iPhone 5S iCloud lock

Pagina: 1
Acties:
  • 1.686 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macBOOK31
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-10-2022
Hallo, mijn vader heeft vorige week een iPhone 5S in een kringloopwinkel gekocht zonder iets dus alleen de iPhone. het scherm is gebarsten maar de iPhone doet het nog alleen de welbekende iCloud lock staat erop.
Alleen omdat het in een kringloopwinkel is gekocht weten we geen info behalve de IMEI nummer en en half bedekte email van de eigenaar.
Kan ik nu dus Apple bellen, het IMEI geven zodat ze in contact kunnen komen met de eigenaar? of heb ik er nu helemaal niks aan?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Met een iCloud lock valt er niks te doen, tenzij je de moederborden kunt/wilt vervangen; bij de iPhone zit de lock in het moederbord vast.

Er zijn twee opties; (1) het verlies op je nemen, (2) iemand vinden die de boel kan verwisselen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
macBOOK31 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:05:
Hallo, mijn vader heeft vorige week een iPhone 5S in een kringloopwinkel gekocht zonder iets dus alleen de iPhone. het scherm is gebarsten maar de iPhone doet het nog alleen de welbekende iCloud lock staat erop.
Alleen omdat het in een kringloopwinkel is gekocht weten we geen info behalve de IMEI nummer en en half bedekte email van de eigenaar.
Kan ik nu dus Apple bellen, het IMEI geven zodat ze in contact kunnen komen met de eigenaar? of heb ik er nu helemaal niks aan?
Dat laatste. Apple gaat je op basis van imei geen gegevens verstrekken en dat is maar goed ook want anders heeft het systeem glad geen zin.

Edit: Wees trouwens slim en steek geen tijd en moeite in derde partijen die beweren het wel te kunnen. Dit kunnen ze niet namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 18-08-2017 20:08 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macBOOK31
Ik heb Apple gebeld en ze zeiden dat ik de aankoopbon van de kringloopwinkel erbij kon halen, is dit nodig of verstond ik het niet goed en bedoelden ze de originele fractuur?

En als ik het moederbord ga vervangen, kan er dan ook een moederbord van een andere iPhone 5 gebruikt worden? ik heb een 5 5c, en SE alleen het laatste is mijn persoonlijke mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284893

Als medewerker van APR kan ik je vertellen dat de enige manier hoe je die lock er kan afhalen inderdaad via een aankoopfactuur is.
Maar, dit moet inderdaad de originele aankoopfactuur zijn van het toestel.
Apple kan nakijken (maar zal dit niet aan jou geven), waar het toestel gekocht is, en wanneer (dit voor garantiekwesties). Als dit niet matched met wat op de factuur staat, heb je pech.

Zolang je de aankoopfactuur van het toestel niet hebt, kan je weinig. Bovendien zal Apple nog moeilijker doen omdat het toestel niet aangekocht is op jou naam maar jij wel de lock er probeert af te halen.. (betwijfel zelfs of ze het dan gaan vrijgeven zelfs als je uiteindelijk kan bewijzen waar je het toestel gekocht hebt).

Mobo swap gaat, maar uiteraard heb je dan exact hetzelfde model nodig. 5 blijft 5, 5S blijft 5S etc..

Om mee te gaan met hierboven, Apple is the only way. Niemand anders krijgt zo'n lock weg..

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 284893 op 19-08-2017 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macBOOK31
Een update, al weet ik nog niet of dit zal gaan helpen. Ik heb op de iPhone nog een poging gedaan om een email in te vullen en deze keer kwam er een andere bericht dan onjuist Apple ID of wachtwoord maar dat de email is geblokkeerd vanwege veiligheidsredenen. Ik heb de email niet eerder getypt als mogelijke apple ID dus is die ene gok de juiste en heb ik nu zijn mail? of zie ik iets over het hoofd en heb ik er nog steeds niks aan.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Kwestie van proberen he. :) Your guess is as good as ours.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Beste TS, Jij kunt zelf niks zonder org. aankoopfactuur, doosje en toestel. Je kunt een na/aanvraag doen bij een Apple store. dus niet Xando of dergelijke. Het e-mailadres waar je een deel van ziet, heeft niks met het werkelijke e-mailadres te maken. dat is een ingevuld voorbeeld. Ik geef je weinig kans. maar je kunt het proberen met wat je nu hebt, al denk ik niet dat Apple een aankoopbon van een kringloopwinkel accepteert.

1: Ga terug naar de kringloop en vraag je geld terug
2: zoek een logicbordje zonder lock, dus waar zoek mijn iPhone is uitgezet en repareer het zelf.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:04:Het e-mailadres waar je een deel van ziet, heeft niks met het werkelijke e-mailadres te maken. dat is een ingevuld voorbeeld.
Dit klopt niet, het email adres is wel het daadwerkelijke adres het is alleen gemaskeerd met sterretjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:16:
[...]

Dit klopt niet, het email adres is wel het daadwerkelijke adres het is alleen gemaskeerd met sterretjes.
Niemand hier heeft een Apple- ID op gmail, hoe verklaar je dan een deel van een gmail adres ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:34:
[...]

Niemand hier heeft een Apple- ID op gmail, hoe verklaar je dan een deel van een gmail adres ?
Apple ID op Gmail kan gewoon hoor, zo heb ik ook een Apple ID op mijn eigen domein.

Je hebt dan alleen beperktere iCloud functies (Geen Mail/contacten/agenda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat het kan weeg ik wel, maar het is niet hier. Daarom vraag ik, hoe kan er een deel van een gmail-adres verschijnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:59:
Dat het kan weeg ik wel, maar het is niet hier. Daarom vraag ik, hoe kan er een deel van een gmail-adres verschijnen ?
Waarom zou dat niet kunnen dan? Als het toestel een lock heeft via een Apple ID aan een Gmail adres dan is het toch logisch dat dit deels wordt weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:07:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen dan? Als het toestel een lock heeft via een Apple ID aan een Gmail adres dan is het toch logisch dat dit deels wordt weergegeven?
Dat zeg ik dus, niemand hier heeft een Apple-ID via gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:10:
[...]

Dat zeg ik dus, niemand hier heeft een Apple-ID via gmail.
Nou je zegt eerst dat het deels ingevulde email adres een voorbeeld is. Dat is niet correct en daar reageerde ik op, ik zie verder niet of de OP wel of geen Gmail ziet dat zou kunnen.

De term "hier" is gewoon erg onduidelijk op een forum.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 20-08-2017 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat vraag ik jou, omdat jij zegt dat het een deel van het org. e-mailadres is.
Ik ben niet de ts, maar heb dus wel de vraag aan jou, om jou reactie te verklaren.
Ik post mijn reactie uit eigen ervaringen, en als iemand anders ervaart, hoor ik graag de verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik bedoel natuurlijk niet " niemand hier op het forum" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:18:
Dat vraag ik jou, omdat jij zegt dat het een deel van het org. e-mailadres is.
Ik ben niet de ts, maar heb dus wel de vraag aan jou, om jou reactie te verklaren.
Ik post mijn reactie uit eigen ervaringen, en als iemand anders ervaart, hoor ik graag de verklaring.
Als het niet om de Ts gaat dan kunnen we het hier wel bij laten denk ik want dan begrijp ik niet wat je bedoeld.

Feit blijft dat het gemaskeerde adres geen dummy adres is of hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Feit is gewoon dat de letters die je ziet wél juist zijn. De hoeveelheid bolletjes kan toevallig wel juist zijn maar toont meestal standaard gewoon 5 karakters.

Uit eigen ervaring, mijn Apple ID is meer dan 10 karakters maar bij mij toont deze ook slechts 5 bolletjes.

(bron: dagelijks deze situatie voor met klanten).

Maar om weer on topic te gaan.. De TS kan zonder het Apple ID (en wachtwoord) te achterhalen niks aanvangen met het toestel.
Apple zal alles weigeren van aankoopfactuur tenzij origineel, met serienummer en correcte datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macBOOK31
Het was een yahoo mail en de serienummer heb ik, alleen geen origineel fractuur. Geld terugvragen is geen optie omdat ze dat niet accepteren. Dus of Apple weer contacteren of het moederbord zelf vervangen of het verlies op me nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 07:16
Contact opnemen met Apple heeft geen zin. Sinds oktober 2016 haalt Apple geen find my iphone locks meer van het toestel, ook niet als je de originele aankoopnota hebt(die komt zeker al niet met jouw gegevens overeen aangezien jij al zeker de 3e eigenaar bent).

Het Apple ID waar omgevraagd wordt opnde iPhone begint altijd met het eerste teken van het emailadres gevolgd door 5 sterretjes en dan @domeinnaam.nl
Mocht je deze willen gokken(inclusief het juiste wachtwoord) dan ben je over 100 jaar nog bezig.

Dat de kringloop het niet terugneemt snap ik wel en niet. Jij kan niet bewijzen dat zij gechecked hebben of de lock er op stond en zij kunnen niet bewijzen dat jij hem zelf iet geblocked hebt.

Neem je verlies en een goede les, zoek een andere telefoon in plaats van tijd aan deze te besteden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

woutertjuh88 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 21:51:
Contact opnemen met Apple heeft geen zin. Sinds oktober 2016 haalt Apple geen find my iphone locks meer van het toestel, ook niet als je de originele aankoopnota hebt(die komt zeker al niet met jouw gegevens overeen aangezien jij al zeker de 3e eigenaar bent).
Kan je dat ergens mee onderbouwen? Zou mij persoonlijk verbazen.. Eerste keer dat ik dit hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik vind dat ook een rare opmerking, nog zat zaken gezien de afgelopen tijd waarbij Apple t prima doet met de originele aankoopbon. Tenzij ie opgegeven is als gestolen.

De kringloop verkoopt je toch een ondeugdelijk product? Weet niet of zij zomaar mogen weigeren als je hier melding van hebt gemaakt. Tenzij je uitgebreid de kans hebt gehad het te testen maar dat niet gedaan hebt wellicht... Maar dan nog.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 07:16
Anoniem: 284893 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 22:39:
Kan je dat ergens mee onderbouwen? Zou mij persoonlijk verbazen.. Eerste keer dat ik dit hoor..
Ja hoor, uit het systeem van Apple zelf (ik vergis mij alleen een maandje):
As a reminder, effective 30 November 2016, Apple no longer supports requests to disable Find My iPhone.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@woutertjuh88 Ik denk dat het alleen geldt voor 3e partijen. Wanneer ik bijv. met mijn factuur, doosje en toestel naar shop van factuur ga, kunnen hun een aanvraag doen. (als ik degene ben die op de factuur staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Deze vraag is al vele malen langskomen, en om een lang verhaal kort te maken: we gaan hier niet helpen met het omzeilen van een beveiliging, hoe legitieme het ook mag zijn :) Het beste wat je kunt doen is contact opnemen met Apple, en anders je verlies nemen.

Dit topic gaat in ieder geval op slot.

[ Voor 10% gewijzigd door Daedalus op 21-08-2017 11:50 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.