Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDSNATCHER2
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-02 09:43
Mijn vraag

Via Ebay, twee Windows 10 Pro Retail licenties aangeschaft. Helemaal nieuw en in seal.
Zag er verder allemaal betrouwbaar uit, verkoper had +-130 positieve feedback.
De verkoper vroeg/vraagt er €64 per pakketje voor.
Ik weet dat je ook voor een paar euro een losse licentie kan kopen, maar het is voor bedrijfsdoeleinden
dus wil het liever helemaal legaal geregeld hebben en niet in een grijze zone komen met software.

Nou ja,vandaag geleverd gekregen. In eerste instantie zag het er allemaal legaal uit.
De verpakking zit helemaal netjes in seal. Geen spelfouten en print kwaliteit lijkt redelijk/goed.
(geen idee hoe goed het origineel hoort te zijn)

Op het stikkertje aan de bovenkant staat echter:
Windows Pro 10 32-Bit / 64-Bit
Turkish USB

Origin: IRELAND

Echter als ik de USB stick uit de verpakking haal, zit hier geen Hologram op zitten.
Zoals wel aangegeven staat op de website van Microsoft zelf.

https://www.microsoft.com...x?tab=PackagedSoftwareTab

De registratiekaart die in de verpakking zit, met de bijbehorende windows licentie key werkt gewoon.
En windows is nu ook geactiveerd met de volgende melding.

Editie: Windows 10 Pro
Activeren: Windows is geactiveerd met een digitale licentie.

Mijn vraag aan jullie is dan ook, of jullie weten wat voor melding hier zou moeten komen te staan?

https://support.microsoft...440/windows-10-activation

Zou er gewoon Windows is geactiveerd met een digitale licentie?
horen komen te staan? Of moet hier iets anders staan, omdat het met een 'retail license' is gedaan?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb ook nog naar Microsoft gebeld, zij gaven aan dat de licentie wel legaal is. Alleen de mevrouw zei dat het om een OEM licentie gaat. Ik gaf aan dat ik dat vreemd vond, want het gaat om een Retail box. Toen ging ze nogmaals kijken en zei ze dat het toch gewoon een Retail license was. Maar het kwam er erg twijfelachtig uit. Dus nu ben ik nog niet zeker van mijn zaak.

Ik blijf het verdacht vinden dat er geen hologram op de USB stick staat.
Wat denken jullie?
Is er misschien iemand die een Retail versie van Windows 10 gebruikt?
Wat voor melding staat er bij jullie als je naar "Activering" gaat in Windows?
Of is er een andere manier om te kijken dat je te maken hebt met een Retail license?

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDSNATCHER2
Nou mijn gevoel klopte inderdaad:

Volgende link gevonden:

https://www.tenforums.com...pe-oem-retail-volume.html

Dit commando uitgevoerd in de command prompt en hij geeft inderdaad aan dat het om een OEM licentie gaat. En het dus een soort van "Fake" licentie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had je toch ook wel voor de koop kunnen bedenken als de licentieprijs voor een retail versie bij alle normale kanalen veel hoger ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

SDSNATCHER2 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:34:
Nou mijn gevoel klopte inderdaad:

Volgende link gevonden:

https://www.tenforums.com...pe-oem-retail-volume.html

Dit commando uitgevoerd in de command prompt en hij geeft inderdaad aan dat het om een OEM licentie gaat. En het dus een soort van "Fake" licentie is.
OEM is niet fake, maar mag officieel alleen gebruikt worden bij nieuwe PC's en ze zijn niet overdraagbaar bij moederbordwissel of gebruik op een opvolgende PC.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het is iets anders dan wat er verkocht is.... kortom, koop annuleren als je met bijvoorbeeld Paypal of creditcard hebt betaald. En anders heb je waarschijnlijk pech, een OEM licentie had je al voor een tientje (of 2).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:51
Tja, als je 100% zeker wilt zijn van je licentie, moet je hem gewoon bij een officieel Microsoft verkooppunt kopen en zeker niet van een verkoper op eBay (al zitten daar ook wel betrouwbare verkopers).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SDSNATCHER2
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:53:
Dat had je toch ook wel voor de koop kunnen bedenken als de licentieprijs voor een retail versie bij alle normale kanalen veel hoger ligt?
Hé GH1, in Engeland zijn de licenties aanzienlijk goedkoper, via amazon.co.uk worden ze bijvoorbeeld ook vaak voor rond de 84 pond aangeboden. (Via Amazon zelf, niet een 3th party seller). Alleen verstuurt Amazon de software niet naar Nederland. En met 130 positieve feedback van verschillende kopers. Had ik er eigenlijk wel vertrouwen in. Er moest vast iemand wel iets opgevallen zijn, als het om niet volledig "legale" software ging. (Maar niet dus :-p)

Maar inderdaad via Paypal betaald, dus er een geschil van gemaakt. Maar wilde er geen geschil van maken zonder 100% te zijn dat hetgeen wat ik beweerde/dacht ook klopte.

Ik ben op de hoogte dat een OEM een legale licentie is, alleen niet de licentie waar ik naar opzoek was / voor betaald heb.+ blijft er dan nog de vraag, waarom een organisatie, OEM licenties in Retail boxes gaat stoppen. De kans is vrij groot dat die OEM licenties, dezelfde soort licenties zijn dan die 8 euro dingen die overal online staan of dat het gestolen licenties zijn.

Voor Privédoeleinden had ik trouwens geen enkele moeite gehad met een 8 euro license ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinten0508
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21-05 09:36
SDSNATCHER2 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:13:
[...]

Hé GH1, in Engeland zijn de licenties aanzienlijk goedkoper, via amazon.co.uk worden ze bijvoorbeeld ook vaak voor rond de 84 pond aangeboden. (Via Amazon zelf, niet een 3th party seller). Alleen verstuurt Amazon de software niet naar Nederland. En met 130 positieve feedback van verschillende kopers. Had ik er eigenlijk wel vertrouwen in. Er moest vast iemand wel iets opgevallen zijn, als het om niet volledig "legale" software ging. (Maar niet dus :-p)

Maar inderdaad via Paypal betaald, dus er een geschil van gemaakt. Maar wilde er geen geschil van maken zonder 100% te zijn dat hetgeen wat ik beweerde/dacht ook klopte.

Ik ben op de hoogte dat een OEM een legale licentie is, alleen niet de licentie waar ik naar opzoek was / voor betaald heb.+ blijft er dan nog de vraag, waarom een organisatie, OEM licenties in Retail boxes gaat stoppen. De kans is vrij groot dat die OEM licenties, dezelfde soort licenties zijn dan die 8 euro dingen die overal online staan of dat het gestolen licenties zijn.

Voor Privédoeleinden had ik trouwens geen enkele moeite gehad met een 8 euro license ;-).
Kan je me een linkje geven van de website waar je een license van 8 euro hebt gevonden? Ik vind hem alleen rond de 12 euro
Pagina: 1