wist ik niet, maar ik gebruik DSPhoto niet. Ik vind het Apple Ecosysteem het makkelijkst. En de nieuwe AppleTV is voor mij het beste wat "tv" in jaren heeft gebracht.

Ik heb nu zelfs de settop box van mijn tv-provider niet meer nodig. Via een app op de AppleTV kan ik lineaire televisie kijken (wie doet dat nog) en alle afleveringen die in de bibliotheek zijn opgenomen. Maar goed, dit is in Noorwegen. Geen idee hoe dit in Nederland is geregeld tegenwoordig.

• jixepo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-11 10:39
DAzN schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:00:
[...]

Wist ik niet, maar ik gebruik DSPhoto niet. Ik vind het Apple Ecosysteem het makkelijkst. En de nieuwe AppleTV is voor mij het beste wat "tv" in jaren heeft gebracht.

Ik heb nu zelfs de settop box van mijn tv-provider niet meer nodig. Via een app op de AppleTV kan ik lineaire televisie kijken (wie doet dat nog) en alle afleveringen die in de bibliotheek zijn opgenomen. Maar goed, dit is in Noorwegen. Geen idee hoe dit in Nederland is geregeld tegenwoordig.
Ik zou zelf een NAS willen bouwen dan (aangezien ik nog wat onderdelen thuis heb liggen).
Weet u toevallig of al het bovenstaande mogelijk is als ik dus een gewone pc zou maken en daar FreeNas 8 op zou installeren?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je toverwoord is XPenology :)
Geen idee wat Freenas onderstent, maar XPenology is gewoon Synology voor non-Synology hardware. Zoek daar op en je komt er wel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1