Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imerijn_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-01-2021
Goedemiddag beste lezer,

Binnekort ga ik een Canon 60d kopen (2e hands). ik gebruik al een tijdje de 60d van mijn moeder. Ik vind dat zelf een erg prettige camera om mee te fotograferen. Nu wilde ik een eigen camera en kwam na een tijdje zoeken een niet al te dure 60d tegen. vandaar de keuze voor een 60d.

Het enige wat nog mist is dus een lens. ik heb niet heel veel verstand van lenzen dus ik hoop dat jullie mij daar bij kunnen helpen. Op de camera die ik tot nu toe heb gebruikt zit een 18-135mm lens van Canon.
Ik maak voornamelijk foto's van auto's en dergelijke en heb daar dus een geschikte lens voor nodig. Wat raden jullie mij aan? Mijn budget voor de lens ligt rond de 200 euro.

Alvast bedankt voor jullie moeite,

Merijn Happel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 12:46
Ik zou dan voor een lens gaan waarmee je gewend was te werken.

We kunnen je allemaal exotisch spul aanprijzen, maar als die lens brengt wat je zoekt dan daarbij houden. Pas als je tekortkomingen merkt gaan zoeken naar een upgrade,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er dingen aan de 18-135mm lens waar je een probleem mee had?
- Niet ver genoeg kunnen inzoomen
- Niet ver genoeg kunnen uitzoomen
- Moeilijk om scherpe foto's te maken bij weinig licht
- Niet scherp genoeg
- Te groot/klein/zwaar/licht

Zo nee, zoek dan dezelfde lens erbij want dan weet je wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imerijn_
ik zat zelf te denken aan een Canon 18-55 IS STM. is dat een goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:53

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Imerijn_ schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:59:
ik zat zelf te denken aan een Canon 18-55 IS STM. is dat een goede keuze?
Dan mis je nogal wat telezoom in vergelijking met wat je nu gebruikt. Of je dat echt gaat missen moet je voor jezelf bepalen...

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47
Wat ga je fotograferen? Waar ga je er mee naar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:10
Ga je stilstaande auto's fotograferen? Of rijdende. En van hoever weg?

Budget is wellicht belangrijker.

En die 60d, er staan tweedehands genoeg 7d body's te koop hier op tweakers. (ja ook die van mij) wellicht dat die in je budget vallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Budget is genoemd € 200,- hiervoor zou ik dus zeker 2e hands zoeken liever dus niet te extreem zoom want dan lever je ook niet teveel scherpte in. Verder kijk wat je tegen komt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:44
[Alvorens je een lens zou aanschaffen, kijk eens eerst naar de foto's die je vroeger hebt geschoten, en welke mm's je het meest gebruikte (in de EXIF-data). Als je meestal een zoom gebruikte die hoger is dan 55mm dan is die 18-55-lens niet de juiste keuze voor je. Als je budget het momenteel niet toestaat, denk ik dat je verder moet sparen, anders lijkt het me weggegooid geld.
Als het is voor op carshows, kan ik volgen dat je net zeer dicht bij de wagen wil staan. Mij lijkt dan een 18-55mm wel geschikt. (ik zou zelf voor een nog grotere hoek durven gaan, maar die vallen sowieso buiten je budget)

[ Voor 49% gewijzigd door Arator op 18-08-2017 21:16 ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imerijn_
Bedankt voor jullie hulp. Ik ben vandaag langs FotoKonijnenberg in Den Ham geweest en heb het zelfde verteld aan de verkoper. Na een tijd zoeken en overleggen kwamen we bij een lens waar ik jaren mee kan. Ik heb gekozen voor een 2e hands Canon 15-85mm lens.
Pagina: 1