Mijn vraag
Via Ebay, twee Windows 10 Pro Retail licenties aangeschaft. Helemaal nieuw en in seal.
Zag er verder allemaal betrouwbaar uit, verkoper had +-130 positieve feedback.
De verkoper vroeg/vraagt er €64 per pakketje voor.
Ik weet dat je ook voor een paar euro een losse licentie kan kopen, maar het is voor bedrijfsdoeleinden
dus wil het liever helemaal legaal geregeld hebben en niet in een grijze zone komen met software.
Nou ja,vandaag geleverd gekregen. In eerste instantie zag het er allemaal legaal uit.
De verpakking zit helemaal netjes in seal. Geen spelfouten en print kwaliteit lijkt redelijk/goed.
(geen idee hoe goed het origineel hoort te zijn)
Op het stikkertje aan de bovenkant staat echter:
Windows Pro 10 32-Bit / 64-Bit
Turkish USB
Origin: IRELAND
Echter als ik de USB stick uit de verpakking haal, zit hier geen Hologram op zitten.
Zoals wel aangegeven staat op de website van Microsoft zelf.
https://www.microsoft.com...x?tab=PackagedSoftwareTab
De registratiekaart die in de verpakking zit, met de bijbehorende windows licentie key werkt gewoon.
En windows is nu ook geactiveerd met de volgende melding.
Editie: Windows 10 Pro
Activeren: Windows is geactiveerd met een digitale licentie.
Mijn vraag aan jullie is dan ook, of jullie weten wat voor melding hier zou moeten komen te staan?
https://support.microsoft...440/windows-10-activation
Zou er gewoon Windows is geactiveerd met een digitale licentie?
horen komen te staan? Of moet hier iets anders staan, omdat het met een 'retail license' is gedaan?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb ook nog naar Microsoft gebeld, zij gaven aan dat de licentie wel legaal is. Alleen de mevrouw zei dat het om een OEM licentie gaat. Ik gaf aan dat ik dat vreemd vond, want het gaat om een Retail box. Toen ging ze nogmaals kijken en zei ze dat het toch gewoon een Retail license was. Maar het kwam er erg twijfelachtig uit. Dus nu ben ik nog niet zeker van mijn zaak.
Ik blijf het verdacht vinden dat er geen hologram op de USB stick staat.
Wat denken jullie?
Is er misschien iemand die een Retail versie van Windows 10 gebruikt?
Wat voor melding staat er bij jullie als je naar "Activering" gaat in Windows?
Of is er een andere manier om te kijken dat je te maken hebt met een Retail license?
Alvast bedankt voor het meedenken
Via Ebay, twee Windows 10 Pro Retail licenties aangeschaft. Helemaal nieuw en in seal.
Zag er verder allemaal betrouwbaar uit, verkoper had +-130 positieve feedback.
De verkoper vroeg/vraagt er €64 per pakketje voor.
Ik weet dat je ook voor een paar euro een losse licentie kan kopen, maar het is voor bedrijfsdoeleinden
dus wil het liever helemaal legaal geregeld hebben en niet in een grijze zone komen met software.
Nou ja,vandaag geleverd gekregen. In eerste instantie zag het er allemaal legaal uit.
De verpakking zit helemaal netjes in seal. Geen spelfouten en print kwaliteit lijkt redelijk/goed.
(geen idee hoe goed het origineel hoort te zijn)
Op het stikkertje aan de bovenkant staat echter:
Windows Pro 10 32-Bit / 64-Bit
Turkish USB
Origin: IRELAND
Echter als ik de USB stick uit de verpakking haal, zit hier geen Hologram op zitten.
Zoals wel aangegeven staat op de website van Microsoft zelf.
https://www.microsoft.com...x?tab=PackagedSoftwareTab
De registratiekaart die in de verpakking zit, met de bijbehorende windows licentie key werkt gewoon.
En windows is nu ook geactiveerd met de volgende melding.
Editie: Windows 10 Pro
Activeren: Windows is geactiveerd met een digitale licentie.
Mijn vraag aan jullie is dan ook, of jullie weten wat voor melding hier zou moeten komen te staan?
https://support.microsoft...440/windows-10-activation
Zou er gewoon Windows is geactiveerd met een digitale licentie?
horen komen te staan? Of moet hier iets anders staan, omdat het met een 'retail license' is gedaan?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb ook nog naar Microsoft gebeld, zij gaven aan dat de licentie wel legaal is. Alleen de mevrouw zei dat het om een OEM licentie gaat. Ik gaf aan dat ik dat vreemd vond, want het gaat om een Retail box. Toen ging ze nogmaals kijken en zei ze dat het toch gewoon een Retail license was. Maar het kwam er erg twijfelachtig uit. Dus nu ben ik nog niet zeker van mijn zaak.
Ik blijf het verdacht vinden dat er geen hologram op de USB stick staat.
Wat denken jullie?
Is er misschien iemand die een Retail versie van Windows 10 gebruikt?
Wat voor melding staat er bij jullie als je naar "Activering" gaat in Windows?
Of is er een andere manier om te kijken dat je te maken hebt met een Retail license?
Alvast bedankt voor het meedenken