Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

4x 4GB DDR4 Geen beeld? HELP!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De hoofdpijn begon eigenlijk toen ik nog mijn gigabyte gaming moederbord had waar 2x 4gb ddr3 in zat, vervolgens wilde ik deze upgraden, en heb toen 2x 4gb erbij gekocht (identiek aan de oude)

Dus ik duw ze erin naast de andere 2 schijven en ik krijg een reboot loop.. na alles geprobeerd te hebben, en overal te hebben gezocht heb ik het er maar bij gelaten, en heb toen 2 maanden later een nieuw moederbord gehaalt ( die ddr4 ram ondersteund )

Heb in het nieuwe moederbord 2x 4gb ddr4 zitten, en vond dat toch wat te weinig dus heb ik 2x 4gb ddr4 erbij gehaald ( identiek aan de anderen ) en heb deze 2 naast de andere 2 schijven gedaan.. blijkt nu dat ik met een nieuw moederbord, kompleet nieuwe ram gewoon hetzelfde probleem weer heb..

Ik heb Bios reset, volt omhoog gehaald, als een puzzel een voor een andere sloten geprobeerd, maar helaas niets werkt.

De 2 sloten ( degene onder de cpu fan ) doen het niet maakt niet uit welke volgorde..

Computer gaat aan en doet vervolgens Niets.
Drives en fans hoor ik draaien en het rgb achter de mobo gaat aan maar vervolgens geen beeld op het scherm.

Hopelijk kan iemand mij helpen...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2017 19:05 ]

Verwijderd

Hopelijk kunnen wij dat, begin eens te vertellen welk moederbord, processor, voeding en exact welk geheugen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2017 19:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
4x 4GB DDR4 2133mhz Hyperx
Asus Z170 Pro gaming aura
I5 6600k
Corsair CX750
Gtx 970

Thanks!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2017 19:09 ]

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:29

TommieW

Numa numa.

Dus als ik het goed begrijp heb je een nieuw moederbord met (origineel 2*4GB) wat prima werkte. Nadat je nog 2*4GB erbij had gestoken, start het systeem niet op. Ik heb een beetje moeite om een situatieschets te maken.

Als je het nieuwe geheugen er weer uit haalt, start het systeem dan op?
Als je het oude geheugen er uit haalt en op de plek daarvan het nieuwe geheugen erin doet, start het systeem dan wel op?
Heb je rekening gehouden met statische electriciteit bij het plaatsen van het RAM?

Verder: Heb je een speakertje op je moederbord aangesloten waarmee eventuele BIOS beeps te horen zijn?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Hi, begrijp wat je bedoelt ik beschrijf het allemaal niet te best..

Anyway, alle schijven werken op slot 3 en 4
Zodra er een stick in 1 of 2 zit dan boot de pc niet.

Heb helaas geen speakertje...

Mocht iemand eventueel skype hebben en tijd heeft om te helpen pm me ff dan is het waarschijnlijk ook een stuk makkelijker om het uit te leggen / gewoon te laten zien wat het probleem is.. want ik ben echt radeloos

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2017 19:22 ]

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-11 21:13
Vreemd, normaal worden de geheugensticks in paren geplaatst.

Slot 1 en 3 horen bij elkaar en slot 2 en 4 ook.

Het zou betekenen dat het geheugen niet in dual channel draait, maar alleen in singe channel modus.

Heb je ook geprobeerd om het geheugen alleen in slot 3 en 4 te steken?

Kijk eens of er een bios-update is voor je moederbord, en kijk bij asus op de site of dit bord jouw geheugen wel ondersteunt met 4 dimms!!!!

Zet hier ook even het volledige nummer wat op de geheugensticks staat vermeld neer!!

[ Voor 28% gewijzigd door roches op 18-08-2017 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, werkt prima op 3 en 4..
1 en 2 zorgen voor een blank screen.. pc start alleen op als er niets in slot 1 en 2 zit ( slots onder de cpu fan?)

Het raare is dat ik dit dus ook met mijn vorige mobo had alleen toen restarte de pc zichzelf ook nog eens om de 10 sec + het ging daar om ddr3

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-11 21:13
Ze staan niet in de QVL-list van Asus, dus mogelijk werkt het gewoon niet.

Ik weet niet of je aan het overklokken bent, maar zet alles in de bios eens terug op de standaard waarden.

Daarna de reepjes plaatsen en direkt weer naar de bios gaan en je geheugen-settings bekijken, en zo nodig de xmp-settings van het geheugen laden.

Verwijderd

Welke biosversie staat op het moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
Bios ver. 2003 bios staat al op default.

Verwijderd

Misschien dat updaten naar 3401 helpt. Die biosversie heeft een fix voor systeemcompatibiliteit en -stabiliteit.

Verwijderd

Topicstarter
helaas na het updaten geen resultaat..

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:08

rdejongjr

Gnome

Welke koeler heb je?
Heb je duidelijke foto's van het moederbord (vooral in/rond het socket en de sporen naar het geheugen)

Tijdens montage wil er nog weleens wat beschadigd raken door slechte afwerking vam sommige koelers en/of onkunde

Verwijderd

Al een clear cmos uitgevoerd?

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:41
Het wil nog wel eens voorkomen dat setjes van 2 modules enkel op de hoogste snelheid werken in hun oorspronkelijke setje. Ofwel, wanneer je er een setje van 4 modules van maakt, het niet meer werkt.

Geen idee hoe je je ram in je bios hebt ingesteld, maar wellicht dat je een langzamer (xmp) profiel kan kiezen?
Pagina: 1