welke TV >70 inch samung of LG

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pindaman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 08:32
Ik zoek een?
TV .. momenteel een keuze tussen : LG xxUH955v en Samsung xxMU7000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken, Films, netflix, blueray en een beetje gaming

Momenteel de keuze tussen de 2 bovengenoemde modellen.
LG schijnt minder te zijn in beeldkwaliteit, met name contrast.
Groot is echter wel super gaaf!

Wat is echter de betere keuze:
Een tv met betere contrast, of juist 10cm extra beeld? Daarbij is de LG ook iets duurder(+/- 1000).
Ik kijk veel overdag, 's avonds met een beetje licht.
De oude tv is een plasma van LG, PA6500.
Ik kan op het web niet zoveel vinden hoe het contrast van mijn oude tv zich verhoudt tot de 2 modellen die worden overwogen.

Zijn er mensen die ervaring/kennis hebben met de producten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als je zoveel te besteden hebt voor een televisie, zou je moeten afwegen of 65" ook een acceptabele grootte is. In dat geval kan je namelijk een LG OLED65C7V kopen. OLED geeft een veel beter beeld dan alle andere beeldtechnieken. Ze zijn er ook in 77", maar dan hebben we het over televisies van tussen de € 10.000 en € 20.000.

Het verschil tussen de modellen die jij noemt is overigens wel meer dan € 1000. LG vs Samsung 75" scheelt circa € 2700; LG vs Samsung 82" scheelt € 1500.

Wat vind je het belangrijkste? De beeldkwaliteit of de grootte?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindaman
Oled wordt te duur, en 65 wordt te klein. Ik heb nu 60inch en wil een stapje maken.

De samsung zit op 4300, de Samsung LG 5200.
Dat prijs verschil is best redelijk. LG heeft minder kwaliteit beeld(volgens het web)maar ook 3D en dat heeft wel een meerwaarde.
Nu heb ik nog nooit een LG naast een samsung zien staan. Dus vandaar dat het moeilijk te bepalen is.
Als blijkt dat het verschil in kwaliteit minder opvalt dat wordt beschreven in de diverse artikelen. Dan is de keuze voor LG snel gemaakt. Is echter de beeldkwaliteit van de LG aanzienlijk minder dan de Samsung dan vindt ik het jammer om daar zoveel extra geld aan uit te geven. Ik heb er lang genoeg voor krom gelegen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:14
Je kan de LG xxUH955v beter links laten liggen aangezien deze een IPS paneel heeft en hierdoor een bedroevende contrast.

Volgens Rtings scoort de Samsung xxMU7000 matig, deze tv heeft een 50 Hz paneel, slechte motion handling en slechte HDR weergave.

De Sony KD-75XE9005 is de betere koop vergeleken met de modellen die jij in gedachten hebt.

http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/mu7000

http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x900e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 19:36

Tijntje

Hello?!

Ik heb een 65" LCD van Samsung gekocht na een 60" Samsung Plasma.
Als ik nu iets nieuws zou kopen zou ik echt nooit meer op dit formaat of groter een LCD nemen. Het is heel lastig een uniform lichtopbrengst te krijgen op dat formaat.
Mijn volgende word een oled die helaas net zo groot is maar wel beter van beeld kwaliteit.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Of je moet ee hekel aan Android TV hebben maar anders is de XE9005 de beste keus. Van eigenaren van de 75" is zelfs die nog uniform op de standaard donkere hoeken na. En in 75" formaat blijkbaar 60 dimming zones ...
Is nog de goedkoopste van de drie ook zie ik.

De UEMU7000 is overigens 100Hz (= Rtings MU8000), heeft alleen geen Moth Eye anti-reflectie filter meer maar weer de oude Ultra Clear. Moth Eye werkt veruit het best maar de Ultra Clear is mogelijk ook nog effectiever dan wat er op de Sony zit (maar daar hebben ze ook op getest bij Rtings dus even de review doorkijken).

[ Voor 40% gewijzigd door apis29 op 18-08-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindaman
Nu is mijn referentie de TV van mijn Ouders. De samsung 65KU6000. Een goedkoop 2015 model.

In de winkel leek de KU6000 echt slecht tov een KU6400. In de woonkamer blijkt de samsung KU6000 gewoon prima.
Mocht iemand weten hoe het beeld van een KU6000 is tov. een MU7000 of UH995, dan verneem ik dat graag.
Ik ga deze maar even kijken in een media markt om e.e.a. naast elkaar te zien.

[ Voor 20% gewijzigd door pindaman op 21-08-2017 13:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pindaman
Bedankt voor de reacties.
Uiteindelijk is het de 82MU7000 geworden aangezien de prijs goed bleek. (82 inch voor de prijs van een 75inch :P )

[ Voor 17% gewijzigd door pindaman op 24-08-2017 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:02
82 incher? Wauw, ik ben het niet waard om in dit topic mee te praten, haha. Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Kan U mij laten weten hoe je ervaringen momenteel zijn?
Sta zelf voor de keuze tussen de Samsung Qled van 75 inch en de 82mu7000.
Ik vind het prijsverschil tussen de Qled en de 82 nogal groot (Qled is al vlug + 1.000 Euro) en vermoed dat 82 inch toch wel echt fenomenaal is van grootte.

Mvg
Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
@Verwijderd Je kan in het vervolg beter een privebericht sturen, denk niet dat pindaman dit topic na 2,5 maand nog gaat lezen. @pindaman zie bericht hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindaman
Ik kom van een plasma. Dus beeld is qua ghosting wel een stuk minder, mu7000 meer ghosting plasma heeft er totaal geen last van. Er zijn op youtube filmpjes waarbij je het erg goed kan zzien. Animatie met witte achtergrond en zwarte lijnen/tekeningen. Beste is om dat te testen in de winkel. Ik heb dat niet gedaan en ik kan mij wel voorstellen dat dat je keuze beïnvloedt.
Qua formaat is het echt top. Na 2 weken is het alweer normaal.

[ Voor 7% gewijzigd door pindaman op 05-11-2017 20:49 ]

Pagina: 1