Toon posts:

Stereo versterker met netwerk streaming en hdmi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goedemiddag,

ik zit met het volgende. ik ben een filmkijker en houd ook van muziek luisteren. nu heb ik een hometheater versterker van Yamaha rx v671. prima ding, maar betreft muziek performance kan het beter. mijn heco celan 500 speakers hebben moeite met de aansturing van de bas.

nu kijk ik naar een high end stereo versterker met dezelfde functie als een home theater av, dus hdmi aansluitingen , goede dac, streaming , dts codecs etc....

is stuit op een paar versterkers met goed e
-pioneers s30
-onkyo tx8270

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:30

FeaR

In GoT we trust

Is de TS klaar? Het lijkt alsof er te snel op "submit" is geklikt. Zo mis ik bijvoorbeeld een budget. In dezelfde range heb je nog de TX-LX20d van Onkyo en dan is het volgens mij wel gedaan. Waarbij Onkyo en Pioneer op het gebied van audio samen zijn gegaan dus de verschillen zullen meevallen. Heb je een hoger budget dan ga je naar merken als Arcam en Classé waar je duizenden euro's voor neer mag leggen.

Je weet dat klankverschillen tussen een surround receiver en stereo receivers heel discutabel zijn? Ik zou eerst eens in de instellingen duiken om te zien of daar iets in te stellen is. En anders is spelen met de plaatsing van de speakers dan wel aankleding van de ruimte ook altijd een punt waar winst op te behalen valt.

Verder een verhuizing naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Daarnaast zie ik staan dat je een stereo-versterker wilt met de kenmerken van een av-receiver. Die zul je over het algemeen niet vinden. HDMI; audio-codecs als True HD en dingen als passthrough zitten over het algemeen alleen op av-receivers en niet op stereoversterkers. Spotify vind je steeds vaker op versterkers, maar als het er niet op zit, wordt het voor een premiumprijs verkocht op een streamer die je er dan los bij moet kopen. Dit zit gewoon op de huidige av-receivers. Ik denk dat je in alle gevallen beter af bent met een goede av-receiver en de investering voor een hifi-versterker niet hoeft te doen. Ik ben het eens met @FeaR dat je wellicht beter kunt kijken of je iets kunt verbeteren aan de instellingen of de plaatsing van je speakers.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-10 14:20
Wat is het probleem met de bass dan, lees op internet dat de speakers vrij zware bass weergave hebben.

Collectie