Mac Mini 2012 i7, zoektocht methode externe gpu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-05 07:22
Goedendag Tweakers,

Ik heb op dit moment een Mac mini

Specs:

Mac Mini (late 2012)
Processor: 2,3 GHz Intel Core i7
Geheugen: 4 GB 1600 MHz DDR3
Opslag: 1.000 GB

Nu zoek ik een goede oplossing om wat te gamen en video editing etc. Nu kan je niet een videokaart in een mac mini bouwen dus ging ik op zoek naar externe videokaarten via thunderbolt, alleen vind ik die prijzen net te gretig.

Mijn budget is 400 euro inclusief videokaart.

Ik zou graag cities skylines, gta 5 etc willen spelen op mac os of windows.

Nu is mijn vraag, weet iemand een goede oplossing om een videokaart aan te sluiten op een mac mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Thunderbolt is duur. Er is geen mogelijkheid om een dikke graka en thunderbolt enclosure te draaien met een dergelijk beperkt budget. In videobewerking ga je relatief weinig merken, gamen kan je doen op een aparte PC als je heel iets doorspaart. Dat is toch de beste oplossing.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-07 15:23
Zou ik ook niet doen, dan is je systeem ook niet in balans. Voor videobewerking en gaming heb je toch een groter budget nodig. Als het vooral om games gaat zou ik er met dit budget eerder een console naast kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
nelizmastr schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:33:
Thunderbolt is duur. Er is geen mogelijkheid om een dikke graka en thunderbolt enclosure te draaien met een dergelijk beperkt budget. In videobewerking ga je relatief weinig merken, gamen kan je doen op een aparte PC als je heel iets doorspaart. Dat is toch de beste oplossing.
Bedankt voor je antwoord.

Jammer, je zegt met thunderbolt enclosure. Is er nog een andere mogelijkheid?

Ik snap dat je dat voorstelt. Helaas heb ik mijn mac mini op twee schermen aangesloten en vind ik het gewoon strakker als alles op 1 pc bewerkt en gespeeld wordt. Vandaar mijn vraag.
Sluw schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:57:
Zou ik ook niet doen, dan is je systeem ook niet in balans. Voor videobewerking en gaming heb je toch een groter budget nodig. Als het vooral om games gaat zou ik er met dit budget eerder een console naast kopen.
Bedankt voor je antwoord.

Een i7 moet toch wel goed genoeg zijn voor gaming etc.

Ik console heb ik al maar games als cities skylines zou ik graag willen spelen, en zoals eerder gezegd, video editing ga ik ook doen dus een goede pc is dan nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er zijn zelfbouwmanieren om het voor elkaar te krijgen, maar zelfs dan zit je rond de 250€. En dat is dan nog zonder videokaart.
Je hebt destijds een verkeerde keuze gemaakt qua aanschaf, en daar loop je nu tegenaan :P
Als je echt graag wilt gamen zou ik toch voor een nieuw systeem gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mac Mini op V&A zetten en een oude Mac Pro of iMac zoeken?

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02:42
De enige optie voor jou is een Akitio Thunder2 PCIe Box. Hierbij moet je echter wel de voeding vervangen, aangezien de standaard voeding maar 60W levert en dat is niet genoeg voor een videokaart. Ook is de case van de Thunder2 box erg klein waardoor je keuze hebt uit een zeer beperkt aantal videokaarten. In jouw geval zal een AMD RX 460 wel voldoen om met redelijke instellingen te kunnen gamen.

De onderdelen die je nodig hebt:

- Akitio Thunder2 PCIe Box (€269)
- 120W voeding (€32)
- MSI RX 460 4GB (€105)

Kom je uit op 406 euro voor de complete setup. Je zou iets meer kunnen uitgeven en een EVGA GTX 1050 Ti kiezen, maar houd er rekening mee dat AMD kaarten beter ondersteund zijn door macOS. Als je de eGPU alleen onder Windows wilt gaan gebruiken maakt het niet zoveel uit.

Ik heb zelf ook een eGPU setup (GTX 1080 Ti + AkiTio Node op een MacBook Pro), dus als je vragen hebt hoor ik het wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kijk ook op egpu.io waarin werkende sets in een lijst opgenomen worden. Daar staat per kaart, enclosure, voeding, verbinding en doelcomputer en OS bij wat goed samen gaat en wat de performance is. Kwestie van filteren op Mac Mini en Thunderbolt 2 en je zit goed. In sommige gevallen werkt een Thunderbolt 3 enclosure met TB3-TB2 adapter. De setups hebben vaak ook wel een forumpost over hoe het werkend te krijgen is (soms moet er wat gemod worden zoals voedingen of drivers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
fm77 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:20:
Er zijn zelfbouwmanieren om het voor elkaar te krijgen, maar zelfs dan zit je rond de 250€. En dat is dan nog zonder videokaart.
Je hebt destijds een verkeerde keuze gemaakt qua aanschaf, en daar loop je nu tegenaan :P
Als je echt graag wilt gamen zou ik toch voor een nieuw systeem gaan.
Bedankt voor je antwoord. Helaas vind ik dat risico te groot.

Ik heb de mac mini een jaar geleden aangeschaft. Hij was erg gunstig qua prijs en was meer als project, alleen vond hem erg fijn en gebruik hem nu.
Juup schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:32:
Mac Mini op V&A zetten en een oude Mac Pro of iMac zoeken?
Ook aan gedacht, een mac pro 4.1 of 5.1 komt denk erg overeen. Daar kan ik wel makkelijk een videokaart in plaatsen. Ik ga eens kijken, bedankt voor het idee.
MelvinW schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 01:17:
De enige optie voor jou is een Akitio Thunder2 PCIe Box. Hierbij moet je echter wel de voeding vervangen, aangezien de standaard voeding maar 60W levert en dat is niet genoeg voor een videokaart. Ook is de case van de Thunder2 box erg klein waardoor je keuze hebt uit een zeer beperkt aantal videokaarten. In jouw geval zal een AMD RX 460 wel voldoen om met redelijke instellingen te kunnen gamen.

De onderdelen die je nodig hebt:

- Akitio Thunder2 PCIe Box (€269)
- 120W voeding (€32)
- MSI RX 460 4GB (€105)

Kom je uit op 406 euro voor de complete setup. Je zou iets meer kunnen uitgeven en een EVGA GTX 1050 Ti kiezen, maar houd er rekening mee dat AMD kaarten beter ondersteund zijn door macOS. Als je de eGPU alleen onder Windows wilt gaan gebruiken maakt het niet zoveel uit.

Ik heb zelf ook een eGPU setup (GTX 1080 Ti + AkiTio Node op een MacBook Pro), dus als je vragen hebt hoor ik het wel :)
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Zojuist op het idee gekomen van een mede tweaker dat ik beter een mac pro kan kopen. Die 250 euro voor een externe gpu aansluiting kan ik beter investeren in een mac pro. Daarnaast kunnen daar veel meer videokaarten in.
johnkeates schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 01:45:
Kijk ook op egpu.io waarin werkende sets in een lijst opgenomen worden. Daar staat per kaart, enclosure, voeding, verbinding en doelcomputer en OS bij wat goed samen gaat en wat de performance is. Kwestie van filteren op Mac Mini en Thunderbolt 2 en je zit goed. In sommige gevallen werkt een Thunderbolt 3 enclosure met TB3-TB2 adapter. De setups hebben vaak ook wel een forumpost over hoe het werkend te krijgen is (soms moet er wat gemod worden zoals voedingen of drivers).
Bedankt, handige site. Die houd ik ernaast tijdens mijn onderzoek.

Edit: bedankt allemaal. Jullie hebben mij op het idee gebracht op mijn mac mini te verkopen en een andere pc aan te schaffen voor mijn doeleinden.
Hierin heb ik zelf nog twijfel tussen een mac pro die ik dan ga upgraden of een nieuwe windows bak, maar hier kom ik zelf wel uit.
Wat mij betreft kan er een slotje op! :+

[ Voor 69% gewijzigd door ChristianBurger op 19-08-2017 23:33 ]

Pagina: 1