Na twee jaar geen computer te kunnen hebben ivm het samenwonen (als zij nog studeert moet je wat he) op een veel te kleine ruimte, is er nu eindelijk zicht op een woonruimte waar wel een computer in past (en nee, het is niet zo dat zij de deur uit is). Omdat ik er zelf niet meer zo in thuis ben wil ik graag jullie advies of het lijstje wat ik samengesteld hebt een redelijk lijstje is. Het systeem wordt waarschijnlijk pas begin volgend jaar gekocht dus als je vindt dat ik nog ff moet wachten mag je dat ook aan geven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk spelen van verschillende games. Grafisch zwaar heeft niet de prioriteit maar wil vooral weer een aantal jaar (4) mee vooruit kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absolute prijs. €1100 max. Vooral veel voor weinig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm 24inch, voeding 550w, Mouse and keyboard, CD-romspeler
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat van oudsher uit naar AMD. Ooit op advies van pa mee begonnen, nooit gestopt. Daarnaast heb ik in reviews gelezen dat de Ryzen goed is in het doen van veel dingen te gelijk en stabieler is bij grafisch wisselende beelden (opeens veel details bijv)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen bepaalde eisen dan al benoemd. Spellen die ik speelde waren breed. Van Witcher tot WoT tot Total War
Ga je overklokken?
Nee, niet de kunde
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat ik graag zou willen is een advies of 1) het bij elkaar past, 2) er voor hetzelfde geld nog een efficiëntie slag te behalen en 3) ik er weer 4 jaar mee uit de voeten kan (hoeft allemaal niet high res te zijn)
Daarnaast vraag ik mij af of:
- ik de grafische kaart zal vervangen voor een AMD kaart om een freesync monitor te kunnen gebruiken.
- Het geheugen niet goedkoper kan door bijv 3000mhz te kiezen ipv 3200. Vraag me af wat jullie er van vinden
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk spelen van verschillende games. Grafisch zwaar heeft niet de prioriteit maar wil vooral weer een aantal jaar (4) mee vooruit kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absolute prijs. €1100 max. Vooral veel voor weinig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm 24inch, voeding 550w, Mouse and keyboard, CD-romspeler
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat van oudsher uit naar AMD. Ooit op advies van pa mee begonnen, nooit gestopt. Daarnaast heb ik in reviews gelezen dat de Ryzen goed is in het doen van veel dingen te gelijk en stabieler is bij grafisch wisselende beelden (opeens veel details bijv)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen bepaalde eisen dan al benoemd. Spellen die ik speelde waren breed. Van Witcher tot WoT tot Total War
Ga je overklokken?
Nee, niet de kunde
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat ik graag zou willen is een advies of 1) het bij elkaar past, 2) er voor hetzelfde geld nog een efficiëntie slag te behalen en 3) ik er weer 4 jaar mee uit de voeten kan (hoeft allemaal niet high res te zijn)
Daarnaast vraag ik mij af of:
- ik de grafische kaart zal vervangen voor een AMD kaart om een freesync monitor te kunnen gebruiken.
- Het geheugen niet goedkoper kan door bijv 3000mhz te kiezen ipv 3200. Vraag me af wat jullie er van vinden
Alvast bedankt voor jullie hulp!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 201,95 | € 201,95 |
| 1 | Asus Prime B350-Plus | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G | € 339,- | € 339,- |
| 1 | Toshiba DT01ACA200, 2TB | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Sharkoon VS4-V USB 3.0 | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 149,95 | € 149,95 |
| 1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 126,- | € 126,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 996,85 | |