Toon posts:

Meer geheugen, meer problemen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen week 2x 128mb pc133 gehaald (1x256 hadden ze niet meer) maar nu loopt me zo'n beetje alles vast, spontane resets, blue screens en...out of memory foutmeldingen(!)
Wat doe ik verkeerd?
Heb een 100MHz mobo dat alleen pc100 zou ondersteunen volgens het boekje.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 20:29

silitek

Tubes Only

probeer het eens met 1 stripje,....welk merk heb je?...zijn het wel twee dezelfde?.....cas2/3 in bios

Tubes....It's what make music music!

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

Wat voor mobo hebje, ik heb hetzelfde probleem met asus A7V en het maakt er bij mij niet uit offik 1x 256 of 2x 128 mb gebruik.

alle 3 dimmen zijn van mij van het zelfde merk en ik kan ze ook niet alle 3 tegelijk gebruiken. Gewoon alles meer dan 128 mb hebbik probs.

Alleen:           DE GROETJES

Verwijderd

Topicstarter
dat belooft nog veel goeds dus.. :(
Heb nu inderdaad 3 verschillende merken geheugen. 1x64mb die ik al had
en ook nog 2 verschillende 128mb reepjes.
Merken mij totaal onbekend.
mijn mobo is een msi6151 volgens mij..

o ja, als ik met dat Cas gedoe ga prutsen is het enige verschil, heel veel vastlopers of net iets minder dan heel veel vastlopers.. :(

Verwijderd

het moet gewoon werken. Als hij al het geheugen kan tellen mag er niks verkeerds in zitten.

Bluescreens door geheugen = geheugen module(s) kaputt... |:(

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

hmmz ik denk niet dat ik jou verder kan helpen. Misschien dat je uit kan inden welke van de dimmen defect (brak/bagger) is, want ik denk dat dat jou probleem is.

Alleen:           DE GROETJES

Verwijderd

Ja, als je van alerlij no-name merken hebt kan het wel vaak vastlopen.

• silitek
  • Laatst online: 26-08 20:29

silitek

Tubes Only

t1a,...het probleem is dat verschillende merken geheugen niet altijd samen gaan,..had het zelfde in het verleden....prik 1 128mb erin,..verkoop die andere 2....ene,...bespaar jezelf niet op geheugen geef desnoods wat meer uit voor a-merk...( als het kan ecc)...

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt luitjes!
Ga ze er inderdaad maar eens stuk voor stuk inprikken, kijken of er een brak is.

ThnX

Verwijderd

Of gewoon een brakke module, gebruik memtest!, succes!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 08 juli 2001 16:52 schreef WomBat151 het volgende:
het moet gewoon werken. Als hij al het geheugen kan tellen mag er niks verkeerds in zitten.
Dat kan dus wel. De controle is niet zo erg goed. In een bepaald moederbord kwam een reepje wel door de BIOS controle heen, in een andere moederbord niet. Het reepje was wel kapot.

• MrMartinH
  • Laatst online: 29-07-2024
Dis had ik ook op mijn oude pc :)
wat bleek nu het probleem te zjn?

Ik had een reepje van 128Mb pc133 gekocht.
Mijn mobo kon maximaal pc100 hebben.
In de winkel zeiden ze dat het wel kon want het is backward compatible. Goed, ik doe het geuegen erin.
Eerst gaf ie mar 64Mb aan, toen 8Mb, later steeds 16Mb.
Ik ga trug naar winkel, nieuw dimmetje, opnieuw proberen. Prezies hetzelfde.

Bleek dus dat ik mijn mobo op pc66 had stan, en mijn geheugen was niet zo ver backwards compatible. Toen ik mijn mobo op 100Mhz zette deed ie het wel goed.

Signature

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:37

bloasfist

Slot-A Crew

Op zondag 08 juli 2001 16:54 schreef Logitech het volgende:
Ja, als je van alerlij no-name merken hebt kan het wel vaak vastlopen.
mwoah, dat valt nogal mee hoor, ik heb 1 64mb dimm (100Mhz)van de beurs van 2000, 1 64 mb(100Mhz) dimm van de funprice, en 1 128mb(133Mhz)dimm van de xenon webstore, en het werkt als een tierelier.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 23:24
Op zondag 08 juli 2001 16:55 schreef silitek het volgende:
desnoods wat meer uit voor a-merk...( als het kan ecc)...
moet je even kijken of je mobo wel ecc ondersteund dus, kheb zelf 2x no-name 128 meg en 1x 256 infineon en hepper nergens last van, probeer je reepjes op cas3 te draaien als ze op cas2 staan, kan je in je bios bij memory settings (kan ook iets anders heeten) instellen
Pagina: 1